Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parrot mk6000 omzeild geluidsysteem?

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:20
Beste Tweakers,

Onlangs ben ik in het bezit van een nieuwe auto. Daarin heb ik een Parrot mk6000 gebouwd om te kunnen bellen en via bluetooth muziek of te spelen.

Als ik muziek afspeel via de Parrot lijkt het wel alsof hij het geluidssysteem omzeild. Hij trekt zich helemaal niks aan van de equalizer, balans, volume instellingen. Hierdoor klinkt het geluid ook helemaal nergens naar. Terwijl de Parrot toch wel gebruik maakt van de ingebouwde versterker van de radio. Heeft iemand enig idee hoe ik wel voor elkaar kan krijgen dan ik fatsoenlijk geluid uit de Parrot krijg?

don't mind me

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt een specifieke ingang op de je radio om dit te verzorgen.

Als deze niet aanwezig is , dan heb je een audio to Car kabel nodig of een Car 2 ISO kabel

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Als je een parrot aansluit met een ISO kabel dan wordt idd de versterker van de parrot gebruikt, dat is helaas de methode en die versterker is niet zo'n hele beste... qua vermogen niet, qua geluidskwaliteit niet en ook niet qua instelmogelijkheden want je hebt geen fade en balance.

Je kan de parrot ook op de AUX aansluiten van je radio, maar dan werkt de functie van het onderbreken van het afspelen niet als je bv. naar de radio luistert, je hoort de carkit dan dus ook niet overgaan. Alhoewel sommige radio's daarvoor nog wel een aansluiting hebben waardoor de mute nog wel werkt, maar dat is helaas vaker niet dan wel.

In de handleiding staan twee installatie methodes, je moet de tweede volgen als je via de versterker van je auto wilt afspelen ;)

http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mk6000/

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 20-07-2015 18:00 ]

• Pindakaas
Oke, bedankt voor de informatie dan in ieder geval. De Parrot heb ik inderdaad aangesloten met de ISO kabels. Er zit jammer genoeg geen line-in op mijn radio, daar is de auto en de fabrieksradio te oud voor.

Ik denk dat ik dan maar gewoon CD's ga branden. Misschien dat er ooit nog wel een nieuwe radio inkomt samen met een fatsoenlijke compo-set. Hartstikke bedankt iig!

don't mind me

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je een aux ingang zou hebben, dan zijn er ook nog musicmute kabels te koop (wel prijzig)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pindakaas
Nee die zit helaas niet op de radio. Er bestaat wel een fabrieksradio die dat wel heeft maar die zit jammer genoeg niet in mijn auto.

don't mind me

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Voor nog geen honder euro koop je een autoradio met ingebouwde carkit, veelal met de techniek van Parrot... maar goed, je hebt de Parrot al dus misschien heb je er weinig aan, maar je zou die parrot kunnen verkopen en dan voor een dergelijke radio kunnen gaan.
Pagina: 1