DD-WRT - Virtual Network VLAN taggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi,

Ik heb hier een EdgeRouter met daarachter een Asus RT-AC66U die dienst doet als AP. Heb er DD-WRT op gezet zodat ik wat meer optie's heb. Ik heb 2 primaire WiFi netwerken (2.4 en 5GHz), nu heb ik een 3e netwerk (Virtual) aangemaakt voor gasten, dat werkt ook prima maar ik wil graag dat dat verkeer VLAN ID 2 in geschoten gaat worden. Dus ik zal het verkeer moeten taggen voor het de deur uit gaat, right? Nu heb ik in de DD-WRT interface Tagging aangezet op die WiFi interface maar het lijkt niet te werken, ik kom nog steeds zonder VLAN uit op de EdgeRouter...

Ik heb Google al helemaal uitgeplozen en van alles geprobeerd in DD-WRT(Zelfs zo erg dat ik er niet meer op kon haha), maar het lukt me maar niet. Iemand hier enig idee hoe ik dit kan bereiken?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Hoe/wat heb je ingesteld op de EdgeRouter?
En hoe heb je het op de Asus ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lier schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:10:
Hoe/wat heb je ingesteld op de EdgeRouter?
En hoe heb je het op de Asus ingesteld?
Op mijn EdgeRouter heb ik een VLAN aangemaakt met VLAN id 2 en een DHCP server in dat VLAN. Op de Asus heb ik een Virtual Interface gemaakt onder het WiFi kopje, je kan dan nog een SSID aanmaken op je AP. Deze doet het prima, maar nu wil ik dus zorgen dat pakketjes die over die virtuele interface lopen VLAN TAG 2 meekrijgen, zodat ze op de EdgeRouter het andere segment ingeschoten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is niet genoeg, je moet de switch chip een vlan geven, daar je 2e WiFi interface aan bridgen, en de switch chip de tagging laten doen. Anders stript ie gewoon je tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
johnkeates schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:52:
Dat is niet genoeg, je moet de switch chip een vlan geven, daar je 2e WiFi interface aan bridgen, en de switch chip de tagging laten doen. Anders stript ie gewoon je tags.
Dat moet dus op m'n Asus neem ik aan? Enig idee hoe ik dat precies doe? :P