Geluidskaart aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe geluidskaart.

Wat is je budget?
25 - 400 euro

Mijn huidige situatie is als volgt:
1x PCI X-Fi Fatal1ty FPS, dus geluidskaart inclusief frontpanel stuk.

Nu begint PCI zo langzaamaan toch uit te sterven en ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatief. Mocht die er niet zijn (naar mijn wensen in ieder geval), dan heb ik als backup optie nog een PCI-E --> PCI bridge, maar dat soort dingen zijn altijd last resort. Zeker in combinatie met Creative kaarten.

Wat ik wil het volgende:
Aansluitmogelijkheid achterop voor 5.1 geluid (analoog) en een microfoon ingang achterop.
Aansluitmogelijkheid voorop de kast (of extern kastje bovenop buro), waarin het 5.1 geluid gedownmixed wordt naar 2.0. De D/A converter hiervoor mag niet op de kaart zelf zitten, maar het liefst zo dicht mogelijk bij de uitgang. Waarom? Als ik de aansluiting op het frontpanel van de PC kast gebruik in combinatie met de interne geluidskaart op mijn moederbord (gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3) heb ik verschrikkelijk veel last van EM meuk op de lijn. (en nee, ik heb geen mogelijkheden meer over om het kabeltje op een andere manier te leggen).

Daarnaast wil ik het volume van de koptelefoonuitgang apart kunnen regelen van het volume in windows + het volume van de 5.1 set. Bovendien wil ik niet hoeven switchen van 5.1 naar 2.0 en vise versa, of geluid missen omdat van de 5.1, 3.1 afgehaald wordt als ik naar mijn koptelefoon luister.

Eigenlijk precies hetgeen wat mijn huidige PCI kaartje al kan. Wie weet er iets te vinden voor PCI-E?

-_-