Pc start niet op met grafische Kaart

Pagina: 1
Acties:

• ojpascal
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Hoi allemaal,
Een tijdje terug crashte steeds mijn pc, na te onderzoeken wat het probleem is ben ik er achter gekomen dat het (denk ik) de videokaart(XFX HD7950) is. Het is namelijk zo dat wanneer ik de computer wil opstarten met de grafische kaart er helemaal niks gebeurd terwijl wanneer ik deze eruit haal de computer gewoon wilt op starten en beeld geeft via de aansluiting op het moederboard(Gigabyte GA-Z77X-D3H). Na wat onderzoek via google ben ik er nog steeds niet achter wat precies de oorzaak is :-( en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:35
Wat heb je zelf al onderzocht/uitgeprobeerd? Specificaties van je gehele systeem zouden ook fijn zijn. Heb je het geprobeerd met een andere videokaart (om te kijken of het daadwerkelijk de videokaart is die het probleem veroorzaakt)?

Zie ook dit topic: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• ojpascal
Bedankt voor je reactie! ik heb even gekeken naar de troubleshooter en kan in elk geval antwoord geven op de volgende punten:
Ik heb mijn videokaart niet overklokt dus dan vallen volgens mij de eerste af.
Het systeem werkte(±1,5 jaar) goed met de videokaart dus Compatibiliteit kan het denk ik niet zijn(niks vervangen muv de voeding)
Ik kan het helaas niet testen in een ander systeem, verder hebben wij allemaal "dichte" systemen.
Systeem overzicht:
Intel Core i5 3570K Boxed
Gigabyte GA-Z77X-D3H
XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Samsung 830 series SSD 128GB
Corsair RM650 ipv Corsair Enthusiast TX650M CP-9020002-EU

Zoals gezegd is tussentijds de voeding verandert maar het is hetzelfde wattage gebleven en de correcte aansluitingen

Hopelijk kan je mij helpen!

• Rushfriend
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04-2020
Hoi,

Ik kan uit je bericht niet helemaal er uitkomen of je je beeldscherm normaal op de videokaart output hebt of op degene van je MB.

Je kan ook proberen om hem misschien in een andere PCI slot te doen.

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.

Groeten Rushfriend

No problem, I have read the headleading!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21
Ik had precies hetzelfde, toen ik bij mycom was bleek dat er ook rook van de videokaart af kwam. Nu zonder videokaart werkt alles prima. Hoe weet ik zeker of mijn kaart kaduuk is?

• ojpascal
@rushfriend, het beeldscherm heb ik nu aangesloten op het MB maar tijdens het opstarten met de grafische kaart erin sloot ik deze natuurlijk aan op de output van de grafische kaart.
Pagina: 1