Game-PC gezocht, start met BBG, maar kom uit bij Bol.com?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFinna
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-04 09:47
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een game-pc voor mijn dochter (14 jr, voor zover dat interessant zou zijn).

Mijn start is de BBG van juli. Het mag best wat kosten, maar het is niet zo dat the sky the limit is. Daarom heb ik dochterlief een budget gegeven van € 900. Ze heeft al een goede laptop (Acer, type weet ik zo niet, ca 8 maand oud) die ze voor school kan gebruiken. Bij het budget heb ik ook de link naar tweakers gegeven, maar hoe gaat dat met kinderen, ze zijn eigenwijs en dan komen ze met een boodschappenlijstje van Bol.com...

http://www.bol.com/nl/p/b...monitor/9200000011701963/
http://www.bol.com/nl/p/l...s-zwart/9200000035767833/
http://www.bol.com/nl/p/m...-carbon/9200000039484027/

Op basis van het advies voor mainstream-gamepc's zou ik de Benq vervangen door een Samsung:
http://tweakers.net/price...sung-s24d590pl-zwart.html

De muis lijkt mij prima, al is die elders goedkoper.

Maar dan de computer zelve..
Link naar bol.com: http://www.bol.com/nl/p/m...-carbon/9200000039484027/
Link Tweakers: http://tweakers.net/price...ya-p5278-e/specificaties/

Zou een uit componenten samengesteld basis-game-PC nu beter of minder zijn dan deze Medion?

De vragen van de template ;-)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game-pc

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtpijrs € 900. Rest mag dochter zelf betalen, wat met een krantenwijkje van een paar tientjes per maand moet, en ze heeft een beetjes spaargeld (waar ze aan kan komen). Maximaal 1.000-1.100.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hooguit een koptelefoon en een standaard toetsenbord (had ze zelf niet genoemd, mogelijk vergeten)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Géén idee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Liever iets duurder/degelijker dan maximale mogelijkheden tegen de laagste prijs (en laagste kwaliteit)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets specifieks

Ga je overklokken?
Nee. Ik kan mij voorstellen dat het uit diverse componenten wordt samengesteld, meer zal er niet aan gebeuren. Als jullie zeggen, gut, die Medion is best wel goed, dan kan dat ook.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Heel verhaal, kort antwoord, die pc van Bol is geen échte gamepc. Waarom niet? Omdat er een karige GPU in zit.

Zelfbouw kan je binnen dit budget een prima game pc opleveren, zoals je in de BBG's ziet. Uitgebalanceerd en met prima kwaliteit van de individuele componenten.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 20-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-04 08:22
Het zou ook handig zijn om te weten wat je dochter er mee wil gaan doen. Het zou een beetje zonde zijn om een i5/970 (mid-high end) setup te bouwen als ze alleen wat simpele spelletjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

br00ky schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:13:
Heel verhaal, kort antwoord, die pc van Bol is geen échte gamepc. Waarom niet? Omdat er een karige GPU in zit.

Zelfbouw kan je binnen dit budget een prima game pc opleveren, zoals je in de BBG's ziet. Uitgebalanceerd en met prima kwaliteit van de individuele componenten.
als dochterlief nou alleen minecraft speelt? :+

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan is die pc te duur voor wat je krijgt (niet per se voor deze config, losse onderdelen kom je ongeveer op hetzelfde, maar met dit budget kan je wat beters in elkaar zetten).

[ Voor 62% gewijzigd door br00ky op 20-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFinna
Minecraft is idd t favoriete spel. Maar voor hoelang?

Edit: ik zal 's vragen wat ze zoal nog meer doet. Logisch dat dat van belang is...

[ Voor 44% gewijzigd door DutchFinna op 20-07-2015 16:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:59
Drie vragen die inderdaad onbeantwoord blijven:
- Waar wordt de PC voor gebruikt, alleen om te gamen, internetten etc. (welke games?).
- Is het budget voor de PC zelf 900 euro of voor de PC + Monitor + Muis?
- Is het een mogelijkheid om de PC zelf te assembleren? Dit is namelijk goedkoper en je krijgt betere kwaliteits componenten (voeding/mobo/case zijn standaard van lage kwaliteit bij een kant en klare PC)

Anders kom je denk ik op zoiets uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 189,90€ 189,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,31

Veel betere GPU, wel met SSD (wereld van verschil) en alleen geen windows.

[ Voor 84% gewijzigd door Yeasis op 20-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFinna
Zou een uit componenten samengesteld basis-game-PC nu beter of minder zijn dan deze Medion?
Ik begrijp, het antwoord is ja.

Het budget is inclusief monitor, muis etc.

PC zelf assembleren: ik ben daar niet heel bang voor, maar veel meer dan twee rechterhanden heb ik niet. Instellingen in BIOS wijzigen etc (bestaat dat nog?) is niet aan mij, en zeker niet aan dochter besteed.

[ Voor 57% gewijzigd door DutchFinna op 20-07-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

DutchFinna schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:20:
Minecraft is idd t favoriete spel. Maar voor hoelang?

Edit: ik zal 's vragen wat ze zoal nog meer doet. Logisch dat dat van belang is...
Dan komt rocket league er aan, en dat gaat ook niet het einde van het systeem vragen.

ik vraag me persoonlijk af wat die muis bij deze build doet... ?

Want bij minecraft / rocket league / agar.io etc heb je geen gaming gear nodig.

Ze kan dit geld beter in een leuk headsetje + teamspeak whitelist stoppen op een populaire server.

Gaat ze veel meer lol aan hebben

Dit bovenstaande is gebaseerd op de huidige hype onder jongeren. De helden van de jeugd; Enzoknol , Gamemeneer (Don), Dagelijkshaadee(Milanknol), Joost Speelt spellen, linktijger etc. Zijn super slim bezig. Ze zoeken games uit die de jeugd gemakkelijk met hun kan mee spelen.

Hier zijn geen zware PC's voor nodig. Alleen bedrijven als Alternate sponsoren hun, waardoor water gekoelde systemen voorbij komen. De jeugd denkt al deze Gear ook nodig te hebben. Alleen dat is niet zo;)

[ Voor 48% gewijzigd door flipkipse op 20-07-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFinna
@MeneerJoep Je gaat er van uit dat een monitor / muis / toetsenbord voor € 185 te krijgen is?

@Flipkipse, zonder t meteen "gaming gear" te noemen, muis is toch handig lijkt mij. En ze gebruikt hem tijdens het spel, zo heb ik gezien.

"Teamspeak whitelist", ik ben duidelijk geen gamer. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFinna
@Koen179, toetsenbord & muissetje ziet er wel aardig uit, in ieder geval niet te duur.

Monitoren gaat lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-04 18:39

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is miss de 3xx series leuke serie i.v.m. dx 12?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

DutchFinna schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:39:

@Flipkipse, zonder t meteen "gaming gear" te noemen, muis is toch handig lijkt mij. En ze gebruikt hem tijdens het spel, zo heb ik gezien.

"Teamspeak whitelist", ik ben duidelijk geen gamer. Wat is dat?
Uiteraard gebruikt ze de muis tijdens het spel, alleen er zijn muizen, toetsenborden en headsets in verschillende soorten en maten.

Ik krijg de vraag van ouders steeds vaker, wat nu een goed systeem voor hun kinderen is. Dit komt door de "hype" die momenteel door "youtube" ontstaan is.

Een tip die ik dan ook vaak geef: "bouw het systeem op de spellen die hun idolen spelen.". Doorgaans zijn dit momenteel: Minecraf, Rocket league, Agar.io, de sims 4, gta V en ark.

Als dit bij je dochter ook het geval is, hier een paar tips:

* Bespaar niet op de SSD. De jeugd van tegenwoordig ziet een computer die snel opstart als een "snelle pc". Hier zit wel een deel kern van waarheid in, alleen is niet helemaal waar. Een SSD opstelling in Raid 0 kan je dus winst opleveren.

* Minecraft berekeningen worden hoofdzakelijk door de CPU gedaan. Wanneer ze alleen online speelt, belast dit de CPU veel minder als lokaal spelen. Minecraft gebruikt momenteel geen multithreading. Wanneer je geen mods als Optifine voor haar installeerd gaat ze dus niks aan een Multicore CPU hebben voor dit spel. Kies daarom voor hogere kloksnelheden.

Een i3 volstaat in de meeste games van dit caliber wel. Kies er dus 1 met een wat hogere kloksnelheden

pricewatch: Intel Core i3-4360 Boxed

* Wanneer het op de GPU keuze aan komt, denk ik dat je dochter nog niet extreme eisen heeft. Vaak komen er builds op tweakers voorbij waar het de bedoeling is om "grotere" spellen op Ultra kwaliteit te spelen.

Kinderen vinden vaak Medium tot High al ruim voldoende. Kies dan ook voor een 750 of 270 hiermee volsta je wel.

* Het moederbord hoeft niks bijzonders te staan. Gebruik deze dan ook uit de BBG

* Snelle ram kan goed van pas komen tijdens Minecraft. Dit spel kan nog wel eens erg Werkgeheugen intensief worden. Hier zou ik dan ook niet op besparen. 8 GB volstaat meestal wel. Wanneer je 2x4GB doet, kan je altijd nog 2x4GB later bij prikken.

* Een CPU koeler is vooral bij minecraft geen overbodige luxe. Niet omdat de CPU zo warm wordt, maar omdat de stock fan nog al wat lawaai maakt. En een Koelblok met een fan met ledjes ziet er voor kinderen al snel indrukwekkend uit.

* Hier op volgend: kies een kast met een window, vervang de fans voor versies met ledjes er in en je hebt de kinderen op je hand. Vaak wordt dit namelijk (vooral foor jongere kinderen) als "extreem snel" aangezien. Wij weten dat de ledjes niks doen, maar hun interperteren dit anders.

* kinderen zoeken steeds meer de sociale kanten van het gamen op. Daarom wordt het ook steeds populairder bij meiden/vrouwen. Ze willen "praten" onder het gamen. Je doet er dus goed aan om een lekkere koptelefoon + microfoon te kopen.

Neem bijvoorbeeld een pricewatch: Sennheiser HD 205 (Zwart) icm met het volgende lijstje:

* http://www.bax-shop.nl/us...sator-usb-studiomicrofoon
* http://www.bax-shop.nl/br...casting-microfoon-statief
* http://www.bax-shop.nl/sh...omicrofoon-shockmount-pro

Het communiceren gebeurd doorgaans via skype en/of teamspeak. Dit is een programma waarmee ze met een groep kinderen in een "channel" kunnen gaan om vervolgens elkaar te verstaan.

Momenteel is de dagelijkshaadee server een erg populaire teamspeak server onder kinderen. Alleen er moet wel 4.99 betaald worden om hier toegang tot te krijgen. Het zijn dan wel geen kosten rechtstreeks aan de build, maar ik zou ze wel in beschouwing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00
flipkipse schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:36:
[...]

* kinderen zoeken steeds meer de sociale kanten van het gamen op. Daarom wordt het ook steeds populairder bij meiden/vrouwen. Ze willen "praten" onder het gamen. Je doet er dus goed aan om een lekkere koptelefoon + microfoon te kopen.

Neem bijvoorbeeld een pricewatch: Sennheiser HD 205 (Zwart) icm met het volgende lijstje:

* http://www.bax-shop.nl/us...sator-usb-studiomicrofoon
* http://www.bax-shop.nl/br...casting-microfoon-statief
* http://www.bax-shop.nl/sh...omicrofoon-shockmount-pro

Het communiceren gebeurd doorgaans via skype en/of teamspeak. Dit is een programma waarmee ze met een groep kinderen in een "channel" kunnen gaan om vervolgens elkaar te verstaan.

Momenteel is de dagelijkshaadee server een erg populaire teamspeak server onder kinderen. Alleen er moet wel 4.99 betaald worden om hier toegang tot te krijgen. Het zijn dan wel geen kosten rechtstreeks aan de build, maar ik zou ze wel in beschouwing nemen.
Een goede microfoon en koptelefoon is natuurlijk fijn, maar ik zie niet direct waarom de dochter van de TS dit nodig heeft. Het is geen eis/wens (de TS gaf dit althans niet aan). Mocht er toch een beetje geskyped/teamspeak gedaan worden, voldoet een koptelefoon met uitschuifbare microfoon volgens mij ook prima. Verschil in geluidskwaliteit zullen ze denk niet merken :).

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Koen179 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:49:
[...]

Een goede microfoon en koptelefoon is natuurlijk fijn, maar ik zie niet direct waarom de dochter van de TS dit nodig heeft. Het is geen eis/wens (de TS gaf dit althans niet aan). Mocht er toch een beetje geskyped/teamspeak gedaan worden, voldoet een koptelefoon met uitschuifbare microfoon volgens mij ook prima. Verschil in geluidskwaliteit zullen ze denk niet merken :).
Die laatste tip was ook meer ter info en vermaak. ;) ik denk dat het belangrijk is om als ouder te weten wat er momenteel speelt, zodat daar een zo goed mogelijke build op gemaakt kan worden.

Om maar is met een build te komen van 785 euro (inclusief monitor) zodat er nog geld over is voor overige componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 114,-€ 114,-
1ASRock B85 Pro4€ 67,51€ 67,51
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 172,-€ 172,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,97

Vervolgens de andere componenten erbij:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ EW2440L Zwart€ 159,-€ 159,-
1Sennheiser HD 205II (Zwart)€ 34,-€ 34,-
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,90€ 29,90
1Sharkoon Shark Force Zwart€ 14,95€ 14,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,85

Eventueel nog Microfoon + standaard 74 euro:
http://www.bax-shop.nl/us...sator-usb-studiomicrofoon
http://www.bax-shop.nl/ta...esktop-microfoonstandaard

Wanneer je dochter niet voor de microfoon wil gaan maar al het budget in de pc wil stoppen, kan de videokaart uitgewisseld worden met 1 van deze 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 213,-€ 213,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 247,51€ 247,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,51

Op de kast in deze build zou je nog wat kunnen besparen, door bijvoorbeeld voor 1 van de volgende 2 kasten te gaan. De laats genoemde heeft ook een window. Met dit geld kan dan bijvoorbeeld nog een extra HDD gekocht worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Sharkoon VS4-W Window€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 61,95

[ Voor 46% gewijzigd door flipkipse op 21-07-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bovenstaande build is zeker niet slecht, al zou ik voor 2 tientjes meer de veel sterkere pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost nemen.

Ik neem ook aan dat je dochter niet constant naar de binnenkant van de kast kijkt, als ze überhaupt al naar de kast kijken. Dan zou ik een N300 nemen, goedkoop, stevig en goede airflow.

Nu is misschien een i3 wel leuk, maar als ze later wat zwaardere spellen gaat doen komt de i3 te kort. Een echte quadcore is (naar mijn inziens) handiger. Zo heb je een basis waarmee je járen vooruit kan, en over een aantal jaar vrijwel alle games op ultra mee kan spelen op de hoogste settings (AMD R9 390/490 ofzo). Ik zou dan een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed nemen

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 21-07-2015 10:17 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1