Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie 2015-2018

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben opzoek naar een laptop voor mijn studie. De minimum eisen die mijn school stelt zijn: netwerkkaart die Dual-band 2.4GHz/5GHz ondersteunt en 4 GB ram (lekkere eis, heb je veel aan).

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn doel is om de laptop te gebruiken op school, maar ik wil er ook een game op kunnen spelen maar dat is niet een hoofdzaak.

Wat is je budget?
Maximaal 1100

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet elke dag 1,5 uur mee in de trein, en het zou handig zijn als hij in een eastpack past(max 15,6 inch)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Toshiba

Laptop's waar ik al naar heb gekeken:
http://tweakers.net/price...-571g-5055/specificaties/
Leek mij een best goede laptop, maar ik twijfel of ik wel een 15 inch moet nemen of een 13.

http://tweakers.net/price...nbook-ux305fa-fc051h.html
Leek mij ook wel een goede laptop, maar ik er zit niet een hele sterke CPU in en geen goede videokaart maar hij is wel licht en klein. Nog een minpunt is de 4 GB ram en cpu.

Kan iemand mij advies of suggesties geven?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
Wat doe je zoal op school dan? Zonder deze informatie kunnen wij niks. En wat voor games wil je erop kunnen spelen? Je zegt dat dit geen noodzaak is. Beetje warrige info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een ICT opleiding doen, dus moet er een beetje op kunnen programmeren, meer eigenlijk niet. En qua games zou het leuk zijn als het bijvoorbeeld League of Legends op Medium/Full HD zou kunnen runnen maar het is geen vereiste.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 16:19 ]

• WouterL
Zelf in het bezit van je tweede optie ; De UX305Fa. Daar op speel ik prima LoL, maar niet op FHD op medium settings. op 1600*900 speelt het echter prima op medium/low. Verwacht op dit apparaat gewoon geen FHD gaming. Voor de rest is het een heerlijke laptop. Kwa accuduur, snelheid en gewicht echt uitstekend te noemen. Zelf heb ik echt ruim voldoende aan de 4GB ram.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 20-07-2015 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de informatie, ik hou die dan zeker tussen m'n opties.

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 12:23
Het zijn echt twee totaal verschillende laptops die je hier noemt. Begrijp me niet verkeerd, de Asus is echt een mooi ding hoor maar ik denk niet geschikt voor wat je er mee wil gaan doen.

Die 5Y10 processor in de Asus is nou niet bepaald snel te noemen. Als je af en toe ook een spelletje wil spelen (Mits niet alleen LoL) is de Acer een veel betere optie, dedicated graphics, snellere CPU, meer RAM, etc. accuduur van de Asus is waarschijnlijk wel een stuk beter.
Wouter lucassen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:20:
Zelf in het bezit van je tweede optie ; De UX305Fa. Daar op speel ik prima LoL, maar niet op FHD op medium settings. op 1600*900 speelt het echter prima op medium/low. Verwacht op dit apparaat gewoon geen FHD gaming...
Denk dat dit eerder komt door het cpu gedeelte dan door de igpu, zoals ik al zei niet de snelste. Een Intel HD graphics 4600 igpu is genoeg om LoL op 1080p en high settings te spelen. Alleen shadows moeten misschien wat lager.

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 16:15
Misschien handig, die asus is ook verkrijgbaar met i5 en 8 GB aan ram.
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC018H

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel heel erg tussen de Asus Zenbook UX305LA-FC018H en een 15,6 inch laptop zoals bijvoorbeeld Toshiba Satellite L50-B-2G9.
De Asus Zenbook heeft als voordeel dat deze 13 inch is en dus makkelijker mee te nemen is. Maar ik heb persoonlijk geen ervaring met het meenemen van een 15,6 inch dus weet niet of dit veel uitmaakt? Verder heeft de Asus Zenbook een veel langere accuduur, wat ook wel handig is in verband met dat hij elke dag mee naar school moet, en een mat scherm, wat de toshiba niet heeft. Het nadeel van de Asus Zenbook vind ik dat er geen fan in zit en ik geen idee heb wat voor (zware) programma's ik erop moet draaien. Wat ik tot nu toe kon vinden is dat ik alleen wat basis programmeren krijg en veel bezig ben met ontwerp(adobe) en databasen. Ik heb dus geen idee of een laptop zonder een fan dan handig is.
Gamen hoef ik er niet op te kunnen, van deze eis ben ik afgestapt aangezien ik thuis een pc heb staan waar ik prima op kan gamen.
Kan iemand mij adviseren wat een handigere/betere laptop is? Of heeft iemand nog een suggestie voor een andere goede laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 15:24 ]

• WouterL
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:16:
Ik twijfel heel erg tussen de Asus Zenbook UX305LA-FC018H en een 15,6 inch laptop zoals bijvoorbeeld Toshiba Satellite L50-B-2G9.
De Asus Zenbook heeft als voordeel dat deze 13 inch is en dus makkelijker mee te nemen is. Maar ik heb persoonlijk geen ervaring met het meenemen van een 15,6 inch dus weet niet of dit veel uitmaakt? Verder heeft de Asus Zenbook een veel langere accuduur, wat ook wel handig is in verband met dat hij elke dag mee naar school moet, en een mat scherm, wat de toshiba niet heeft. Het nadeel van de Asus Zenbook vind ik dat er geen fan in zit en ik geen idee heb wat voor (zware) programma's ik erop moet draaien. Wat ik tot nu toe kon vinden is dat ik alleen wat basis programmeren krijg en veel bezig ben met ontwerp(adobe) en databasen. Ik heb dus geen idee of een laptop zonder een fan dan handig is.
Gamen hoef ik er niet op te kunnen, van deze eis ben ik afgestapt aangezien ik thuis een pc heb staan waar ik prima op kan gamen.
Kan iemand mij adviseren wat een handigere/betere laptop is? Of heeft iemand nog een suggestie voor een andere goede laptop?
Deze gelinkte zenbook heeft wel degelijke een fan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

Deze gelinkte zenbook heeft wel degelijke een fan ;)
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Paradigit en die beweerden dat dit niet zo was, apart. Mag ik weten waar je vandaan heb dat deze wel een fan heeft? (op de review op tweakers na?)

• WouterL
Omdat de LA variant i5/i7 processoren gebruiken. Deze kunnen anders dan de core M in de asus ux305FA niet passief gekoeld worden. In de LA zit er een fan grill aan de onderkant. Je bent slecht geïnformeerd dus.

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 10-08-2015 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:57:
Omdat de LA variant i5/i7 processoren gebruiken. Deze kunnen anders dan de core M in de asus ux305FA niet passief gekoeld worden. In de LA zit er een fan grill aan de onderkant. Je bent slecht geïnformeerd dus.
Ohh, dankjewel! Ik denk dat ik dan maar voor de zenbook ga (:

• Ivar19
De Toshiba valt af want in de OP geef je aan dat liever niet te willen. Met de zenbook ga je het misschien wel redden denk ik. Overigens valt me (net zoals eerder) op dat het eigenlijk twee totaal verschillende laptops zijn die je noemt. De Toshiba weegt bijvoorbeeld 2x zoveel als de Asus....

Heb je al een Dell XPS 13 overwogen? Daarmee zit je sowieso goed, zeer mooie laptop. Met studentenkorting misschien ook nog net binnen je budget. Enige tijd geleden was op het forum ook ergens een spreadsheet te vinden met daarin informatie hoe je zo goedkoop mogelijk bij Dell kan kopen. Weet niet of die nog bijgehouden wordt maar het is zeker de moeite waard om even uit te zoeken.

• WouterL
Met de HD 5500 kun je uitstekend lol spelen. (:

Verwijderd

Topicstarter
^De Dell XPS vind ik net iets te duur
En het zijn inderdaad 2 hele verschillende laptops, maar ik heb/had ook echt geen idee wat voor laptop ik wil. Ik neig nu toch steeds meer naar die zenbook, aangezien ik hem toch alleen maar voor school gebruik.

• WouterL
Bij campusshop kun je die laptop met korting krijgen trouwens. De zenbook.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:40:
Bij campusshop kun je die laptop met korting krijgen trouwens. De zenbook.
Ja, ook nog een voordeel eraan, als ik voor de zenbook kies dat bestel ik hem ook zeker daar (:

• Ivar19
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:39:
^De Dell XPS vind ik net iets te duur
En het zijn inderdaad 2 hele verschillende laptops, maar ik heb/had ook echt geen idee wat voor laptop ik wil. Ik neig nu toch steeds meer naar die zenbook, aangezien ik hem toch alleen maar voor school gebruik.
Zie net dat je de Zenbook met i5 processor bedoeld ipv die uit de OP, in dat geval is het een goede keuze.
Wouter lucassen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:27:
Met de HD 5500 kun je uitstekend lol spelen. (:
Zou inderdaad geen problemen moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de zenbook ga, dankjewel (:

• Iamnly
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:03:
Ik denk dat ik voor de zenbook ga, dankjewel (:
Ik ben van plan deze laptop ook aan te schaffen, kun je laten weten hoe de laptop is?

Verwijderd

Topicstarter
Iamnly schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:17:
[...]

Ik ben van plan deze laptop ook aan te schaffen, kun je laten weten hoe de laptop is?
Ja zal ik doen (:

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53
De Asus Zenbook UX305LA-FC018H lijkt me de ideale laptop. Toch krachtig genoeg en lekker licht.
Geloof me, een 15.6 inch laptop de hele dag mee zeulen ga je toch aan van de dag voelen.
Pagina: 1