Receiver met 4x HDMI + 6x analoog (evt 2ehands)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
Ik zoek een?
Receiver om al mijn consoles aan te sluiten op de beamer, en het geluid over mijn Jamo 426 5.0 setje te sturen

Wat is je budget?
~200 euro, max 300 als het veel toevoegd.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil op zolder games gaan spelen en films kijken op de genoemde beamer. Ik wil alles netjes wegwerken, en wil dus niet steeds stekkertjes wisselen. Constant handmatig analoge splitters op een andere input zetten wil ik eigenlijk ook niet. Het mooist is dus om alle aansluitingen op de receiver te hebben.

Aangesloten apparaten:
• Nintendo Entertainment System (Composiet)
• Super Nintendo (Composiet)
• Nintendo 64 (Composiet)
• Gamecube (Composiet/Component)
• Playstation 1 (Composiet)
• Playstation 2 (Composiet/Component)
• Playstation 3 (HDMI)
• Wii (HDMI)
• Wii U (HDMI)
• Media Player (HDMI)

Totaal dus 4x HDMI, 4x Composiet en 2x Composiet/Component. Meer HDMI is natuurlijk welkom ivm PS4 in de toekomst.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zwart
Heeft net genoeg aansluitingen, maar hoor mindere verhalen kwa levensduur over Onkyo. Heb al een Denon X2000 en daar ben ik erg tevreden over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben alle nieuwere apparaten ook de mogelijkheid om analoge signalen te versturen over HDMI? dus dat ik geen extra kabels hoef te trekken naar de beamer als ik de analoge spellen wil spelen? En waar moet ik op letten als ik 2e hands iets oppik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar je iig even op moet letten is of de receiver de signalen kan omzetten. Zo kan mijn Denon AVR2311 bijvoorbeeld geen composiet naar de HDMI out sturen. Geen idee waarom. maar dat soort dingen vind je dus terug in de boekjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The Eagle schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:44:
Waar je iig even op moet letten is of de receiver de signalen kan omzetten. Zo kan mijn Denon AVR2311 bijvoorbeeld geen composiet naar de HDMI out sturen. Geen idee waarom. maar dat soort dingen vind je dus terug in de boekjes :)
Upconversion heet dat volgens mij (niet te verwarren met upscaling).
Maar dat betekend dus van elke optie de boekjes doorspitten?? Als het moet dan moet het natuurlijk :+

En in de Pricewatch kun je niet makkelijk sorteren op aantal uitgangen. Zijn er sites waarbij dat wel kan? want die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

"Analog to Digital Coversion" wordt het ook genoemd, precies zoals de naam zegt: analoog (composiet, component, s-video) omzetten naar digitaal (HDMI). Veelal gaat dat dan wel gepaard met scaling aangezien je 480i/p toch wel wat hoger wil hebben. Let wel dat dit ook tijd kan vergen wat niet altijd even wenselijk is bij games.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik neem aan overigens dat je Wii games over de WiiU speelt, dus 3x HDMI. Of heb je een Wii en WiiU (en speel je gamecube over de Wii via component?). De Wii had geen HDMI output namelijk; maar de WiiU speelt wel Wii games (net zoals de Wii volledig met gamecube games werkt).

Deed de PS2 overigens niet aan PS1 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Umbrah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:45:
Ik neem aan overigens dat je Wii games over de WiiU speelt, dus 3x HDMI. Of heb je een Wii en WiiU (en speel je gamecube over de Wii via component?). De Wii had geen HDMI output namelijk; maar de WiiU speelt wel Wii games (net zoals de Wii volledig met gamecube games werkt).

Deed de PS2 overigens niet aan PS1 games?
Scherp :) maar mijn Wii heeft wel HDMI (met een adaptertje...) juist omdat ik anders NOG meer analoge ingangen nodig heb, en die worden nu al best schaars op veel receivers.

En ik zou kunnen schipperen zoals jij voorstelt, maar ik wil graag op de originele consoles spelen. Dus gamecube-games op de gamecube, en idem voor de playstations. Ik weet dat het wat neurotisch is, maar dat is de nostalgie denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 14:04
Voor de Analoge (Composiet) zou je er ook nog over na kunnen denken om die signalen door een losse Switch/Selector te gooien, dan heb je aan minder Composiet ingangen genoeg, mischien geeft dit je meer ruimte in keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Scherp :) maar mijn Wii heeft wel HDMI (met een adaptertje...) juist omdat ik anders NOG meer analoge ingangen nodig heb, en die worden nu al best schaars op veel receivers.

En ik zou kunnen schipperen zoals jij voorstelt, maar ik wil graag op de originele consoles spelen. Dus gamecube-games op de gamecube, en idem voor de playstations. Ik weet dat het wat neurotisch is, maar dat is de nostalgie denk ik :+
Helemaal mee eens! (hoewel je met de Wii dus een volledige Gamecube er in had, inclusief "houd Z in gedrukt bij het opstarten voor het aapjes-geluid-gamecube logo"). Als ik anders had gedacht had ik wel geopperd om voor een fijne stapel jukebox-software oplossingen te gaan. Nooit zo'n Sony fan geweest vanwege de controllers, dus daar heb ik me bewust wat op de vlakte gehouden.

Ik vrees dat dit een erg lastige kan worden voor €200/300; juist vanwege het feit dat je in feite vraagt voor upconversion, tenzij je ook een "alles analoog" kabel naar je beamer wil trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Umbrah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Helemaal mee eens! (hoewel je met de Wii dus een volledige Gamecube er in had, inclusief "houd Z in gedrukt bij het opstarten voor het aapjes-geluid-gamecube logo"). Als ik anders had gedacht had ik wel geopperd om voor een fijne stapel jukebox-software oplossingen te gaan. Nooit zo'n Sony fan geweest vanwege de controllers, dus daar heb ik me bewust wat op de vlakte gehouden.

Ik vrees dat dit een erg lastige kan worden voor €200/300; juist vanwege het feit dat je in feite vraagt voor upconversion, tenzij je ook een "alles analoog" kabel naar je beamer wil trekken...
Dankjewel _/-\o_
Bedenk me net door je verhaal, dat de receiver + consoles overal in de kamer kunnen. Ze hoeven niet dichtbij het scherm juist omdat de beamer toch al aan de andere kant van de kamer hangt. Ik wil namelijk geen receiver met rommel onder de "tv". Maar met een beamer hoeft dat natuurlijk helemaal niet! En dan valt de upconversion-requirement dus ook weg. Want dan is een extra kabel (of 2) niet zo'n probleem met analoog.
Pagina: 1