Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-04 13:32
Hallo mede tweakers,

We hebben een aantal Apple producten in huis en vandaag is home cinema set, Harman/Kardon BDS 380 met AirPlay, besteld via ING rentepunten, aangekomen. Alles is geïnstalleerd en werkt naar behoren. Omdat de KPN router een eindje af zit van de woonkamer, wil AirPlay wel eens haperen (AirPlay is vrij nieuw voor mij). We zitten sowieso te denken om het netwerk te versterken met powerline adapters, omdat bereik hier en daar de wensen over laat.

Ik vraag mij af, kan AirPlay overweg met de powerline adapters? Krijg je dan niet gedoe omdat de laptop dan bijv nog verbonden is met de router en de Harman/Kardon met een powerline adapter in het stopcontact?

Alvast bedankt :)

mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 20:55

Tazzios

..

powerline adapters zorgen voor een netwerkverbinding net als een fysieke netwerkkabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 20-07-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-04 13:32
Tazzios schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:14:
powerline adapters zorgen voor een netwerkverbinding net als een fysieke netwerkkabel.
Dat interpreteer ik als een ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat zou gewoon moeten werken. Verwacht echter geen wonderen van powerline. De ervaringen zijn zeer wisselend. Het ene moment werkt het prima, het andere moment werkt het voor geen meter. Powerline is erg gevoelig voor storingen die worden veroorzaakt door andere apparaten op het stroomnet, zoals Led kerstverlichting. Als het dus even kan is het beter (en goedkoper!) om een ethernetkabel te trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 22-07-2015 00:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
werk hier perfect!

Apple TV via powerline adapter verbonden met mijn router en kan perfect via iphone airplay doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
mrhp. Koop een Airport express hier op tweakers. Heb je namelijk gelijk een range extender die je voor je laptop/telefoon kan gebruiken. Je kan de ethernet kabel gebruiken om je receiver van interwebz te voorzien, maa je kan natuurlijk ook direct van de express digitaal naar de receiver. Een vriend heeft ook een dergelijke set en daarbij hapert airplay ook erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 15:24
Ik gebruik sinds een aantal maand de combinatie van powerline (TP-Link AV600) met Airport Extreme en Express (dwz Airport Extreme -- Powerline -- Powerline 2x -- Airport Express 2x) om het draadloos netwerk uit te breiden. Ik breid het draadloos netwerk dus via powerline uit (en niet draadloos uitbreiden, dit werkt veel te traag) en heb hier nu goede ervaring mee, prima snelheid.
Pagina: 1