Ola allen,
Recentelijk een MBA 2015 aan geschaft omdat mijn MBA 2012 al een langere tijd kuren had.
Deze waren / zijn :
Random shut downs.
Scherm verlichting niet feller wanneer de kabel wordt aangesloten.
Vrij warm worden ( niet gemeten, maar qua gevoelstemp. niet aangenaam. )
MBA 2012 een tijdje geleden weggebracht naar een reparatie centrum,( want, was een zakelijke laptop ) maar dat resulteerde helaas niet in een werkende laptop.
Nieuwe accu, want de accu was kapot ?! ( apart, haal nog met gemak 7 uur idle )
Toen widen ze een nieuwe SSD monteren, want die scheen stuk te zijn.. ook daar heb ik mijn twijfels over.
En toen kwam het eindelijk, hetgeen wat ik al her en der had gelezen op het internet, het mobo logic board
Daar werd een 450-500 euro voor gevraagd. ( plus een 150 euro voor een batterij, plus uren... )
Dus dat heb ik niet gedaan.
Ik denk, gezien hij zo heet werd.. dat het een hardware probleem is icm koeling.
Er was niet zozeer een correlatie tussen de cpu stressen, en de shutdowns.
Dus ik zou een nieuw logic board d'r in willen steken om te kijken of het werkt.
Dus mijn vraag : waar kan ik ze nieuw kopen ?
Nee dat kan niet, want apple enz.. ''weet je dat dan niet''
Hoe goed zijn refurbished logic boards op de baai ? 150 a 250 dollar.
( of zijn er hier in nederland ook mensen die dit doen en aanbieden ?)
Gegroet
Recentelijk een MBA 2015 aan geschaft omdat mijn MBA 2012 al een langere tijd kuren had.
Deze waren / zijn :
Random shut downs.
Scherm verlichting niet feller wanneer de kabel wordt aangesloten.
Vrij warm worden ( niet gemeten, maar qua gevoelstemp. niet aangenaam. )
MBA 2012 een tijdje geleden weggebracht naar een reparatie centrum,( want, was een zakelijke laptop ) maar dat resulteerde helaas niet in een werkende laptop.
Nieuwe accu, want de accu was kapot ?! ( apart, haal nog met gemak 7 uur idle )
Toen widen ze een nieuwe SSD monteren, want die scheen stuk te zijn.. ook daar heb ik mijn twijfels over.
En toen kwam het eindelijk, hetgeen wat ik al her en der had gelezen op het internet, het mobo logic board
Dus dat heb ik niet gedaan.
Ik denk, gezien hij zo heet werd.. dat het een hardware probleem is icm koeling.
Er was niet zozeer een correlatie tussen de cpu stressen, en de shutdowns.
Dus ik zou een nieuw logic board d'r in willen steken om te kijken of het werkt.
Dus mijn vraag : waar kan ik ze nieuw kopen ?
Nee dat kan niet, want apple enz.. ''weet je dat dan niet''
Hoe goed zijn refurbished logic boards op de baai ? 150 a 250 dollar.
( of zijn er hier in nederland ook mensen die dit doen en aanbieden ?)
Gegroet