Gezien dit mijn eerste mini-ITX(Bouw normaal gesproken alleen maar grote zware gamesystemen) build is zou ik graag jullie deskundige blik hierop willen hebben.
De hele build heeft als primair doel lightweight maar met genoeg kracht om games op medium settings te kunnen spelen (Denk hierbij aan een Battlefield/World of tanks/GTA 5), aangezien ik het systeem ook mee wil nemen op vluchten naar het buitenland moet het geheel zo licht(en klein) mogelijk worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen hard budget waar ik binnen wil blijven, echter vind ik tussen de €600 en €800 een mooi prijsje voor een project wat ik vooral als hobby in elkaar wil sleutelen en af en toe ga gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia (vanwege stroomverbruik en de daarbij behorende warmte productie), ik sta echter ook open voor een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo min mogelijk gewicht! hoe lichter hoe beter.
Ga je overklokken?
Absoluut niet, de kast zal niet geweldig gekoeld worden en overklokken is dan ook uitgesloten.
Ik heb momenteel het volgende in gedachte:
Hoor graag of jullie nog tips hebben om het systeem lichter/goedkoper/krachtiger te maken.
De hele build heeft als primair doel lightweight maar met genoeg kracht om games op medium settings te kunnen spelen (Denk hierbij aan een Battlefield/World of tanks/GTA 5), aangezien ik het systeem ook mee wil nemen op vluchten naar het buitenland moet het geheel zo licht(en klein) mogelijk worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen hard budget waar ik binnen wil blijven, echter vind ik tussen de €600 en €800 een mooi prijsje voor een project wat ik vooral als hobby in elkaar wil sleutelen en af en toe ga gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia (vanwege stroomverbruik en de daarbij behorende warmte productie), ik sta echter ook open voor een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo min mogelijk gewicht! hoe lichter hoe beter.
Ga je overklokken?
Absoluut niet, de kast zal niet geweldig gekoeld worden en overklokken is dan ook uitgesloten.
Ik heb momenteel het volgende in gedachte:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4170 Boxed | € 117,40 | € 117,40 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium finish) | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 250GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 672,51 | |
Hoor graag of jullie nog tips hebben om het systeem lichter/goedkoper/krachtiger te maken.
[ Voor 30% gewijzigd door Azerion op 21-07-2015 09:32 ]