Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een degelijke en snelle router met 2.4 en 5.0 GHz incl.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb (UPC) Ziggo 120 Mbit/s internet plus bellen.
Ik ben mijn router zat geworden (Technicolour) en wil een andere degelijke, veilige en zeer snelle router hebben. Daarbij moet hij twee WiFi mogelijkheden hebben, dus standaard op 5.0 GHz staan, maar bijv voor mijn zusje haar telefoon moet 2.4 GHz ook mogelijk zijn, echter wil ik dat dit niet 2maal zichtbaar is in de WiFi/draadloze omgeving.

Dus er moet gewoon staan: (WiFi) Netwerknaam en dat voor beide ondersteuningen dus 2.4/5.0 GHz.
Kent er iemand een deglijke, veilige en zeer snelle router met een degelijke UI?

Budget is zo rond de 100.00,-

Dank jullie wel!

Nog wat gegevens:
WiFi beschikbaarheid is tot max 6 devices.
En 2 LAN-poorten.

Bedankt

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Ik zelf toevallig net afgelopen week zowel bij mijn ouders als thuis een nieuwe router geinstalleerd. Bij mijn ouders hadden ze veel last van storingen op de 2,4ghz band. Ik heb daar de Dlink DIR-868L geinstalleerd en die performt echt erg goed. Heb daar alleen de 5Ghz band geactiveerd en ze hebben nergens meer last van. Ik was zelf erg onder de indruk van de performance dat ik hem hier ook heb neergezet.
Heb een 200Mbit abo en trek deze op de 5GHz volledig leeg met deze router (ook op 5ghz)!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 23:57
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:37:
Daarbij moet hij twee WiFi mogelijkheden hebben, dus standaard op 5.0 GHz staan, maar bijv voor mijn zusje haar telefoon moet 2.4 GHz ook mogelijk zijn, echter wil ik dat dit niet 2maal zichtbaar is in de WiFi/draadloze omgeving.

Dus er moet gewoon staan: (WiFi) Netwerknaam en dat voor beide ondersteuningen dus 2.4/5.0 GHz.
Dit is voorzover ik weet niet mogelijk.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
Xyrr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Dit is voorzover ik weet niet mogelijk.
Jawel, gewoon beide frequenties dezelfde SSID toewijzen.
Eventueel van 2.4GHz de SSID hidden zetten.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Jawel, gewoon beide frequenties dezelfde SSID toewijzen.
Eventueel van 2.4GHz de SSID hidden zetten.
Bedankt, inderdaad op 'hidden' zetten.
Dat ik daar nooit aan dacht, zucht. Is er een goeie router dat Amsterdam vriendelijk is?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Met de filters in de Pricewatch kun je een goede voorselectie maken, vervolgens lees je wat reviews en maak je een keuze O-)

Sorry, maar het is toch echt de bedoeling dat je eerst zelf wat research doet. De casus die je presenteert is niet echt uniek te noemen, er zijn genoeg adviezen en reviews te vinden over dual-band routers.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:06:
Met de filters in de Pricewatch kun je een goede voorselectie maken, vervolgens lees je wat reviews en maak je een keuze O-)

Sorry, maar het is toch echt de bedoeling dat je eerst zelf wat research doet. De casus die je presenteert is niet echt uniek te noemen, er zijn genoeg adviezen en reviews te vinden over dual-band routers.
Klopt, heb ik ook gedaan.
Kon geen Cisco (degelijk) merk onder de 100,- euro vinden.

Ik las wat dingen over 'onoverzichtelijke UI', etc. Vandaar dat ik het aan jullie vraag.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Amsterdam-vriendelijk is geen enkele 2,4GHz device. Wat wel kan is je verwachtingen bijstellen:

1. Wat voor soort gebouw?
2. Waar zit het gebruik? (omhoog door betonnen vloeren is lastiger dan opzij).
3. Wat voor toepassing? (vuistregel, zeker voor steden: zet alles wat niet elke dag verplaatst wordt aan een kabel).

Dat technicolor ding kan brak zijn, maar mogelijk is er, zeker qua 2,4GHz, niks mogelijk in je gebouw (drukte, buren die op vol vermogen uitzenden), en 5GHz hooguit op een 'per ruimte' niveau (betonnen bouw). Vooral het op vol vermogen uitzenden in steden is de reden dat het niet goed gaat. Idealiter heb je de AP's met zo min mogelijk bereik zodat overlap onmogelijk is. Per verdieping, of, beter nog, per ruimte.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Afhankelijk van de situatie waarin je hem gaat gebruiken kun je je ook afvragen of je je accesspoint en router wel in één device wilt hebben.
Mijn router staat in de meterkast aan de voorzijde van het huis, mijn accesspoint daar plaatsen heeft niet veel nut omdat ik dan de helft van mijn bereik 'weggooi'. Ik heb dus gekozen voor losse devices.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1