Toon posts:

Dual Monitor, werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik bedacht mij laatst dat ik nog een TV'tje had staan en het leek mij een goed plan om deze te gebruiken als tweede monitor voor Internet, Spotify enz. Echter is dit mij na een hele tijd prutsen nog steeds niet gelukt. Mijn main monitor is aangesloten via DVI-D en de tweede via HDMI. Wanneer ik Windows(8.1) opstart met alletwee aangesloten zie ik op de tweede niets en op de 'eerste' enkel mijn achtergrond. Dus geen pictogrammen of actieve programmas. Toen probeerde ik de BIOS in te gaan met alletwee aangesloten. Tot mijn verbazing zie ik in de BIOS tweemaal hetzelfde scherm, wat ik wel zou kunnen fixen. Maar dit werkt dus alleen in de BIOS. Help? :D

Main monitor: pricewatch: BenQ GL2450 Zwart

Tweede: pricewatch: LG 22LS4R

GPU: Sapphire TRI-X R9 280X (Binnenkort GTX 970)

Kan het simpelweg niet vanwege de resoluties? Mis ik iets?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27

Nibbz

Postmaster General

Ik neem aan dat je niet je windows drivers geinstalleerd hebt staan (Microsoft AMD compatible drivers)? (die bieden zo goed als geen ondersteuning voor dualscreen)

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Nibbz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:56:
Ik neem aan dat je niet je windows drivers geinstalleerd hebt staan (Microsoft AMD compatible drivers)? (die bieden zo goed als geen ondersteuning voor dualscreen)
Ik heb gewoon alle video drivers geinstalleerd. Is er een andere manier dan?

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Worden de monitoren wel door Windows ontdekt, zoja heb je dan beeldscherm instellingen op uitbreiden gezet met de Windows + P toets?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alleen de LG aangesloten en die geeft simpelweg geen beeld (HDMI). Weet iemand hoe dit komt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft dat ding niet een 'source' (bron) knop en heb je de monitor wel op de GPU aangesloten en niet op het moederbord?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:07:
Heeft dat ding niet een 'source' (bron) knop en heb je de monitor wel op de GPU aangesloten en niet op het moederbord?
Dat eerste zit goed en naae dat tweede heb ik niet gecheckt.

Verwijderd

Topicstarter
Het zit gewoon aangesloten op de GPU.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:53:
Hallo allemaal,

Ik bedacht mij laatst dat ik nog een TV'tje had staan en het leek mij een goed plan om deze te gebruiken als tweede monitor voor Internet, Spotify enz. Echter is dit mij na een hele tijd prutsen nog steeds niet gelukt. Mijn main monitor is aangesloten via DVI-D en de tweede via HDMI. Wanneer ik Windows(8.1) opstart met alletwee aangesloten zie ik op de tweede niets en op de 'eerste' enkel mijn achtergrond. Dus geen pictogrammen of actieve programmas. Toen probeerde ik de BIOS in te gaan met alletwee aangesloten. Tot mijn verbazing zie ik in de BIOS tweemaal hetzelfde scherm, wat ik wel zou kunnen fixen. Maar dit werkt dus alleen in de BIOS. Help? :D

Main monitor: pricewatch: BenQ GL2450 Zwart

Tweede: pricewatch: LG 22LS4R

GPU: Sapphire TRI-X R9 280X (Binnenkort GTX 970)

Kan het simpelweg niet vanwege de resoluties? Mis ik iets?
Je kan in windows 8 de instellingen veranderen, ik kan het je niet vertellen omdat ik windows 10 heb geinstalleert.
Je kan een replika van je nummer 1 scherm krijgen dat wilt zeggen dat er een kopie van dat scherm ook op het andere scherm te zien is.
Tevens kan je kiezen voor een verlengde desktop.
Er zijn meerdere instellingen mogelijk.

aldus de microsoft website:

Dupliceren. Op beide beeldschermen wordt hetzelfde weergegeven.

•Uitbreiden. Uw scherm wordt nu uitgebreid en weergegeven over twee beeldschermen. U kunt items tussen de twee beeldschermen slepen en verplaatsen.

•Alleen tweede scherm. Er wordt alleen beeld weergegeven op het tweede beeldscherm. Het andere beeldscherm blijft leeg.

bron

http://windows.microsoft....connect-multiple-monitors

ik, heb zelf een nvidia 630 gt tweede scherm (tv) aangesloten op de hdmi,en alles werkt perfect.
Jouw videokaart is vele malen sneller als die van mij dus daar licht het niet aan.

happy browsing en groetjes rjmno1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 20-07-2015 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp, echter werkt de monitor niet zodra windows opstart. In de BIOS heb ik beeld maar niet in windows. Ook als ik alleen de tweede (hdmi) monitor aansluit heb ik gewoon zwart beeld...

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:10:
Dank voor de hulp, echter werkt de monitor niet zodra windows opstart. In de BIOS heb ik beeld maar niet in windows. Ook als ik alleen de tweede (hdmi) monitor aansluit heb ik gewoon zwart beeld...
Als je zijn post gelezen had, had je begrepen dat je 2e monitor in Windows nog aan moet zetten.

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/images/article/2012/07/intel-11389049.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door chaoscontrol op 20-07-2015 21:14 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:12:
[...]

Als je zijn post gelezen had, had je begrepen dat je 2e monitor in Windows nog aan moet zetten.

[afbeelding]
Nogmaals, dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/29ztnxe.png

Ik heb dus alletwee de monitors (HDMI en DVI-D) aangesloten en een printscreen gemaakt. Tot mijn verbazing zag ik dit in paint. Terwijl dat er hier een tweede scherm te zien is zie ik in het 'echt' dus op mijn linker scherm niets en op mijn rechter scherm mijn bureaublad zonder pictogramman/programmas. Ik kan dus nu bijvoorbeeld niet in screen resolution omdat ik het simpelweg niet zie. Ook wanneer ik de DVI-D TV loskoppel zie ik nog steeds niks.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 22:02 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01
Waarschijnlijk dupliceert je ene monitor je beeld met dezelfde resolutie en kan je 2e scherm dat niet aan?

En je zegt dat het niet kan, wat kan dan niet? Extend display werkt niet? Post een screenshot bij jou zoals hierboven.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
http://i59.tinypic.com/29ztnxe.png

De screenshot die ik neerzette was te groot. Hier: http://i59.tinypic.com/29ztnxe.png

Ik zie hbet linkerscherm niet.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je naast de resolutie ook naar de frequentie gekeken die uitgestuurd wordt naar de HDMI uitgang? Begin eens met de laagste resolutie op de laagste frequentie. Als dat werkt ga dan iedere keer een stapje omhoog, totdat het niet meer werkt. Op deze manier kom je er achter wat je TV aankan en wat niet.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

De Resolutie instellen op 1680x1050 zie pricewatch: LG 22LS4R meer kan je tv niet aan en dan maar hopen dat je display het ook aan kan.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27

Nibbz

Postmaster General

Ik heb dus alleen de LG aangesloten en die geeft simpelweg geen beeld (HDMI). Weet iemand hoe dit komt?
Is dat scherm niet gewoon kapot?

13:37

Pagina: 1