Advies voor GTX 980 met 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Beste tweakers,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC samenstellen, Bij mijn huidige PC heb ik 2 Dell 2209wa monitoren die allebij via DVI zitten aangesloten op mijn GTX 580. (heeft 2 dvi poorten).
Deze monitoren hebben 1 DVI en 1 VGA ingang.

Onlangs heb ik een derde monitor bemachtigd die exact heftzelfde is als de andere 2.
Met mijn nieuwe systeem wil ik graag de GTX 980 gaan gebruiken dat staat vast.
Welke variant ben ik nog niet zeker van, mijn color scheme is rood, dus een groene of blauwe kaart gaat het in ieder geval niet worden,

Ik heb al heel vaak problemen met 3 monitoren voorbij zien komen op dit forum, en wil dit zelf graag in een keer goed doen.

De PC word voornamelijk gebruikt voor Programmeren, 100 tabs open in de browser en ronddwalen op het internet.
Maar ik wil heel graag gamen op 3 monitoren tegelijk, dat lijkt me geweldig!
Daar komt NVidia surround dus van pas? 2D surround?? 3D surround???

Alleen heb ik zoveel problemem gezien met Active DP adapters en nog meer adapters etc. Dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Als ik van een standaard 980 uitga heeft die 1x DVI 1x HDMI en 3x DP

Dus moet ik het dan aansluiten alsvolgt?

980 DVI > DVI Dell (DVI naar DVI kabel)
980 HDMI > DVI Dell (HDMI naar DVI kabel)
980 DP > Actieve adapter??? Welke?? > DVI Dell

Daar is erg veel verwarring bij mij,
Ook zou ik graag advies willen voor een rode 980, eentje die met zijn uitgangen goed met mijn monitoren overweg kan.

mvg Jasper

[ Voor 0% gewijzigd door nitro op 20-07-2015 12:44 . Reden: Spelling xD ]

• nitro
Bump, kan niemand mij hierbij helpen???

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD
Dit zal je wel al wat kopzorgen besparen.

Voor zover ik weet kan je de kleur van de led aanpassen via gigabytes tool naar rood.
Das 980Ti only, neutraal zwart-wit lijkt me wel passable?

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 21-07-2015 17:15 ]

• nitro
Ja, alleen de DVI-D en de HDMI poort op die kaart is hetzelfde als mijn GTX 580 Je kan er maar 1 van tegelijk gebruiken, dus dan word het

980 DVI > Dell DVI
980 DVI > Dell DVI
980 DisplayPort > Adapter?? > Dell DVI

Welke adapter moet ik dan hebben?
Is deze goed??
pricewatch: Club 3D DisplayPort to Active DVI-D Single Link cable

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 23:03
Je hebt op deze serie videokaarten helemaal geen adaptors meer nodig. Voorheen was dit nodig omdat de zogenaamde ramdac op de kaart niet meer ondersteunde, maar je kunt gewoon moeiteloos tot 4 schermen aansluiten op een GeForce 900 serie kaart. Ik ben inmiddels overgestapt naar een 40 4k monitor van Philips, maar had daarvoor 3 24" full HD schermen op mijn GTX970 aangesloten. (die schermen hadden alleen hdmi en vga)

1x hdmi naar hdmi
1x dvi naar hdmi
1x displayport naar hdmi (zonder adaptors) gewoon aan de ene kant een dp stekker en aan de andere kant een hdmi stekker.

Maar als je een kaart met 2x dvi en 1x hdmi kunt vinden moet het ook werken, in tegenstelling tot hoe het in het verleden was..

Mijn gtx 970 is van msi (Zwart rood) als ik je was zou ik daarvan de 980 nemen. Die van mij heeft in elk geval o.a. 2x dvi en 1x hdmi.

[ Voor 8% gewijzigd door powermarcel10 op 28-07-2015 01:29 ]