Heel snel groeiend blog, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb even advies nodig.

Ik ben een paar dagen geleden een blog begonnen en ik heb nu al 150.000 bezoekers gehad... Dat gaat dus wel erg snel. Hier moet wat mee te verdienen zijn toch?

De tekst op de website is Nederlands. Het is een gratis blog gestart op Wordpress.com.

Wat is nu wijsheid? Er komen nu letterlijk duizenden bezoekers per uur bij dus ik moet snel handelen.
Overstappen naar een eigen domein? En welk soort advertising is nou het beste? Weet iemand toevallig nog een goed bedrijf?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Weet je zeker dat het échte bezoekers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:34
^- dat is ook mijn vraag.
Je geeft al aan dat het geen eigen domein betreft, zit je niet te kijken naar de cijfers van het hoofddomein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn bij de online hosting van Wordpress.com, maar je kan eens kijken naar Google Adsense om geld mee te verdienen.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 20-07-2015 12:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Wat bedoel je met cijfers van het hoofddomein?

Ik kijk gewoon in mijn Wordpress login bij het kopje 'Statistieken' en daar zie je het aantal 'weergaven' en het aantal 'bezoekers'.

[ Voor 47% gewijzigd door Stab op 20-07-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

150.000 is echt heel erg veel voor een nieuw Nederlandstalig blog, ter indicatie, Tweakers.net genereerd ongeveer een kleine 10k aan unieke bezoekers per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
nou heb je me wel benieuwd gemaakt. Wat is het adres van je blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Ben nu niet nieuwsgierig hoor maar mogen wij ook de link weten, ben nu wel benieuwd waar je dan over schrijft? Staat het in lijn met het vastleggen van trouwerijen (link op je profiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

gysman11 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:30:
nou heb je me wel benieuwd gemaakt. Wat is het adres van je blog?
+1

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Paar dagen en 150.000 bezoekers?? Whoo....
Mijn site heeft na een enorme reclame campagne 12.000 bezoekers gehad op één dag en dat was absurd veel. Hoop voor je dat je gelijk hebt en dat het bij jou was want dan heb je een goud mijn!

(al betwijfel ik het voor een blog zoveel bezoekers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
lubbertkramer schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:30:
Ben nu niet nieuwsgierig hoor maar mogen wij ook de link weten, ben nu wel benieuwd waar je dan over schrijft? Staat het in lijn met het vastleggen van trouwerijen (link op je profiel)?
Nee en daarom houd ik het graag anoniem. Sorry.
Even kijken of ik de statistieken op een andere manier kan meten.

Maar nog iemand tips over advertising? Ik heb er namelijk geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:13
Dus heel de wereld mag weten wat je schrijft behalve wij? 8)7

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Stab schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Nee en daarom houd ik het graag anoniem. Sorry.
Even kijken of ik de statistieken op een andere manier kan meten.

Maar nog iemand tips over advertising? Ik heb er namelijk geen kaas van gegeten.
Anoniem willen houden en dan al 150000 bezoekers gehad hebben? Maar oke :)

Je kan denken aan adsense van Google of kijk eens of Wordpress.com er zelf geen mogelijkheden voor heeft.

Misschien een idee om je blog nog eens extra te laten monitoren door bijvoorbeeld piwik of google analytics om je cijfers te controleren/verifiëren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
haha grappig. 150000 bezoekers in een paar dagen, maar je wil niet zeggen waar. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
gysman11 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:35:
haha grappig. 150000 bezoekers in een paar dagen, maar je wil niet zeggen waar. Veel plezier!
ZOals ik al eerder schreef, een goud mijn heeft hij en ik zou het van de daken af schreeuwen om nog meer mensen te ontvangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Probeert niemand je blog te ddossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
lubbertkramer schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:30:
Waarschijnlijk heeft het hier toch mee te maken, opeens profiel dicht. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik had eigenlijk verwacht dat dit een promotie thread voor z'n blog is maar blijkbaar wil hij niet zeggen welke het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 14:39
Je kan idd met google analytics om je cijfers te controleren/verifiëren, zelf heb ik positieve ervaring hier mee!

Beetje apart dat je niet aangeeft om welke blog het gaat, hier krijgt het ook aandacht, waarom aan de rest van de wereld wel en hier niet?
Aangezien het op facebook staat en ge shared is het openbaar, dus wat heb je te verbergen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Voldoet je blog aan de eisen voor Google advertenties? Kun je dat op Wordpress.com installeren? Met zo'n piek in bezoekers zou het juist handig zijn als het gehost blijft worden via Wordpress voor zover hun beleid is om dat toe te blijven staan, aangezien hostingkosten anders significant zouden zijn. Je zou anders op zoek moeten gaan naar een hoster die Wordpress ondersteunt en meeschaalt waar nodig, anders zou je site onbereikbaar kunnen worden door drukte. Een eigen domein kan, maar als mensen je juist kunnen vinden kennelijk met je huidige adres dan zou ik dat in ieder geval in stand houden.

Aan andere benieuwde reageerders: Het kan best zijn dat de TS de inhoud van zijn blog niet wil associeren met zijn username hier (die hij misschien elders gebruikt) bijvoorbeeld, of vermoedt dat de discussie dan alleen daar over zal gaan. Het lijkt me het beste om gewoon te proberen om op de vraag in te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen op 20-07-2015 12:42 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Misschien wil hij zn tweakers credibility te grabbel gooien :P

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Thanks Jeroen.
Ja dat denk ik dus ook. Alleen schijnen de advertienties die Wordpress ondersteunt (WordAds) lelijk te zijn en heeel weinig te verdienen. Daarbij gaat ook nog de helft naar Wordpress zelf.

Dus vroeg me af of er nog andere mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:39:
[...]

Waarschijnlijk heeft het hier toch mee te maken, opeens profiel dicht. ;)
Zie het inderdaad, zit toevallig net zijn website aan het doornemen vanwege dat wat hij maakt/aanbied wel interessant is en vriendinlief wil trouwen
Met 150000 bezoekers moet hij daar toch in voorkomen of zouden er blogs gehost door Wordpress zijn met meer hits?
Stab schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:43:
Thanks Jeroen.
Ja dat denk ik dus ook. Alleen schijnen de advertienties die Wordpress ondersteunt (WordAds) lelijk te zijn en heeel weinig te verdienen. Daarbij gaat ook nog de helft naar Wordpress zelf.

Is zelf hosten bijvoorbeeld op een VPS van Transip (nu maand gratis uitproberen) geen optie dan met zoveel bezoekers en groeiende? Dat moet dan lonen lijkt mij als je dan 100% inkomsten mag houden ipv de helft naar wordpress.com

[ Voor 64% gewijzigd door lubbertkramer op 20-07-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Adverteren op Wordpress, volgens mij ga je er nooit veel geld aan verdienen. Je zal echt naar een eigen domein moeten en wellicht stort dan het bezoekeraantal in, maar als het echt interessant is dan weten mensen je wel weer te vinden na enige uren/dagen/weken afhankelijk van de actualiteit van het onderwerp.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Stab schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:43:
Thanks Jeroen.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar het zou best kunnen dat er online wat te vinden is over 'upgraden' van Wordpress.com naar een andere host die je meer vrijheid geeft. Zo kun je bijvoorbeeld je wordpress account misschien laten doorverwijzen en/of de inhoud van het blog kopieren. Daarna staat het vrij om welke ads te installeren die je maar wilt. Aan Google ads zijn nog wat voorwaarden verbonden over de inhoud van de site (vooral dat het er veel tekst moet zijn, maar dat zal wel goed zitten) waar je naar moet kijken, je kunt ook andere ads zoeken. Je zou kunnen overwegen om in de tussentijd toch de Wordpress ads te plaatsen en kijken hoe dat gaat, tenzij je denkt daarmee bezoekers juist af te schrikken.

Naast ads kun je ook denken aan andere manieren om geld te verdienen met je blog. Een advertentie-vrije blog is wel aantrekkelijk, zo kun je misschien eerst proberen veel vaste lezers te krijgen zodat je dit lang volhoudt.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
1.) We weten niet wat je blog is
2.) Het enige wat je constant wil zeggen is dat je blog zo´n succes is
3.) Blijkbaar is je blog populairder dan menig andere site (150k bezoekers..)

Maar:

1.) We mogen niet weten welke blog het is
2.) Elke inhoudelijke vraag wordt afgeweerd met "ja maar ik heb zo'n succes"

En dan verwacht je hulp? Misschien eerst andere insteek proberen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
corset schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:53:
1.) We weten niet wat je blog is
2.) Het enige wat je constant wil zeggen is dat je blog zo´n succes is
3.) Blijkbaar is je blog populairder dan menig andere site (150k bezoekers..)

Maar:

1.) We mogen niet weten welke blog het is
2.) Elke inhoudelijke vraag wordt afgeweerd met "ja maar ik heb zo'n succes"

En dan verwacht je hulp? Misschien eerst andere insteek proberen.
Wat maakt dit allemaal uit? Om advies te geven over een website die (150k/paar dagen) veel bezoek genereert is dit toch allemaal niet nodig. Het gaat om een wordpress website, voornamelijk tekst. Wat is dus de beste oplossing om dit te hosten? Dat is de kern volgens mij.

Daarnaast als het inderdaad zo'n succes is, en de vraag is of hij een eigen domein moet nemen, is dat nu zeer interessant om weg te kapen voor ons! Snap dus waarom hij dit ook niet zomaar prijs geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Waarschijnlijk wordt mijn blog dan inderdaad ge-ddost of gespammed op de een of andere manier. Want deze aantallen zullen wel niet kloppen.

Ik ga zelf wel even met Wordpress contact opnemen. Dank iedereen voor de reacties.
Mijn excuses voor het 'nieuwsgierig' maken en vervolgens het blog niet noemen, het is mijn fout om aantallen bezoekers te noemen die waarschijnlijk gewoon onjuist zijn.

Omdat ik hiernaast een servicegericht bedrijf heb wil ik deze twee dingen niet aan elkaar koppelen. Hoop op begrip. Thanks voor de hulpzame reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:13
En anders staan hier nog wel een paar tips:

tipjes

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stab schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:01:
Waarschijnlijk wordt mijn blog dan inderdaad ge-ddost of gespammed op de een of andere manier. Want deze aantallen zullen wel niet kloppen.
In je andere topics heb je het onder andere over een x aantal plugins en hoe je moet rewriten etc. Weet je zeker dat je zelf niets iets "per ongeluk" hebt opengezet waardoor er vanuit de site zelf allerlei pingbacks of ander raar gedrag ontstaat? En zonder mijn kennis van zaken; zijn al je plugins 100% legaal/gekocht want er was de laatste tijd nogal wat te doen over "gedownloade spullen" waar allerlei backdoors in zaten.

Al je een hostingpakketje ergens afneemt, al is het maar voor 99 cent/maand, vind ik het nog knap dat je ondertussen geen mail hebt ontvangen met het vriendelijke verzoek even te dimmen met het aantal bezoekers of grof wil bijbetalen voor een grotere hostingbundel/pakket.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2015 17:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Al je een hostingpakketje ergens afneemt, al is het maar voor 99 cent/maand, vind ik het nog knap dat je ondertussen geen mail hebt ontvangen met het vriendelijke verzoek even te dimmen met het aantal bezoekers of grof wil bijbetalen voor een grotere hostingbundel/pakket.
Hij zit bij het gratis WordPress.com als online-hosting. Je hoeft dus zelf je niet te ontfermen over plugins etc...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 18:25
Prop een stukje Analytics code in je site en check daar de cijfers van. Belangrijk is hier om te kijken naar de referals van je users, hier kan je uit opmaken hoe groot percentage spam is. Verifieer eerst de cijfers, onderneem dan actie. Succes!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ligt er toch aan waar je Blog over gaat en hoe die bezoekers daar komen (misschien zijn ze ergens naar op zoek?) ook wat je opties zijn. Of je knalt er adsense op, dan zoekt Google wel uit waar je publiek voor komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Slechdt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:00:
[...]

Wat maakt dit allemaal uit? Om advies te geven over een website die (150k/paar dagen) veel bezoek genereert is dit toch allemaal niet nodig. Het gaat om een wordpress website, voornamelijk tekst.
Tja, dat zeg jij, maar zelf kom je er niet uit dus ik kan goed begrijpen dat de heren hier even de blog zelf willen zien zodat ze zelf kunnen beoordelen wat de beste oplossing is (dat is tenslotte toch de vraag?). Als ze moeten gissen naar de huidige casus dan gaat het advies ook niet erg volledig zijn.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Je zou, met 150k visitors, eens kunnen kijken naar dedicated Wordpress hosting, bijvoorbeeld bij spam
Zij bieden ook een migratie-service aan, dus dan hoef je geen kennis te hebben van het overzetten.

Syntesis biedt dedicated Wordpress hosting, het kost wel wat, maar met 150k targeted visitors moet dat een lachertje zijn. Gooi er Adsense banners op en ga op een strand zitten ergens waar het belastingklimaat gunstig is en zoek een leuk bootje uit, voor als je het zitten zat bent ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 09-09-2015 20:44 ]

Bekabelde WIFI

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.