Laptop scherm dupliceren na Ipad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandersmeets
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 11:50
Beste dames en heren,

Het volgende:

Een eindgebruiker van mij zou graag via zijn laptop (windows) een presentatie geven dat zichtbaar is op een Ipad. Natuurlijk moet dit geen probleem zijn aangezien hier meerdere mooie tooltjes voor zijn. Het word alleen ingewikkelder aangezien het niet via het netwerk of via bluetooth mag.

De optie die over blijft is dat het via een kabel gaat bijv: http://www.apple.com/nl/shop/product/MD826ZM/A/lightning-naar-digitale-av-adapter

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft of dat het gewoon niet gaat werken zonder netwerk of bluetooth.

In afwachting van jullie bevindingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
De kabel die je zelf beschrijft is een video-out cable, dus vanaf je iPad naar een ander scherm, geen input.

Ik geloof ook niet de de iPad standaard beschikt over een video-input.
mischien zijn er capture devices beschikbaar voor de iPad, maar dat zal een grote omweg zijn, waarom mag er geen netwerk/Wi-Fi gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandersmeets
Bedankt voor de snelle reactie!

Er mag geen netwerk gebruikt worden aangezien de eindgebruiker erg gevoelige info niet zo over het netwerk wil laten zien. *zucht*

Net de eindgebruiker gesproken en van hem mag het ook een Android tablet zijn misschien dat dit een uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dus de presentator gebruikt de laptop en het publiek kijkt naar de iPad?

De iPad moet dus in weze dienst doen als extra scherm aan de laptop?

Die Lightning naar AV adapter gaat je daar weinig bij helpen, dat is om het beeld van de iPad weer te geven op bijvoorbeeld een projector. Daarmee kan je voor zover ik weet geen beeld naar de iPad toe sturen.

[google=use ipad as second monitor windows]
Levert: https://itunes.apple.com/...tor-dual/id796922580?mt=8
En wellicht dat er nog meer van dergelijke apps zijn die je iPad omtoveren in een tweede scherm via de USB aansluiting.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandersmeets
Dat klopt inderdaad.

De App is volgens mij een uitermate geschikte oplossing.

Maar werkt dit van windows > iphone?

Ik ga hem vandaag nog even kopen en uitgebreid testen.

Mijn bevindingen zou ik hier plaatsen!

[ Voor 9% gewijzigd door leandersmeets op 20-07-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die app laat een via USB aangesloten iPhone of iPad functioneren als extra scherm op je windows PC/Laptop.

Note: je moet daarvoor wel ook nog een stukje software installeren op de betreffende laptop. Zie de site van de maken van de app.

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 20-07-2015 11:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
In welk formaat is de presentatie? Anders zou je bv Microsoft Office op de iPad kunnen zetten en de presentatie lokaal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:44

talin

ES-MA

dit wellicht wat?

ik draai dit al een half jaar op een mac en iPad ( iPad als 2de beeldscherm )

http://help.duetdisplay.c...es-duet-work-with-windows

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1