Videokaart voor gaming HTPC

Pagina: 1
Acties:

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb vorig jaar een HTPC samengesteld met onderdelen vanuit mijn oude game PC (de videokaart daaruit heb ik destijds verkocht omdat deze erg onzuinig/heet was).
Deze heb ik in eerste instantie zonder videokaart samengesteld, maar nu begint het toch te kriebelen om er een videokaart in te zetten voor een game af en toe.
De specificaties van de machine kan je hier vinden: http://pcpartpicker.com/p/X7hgf7

Eerst had ik het idee om er een GTX 960 in te zetten vanwege het gunstige verbruik.
Toen ik verder ging kijken bleek de R9 380 een stuk interessanter qua prijs/prestaties.
De vraag is wel of ik de performance van die kaart nodig heb, maar een keertje GTA 5 spelen lijkt me wel wat.

Het 'probleem' waar ik nu mee zit is dat de voeding een 450 watt voeding is, namelijk de Cooler Master V450S.
Als ik kijk naar de specs: http://assets.coolermaste.../psu/v450s-intro-4(1).jpg dan lijkt het me dat deze wel voldoende is voor een R9 380?

Wat raden jullie aan? Een R9 380 die jaren mee zal gaan, of toch de GTX 960 die beperkter is qua prestaties, maar zuiniger met het oog op de voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door gri- op 20-07-2015 12:27 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Al een gekeken wat steams inhome streaming doet? Kan je flink wat geld schelen.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik zou voor de 380 gaan. Je voeding kan deze inderdaad makkelijk aan.
loki504 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:22:
Al een fekeken wat steams inhome streaming doet? Kan je flink wat geld schelen.
Volgens mij heeft hij maar 1 PC (de HTPC), dus dan heb je niets aan in-home streaming. Hij zal dan een complete PC moeten kopen, wat een heel stuk duurder is. :P

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hoe zit het eigenlijk met de case waar je kaart in moet? passen beide gpu's eigenlijk wel?

• loki504
LongBowNL schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:27:
Ik zou voor de 380 gaan. Je voeding kan deze inderdaad makkelijk aan.

[...]

Volgens mij heeft hij maar 1 PC (de HTPC), dus dan heb je niets aan in-home streaming. Hij zal dan een complete PC moeten kopen, wat een heel stuk duurder is. :P
eerste regel.
Ik heb vorig jaar een HTPC samengesteld met onderdelen vanuit mijn oude game PC.

dus neem aan dan hij zijn oude game pc nog heeft. anders had hij ook de gpu meegenomen.
Ardjee schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:30:
Hoe zit het eigenlijk met de case waar je kaart in moet? passen beide gpu's eigenlijk wel?
http://pcpartpicker.com/p/X7hgf7

zit een fd 304 node in. dus kan tot 310 mm. genoeg ruimte dus.

[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 20-07-2015 11:36 ]

• gri-
  • Niet online
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik heb alleen de HTPC nog, de game PC was geofferd en de vidoekaart daarvan heb ik verkocht (die was sowieso veel te warm/onzuinig voor deze build).
Heb de eerste post even aangepast voor de duidelijkheid :)

De kaart qua lengte moet passen, ik twijfelde vooral qua voeding.

[ Voor 10% gewijzigd door gri- op 20-07-2015 12:28 ]

• loki504
welke voeding betreft het? ik vermoed de

pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

als dat het geval is zullen beide kaarten werken.(er vanuit gaan dat je er geen super extreem oc op je cpu heb zitten.

• gri-
  • Niet online
Het is inderdaad die voeding en ik heb geen OC draaien.

Goed nieuws :)

• loki504
Dan zou ik lekker de 380 nemen.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49

The GUI

ClickOps < DevOps

Qua performance zeker de 380, misschien is een 385 zelfs beter want deze heeft een lager stroomverbruik (190 watt t.o.v. 200 watt)
Als je echter 4K content wilt (gaan) kijken/streamen op deze HTPC dan zou ik toch de GTX 960 nemen, deze heeft een H265 decoder en HDMI 2.0 aan boord en dat maakt het wat toekomstbestendiger.

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
De 385 bestaat niet, ik denk dat je de 285 bedoelt? Misschien niet handig omdat deze met maar 2GB geheugen komt. Bij de 380 heb je nog keuze voor 4GB geheugen.

De 380 heeft geen HDMI 2.0 inderdaad. Er komen wel adapter aan voor DisplayPort naar HDMI 2.0, maar die zijn er nog niet en de prijs is onbekend. Deze actieve adapters zijn ook meestal wel redelijk aan de prijs (€50+).
Pagina: 1