instellingen bij 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende.

Ik heb sinds een aantal weken 2 schermen gekocht (samsung LS24D590PLX) en aangesloten op mijn PC.
De videokaart is een R9 290 van MSI. 1 scherm is met HDMI aangesloten de ander met DVI. Nu heb ik via AMD CCC een Eyefinity setup gemaakt voor twee beeldschermen. Dit werkt verder ook allemaal prima.

Echter als ik wil gamen dan trekt hij het beeld uit over 2 schermen (dus 1920x1080 over 2 schermen) of bij sommige games heb ik op beide monitoren een duplicatie. Linker en rechter scherm hebben dan beide hetzelfde beeld (2x 1920 x 1080 middels duplicatie).

Ik zie in Catalyst Control Centre, windows beeldscherminstellingen als ook bij options ingame geen mogelijkheden om aan te passen waar ik mijn game op wil spelen. Ik zou dus graag op linker of rechter scherm de game willen opstarten en het ander beeldscherm willen gebruiken voor bijvoorbeeld een companion app, maar ook voor youtube, netflix, spotify of andere ondersteunende prog's voor de game.

Zijn hier programma's voor? en zo ja zijn die makkelijk in te stellen? Hulp is gewenst!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chrosser schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:48:
Echter als ik wil gamen dan trekt hij het beeld uit over 2 schermen (dus 1920x1080 over 2 schermen) of bij sommige games heb ik op beide monitoren een duplicatie. Linker en rechter scherm hebben dan beide hetzelfde beeld (2x 1920 x 1080 middels duplicatie).
Dat is toch precies wat je wilt met eyefinity?

Als je ze als losse monitoren wilt gebruiken moet je eyefinity uitzetten, dan kun je ze gewoon los aansturen.

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Echter kan ik dan de volgorde niet goed instellen? Of ben ik dan te moeilijk aan het redeneren en moet ik de DVI en HDMI kabel gewoon omwisselen? Softwarematig krijg ik dat in ieder geval niet echt voor elkaar?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01 22:48
Je kan in het CCC gewoon de beeldschermen van volgorde slepen.

[EDIT]
Zoals je rechts kunt zien in dit filmpje: YouTube: AMD Support: How to Rotate, Duplicate, and Extend Multiple Displays

[ Voor 59% gewijzigd door LongBowNL op 20-07-2015 10:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En dat hoef je niet eens in CCC te doen, je kunt bij de instellingen van de resolutie in Windows zelf ook je configuratie slepen zoals jij hem wilt hebben.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals genoemd: dit is precies waar Eyefinity voor is.

Als ik jou zo hoor wil je juist geen Eyefinity maar een normale multi-monitor setup ;)
Chrosser schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:37:
Echter kan ik dan de volgorde niet goed instellen? Of ben ik dan te moeilijk aan het redeneren en moet ik de DVI en HDMI kabel gewoon omwisselen? Softwarematig krijg ik dat in ieder geval niet echt voor elkaar?
Met volgorde bedoel je welke links en en welke rechts staat? Dit kun je inderdaad gewoon instellen bij de Display Settings van Windows (of CCC, mag ook).

Daarnaast moet je één van beide monitoren primary maken. Dat is de monitor waarop je game zal opstarten (op het andere scherm kun je dan andere software zoals Spotify/Teamspeak/whatever draaien)

[ Voor 69% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2015 10:52 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Ok dank, dan heb ik inderdaad geen eyefinity setup nodig. Ga het vanavond meteen instellen.

Alles ingesteld en het werkt inderdaad perfect. Achteraf gezien wel een erg makkelijke vraag maar ik kwam in Catalyst control centre niet de juiste instellingen tegen. Ik zat natuurlijk te klote binnen die eyefinity setup. Bedankt dus voor de verlichtende tips :)

[ Voor 59% gewijzigd door Chrosser op 20-07-2015 21:02 ]

Pagina: 1