Verschillen in receiver (Pioner vs Marantz vs Denon ...)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
Beste Tweakers,

Afgelopen zaterdag ben ik naar een audiocentrum in de buurt geweest om te luisteren naar een aantal speakers voor een nieuwe 5.1 set. Mijn oog is gevallen op de, voor mij onbekende, wharfedale diamond serie (2 x 240, 1 x 220c en 2 x 220*). *optioneel, misschien dat ik de boston A25 hergebruik hiervoor mits dit goed klinkt.

De audiozaak wist zelf weinig van de Pioneer receivers af en kon enkel zeggen dat de receiver wel zwaar genoeg was om deze speakers aan te sturen, echter hoor ik ook verhalen dat de Pioneer receivers kwalitatief helemaal niet zo goed zijn. (Ik heb op dit moment de VSX-922-K)

Ik ben toen even verder gaan kijken op de receiver markt en ik hoor veel goede verhalen over Marantz en Denon. Is het de moeite waard om de Pioneer in te ruilen voor een ander? Of ga je dit verschil niet horen? Het zou namelijk jammer zijn dat de speakers die zo goed klonken in de luisterruimte een geheel ander beeld geven bij je thuis. In de luisterruimte hadden ze de Marantz SR5/6xxx (weet niet meer precies welke) staan.

Ik heb zelf o.a. gekeken naar de Marantz SR6004 (tweedehands). Het budget voor de speakers is namelijk al enorm opgerekt en ik denk dat de wederhelft er niet om te springen staat ook een receiver van ~700 euro nieuw aan te schaffen ;-)

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:03
Als je de speakers toch al koopt, waarom niet eerst aansluiten en kijken hoe ze klinken? Er zitten verschillen tussen versterkers maar ook tussen hoe je ze opstelt, je kamerindeling e.d. dus begin met wat je hebt.

Dat pioneer "helemaal niet zo goed zou zijn" lijkt me sterk. Dat er verschillen zitten in klankleur e.d. is wat anders, maar ook persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
jaspov schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:26:
Als je de speakers toch al koopt, waarom niet eerst aansluiten en kijken hoe ze klinken? Er zitten verschillen tussen versterkers maar ook tussen hoe je ze opstelt, je kamerindeling e.d. dus begin met wat je hebt.
Ik denk niet dat ik een hele set mee naar huis krijg en gezien ik geen nieuwe receiver wil kopen denk ik ook niet dat ze het op prijs stellen dat ik enkel kom vergelijken. Ik kan natuurlijk altijd achteraf de receiver nog vervangen maar ik wil ervoor waken dat ik straks teleurgesteld wordt in kwaliteit doordat de receiver toch niet goed genoeg is om deze speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Anders klinken gaat het thuis toch doen in vergelijking met de audiozaak, iets met akoestiek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
FeaR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:00:
Anders klinken gaat het thuis toch doen in vergelijking met de audiozaak, iets met akoestiek.
Maar al met al hoef ik mij niet druk te maken dat de receiver tegen gaat vallen? Enkel de klant zou anders kunnen wat ook aan akoestiek kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Als de Pioneer verder voldoet aan je wensen zou ik niet vervangen. Als je nu zit te springen om HDMI 2.0 heb je een meer gegronde reden naar mijn inziens. En anders de Pioneer onder de arm mee naar de winkel en de speakers daar op aan laten sluiten. Als dat voor jou de drempel is om tot koop over te gaan werkt zo'n winkel echt wel mee.

De speakers zijn nominaal wel 4 Ohm met dippen tot 3 Ohm wat ze op dat vlak lastiger maakt dan de gemiddelde speaker die op 8 Ohm zal zitten. Gelukkig is het rendement met 89 dB niet zo laag dat je mijn inziens kan spreken over echt lastig aan te sturen speakers.

Sowieso wel grappig dat je twijfelt over de Pioneer qua kwaliteit en dan de SR6004 van Marantz aan haalt, de receiver die last heeft van de Pop of Death :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
FeaR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:06:
Sowieso wel grappig dat je twijfelt over de Pioneer qua kwaliteit en dan de SR6004 van Marantz aan haalt, de receiver die last heeft van de Pop of Death :P
Ja dat las ik ook achteraf ;-) Maar dan weet ik voldoende voor nu en ga ik de speakers eens proberen op de pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik snap dat je wat nieuws wilt, maar Pioneer is echt geen slechte versterker (in tegendeel, eerder de erg goed)

Daarmee zou ik eerder eens kijken of je niet een nieuwe Pioneer versterker wil.
Pagina: 1