Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Heb een simpele vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Ik heb een cartoon gevonden die ik voor mijn bedrijflogo wil gaan gebruiken op http://www.clker.com/

Nu kan iedereen wel een website opzetten en dan zeggen dat alles copyright vrij is dus hoe kom ik er achter of de foto / cartoon die ik heb gevonden echt 100% copyright vrij is.

Wil natuurlijk geen advocaat achter me aan als straks iedereen het logo op mijn auto ziet.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, zie http://www.clker.com/faq.html#q5 oftewel zelf nemen zij die verantwoordelijkheid expliciet niet.

En daarmee neemt dan ook gelijk niemand die verantwoordelijkheid.

Wat ik zou doen (nu heb je een idee wat je wilt namelijk) is naar een tekenaar / fotograaf gaan en die vertellen wat je nu exact wilt en hem het laten maken vanaf scratch en dan bij hem de rechten afkopen.

Dan zit je mogelijk nog met juridische problemen dat het gebaseerd is op... Maar dat kan je helemaal zelf bepalen door bijv niet het plaatje aan de tekenaar te laten zien maar enkel te vertellen hoe het eruit zag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
Bedankt voor de tip, zal ik zeker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Maar zorg ervoor dat je zwart op wit hebt van wie de rechten zijn en hoe je het mag gebruiken. Ik heb genoeg gehoord van mensen die geen contract hadden en dat de tekenaar dan ineens vroeg om meer geld, dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
Bedankt zal ik vragen, en dat allemaal voor een paar 'lullige' lijntjes....