Toon posts:

Aankoop nieuwe gaming-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen

Ik hoop op jullie expertise, want zelf ben ik al een tijdje uit de gamingwereld verdwenen, maar ik wil een herintrede doen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag in staat zijn om de volgende twee games te spelen op meer dan aanvaardbare resolutie:
- Counterstrike Global Offensive
- Star Citizen (wanneer het ook weldegelijk op de markt komt)
Ik hoef geen videobewerking of fotobewerking of andere 'zware' programma's te draaien, maar deze twee games zullen wel al het nodige eisen van de pc, denk ik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag het beste prijs/kwaliteit gevonden voor een budget van 1000 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dénk (maar weet dat niet) toch redelijk wat ramgeheugen (8/16GB), een goeie processor (i7?) en een goede grafische kaart nodig te hebben (Nvidia?).
Maar ik weet dus niet wat er prijs/kwaliteit haalbaar is, voor 1000 euro.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou leuke zijn als het geen gigantische bak zou worden, maar een netjes, compact systeem. (Tenzij mij dit echt veel extra geld zou kosten)
Ik zou me graag houden aan m'n budget.

Ga je overklokken?
Dit kan ik niet, en tenzij dit ERG simpel is, wil ik het ook niet.

Alvast bedankt voor jullie input, ik hoop dat jullie mij tenminste een aantal richtlijnen kunnen geven prijs/kwaliteit, en als iemand het ziet zitten om ook een werkelijke setup voor te stellen, dan zou dit echt top zijn... :)

P.S. Het budget van 1000 euro, betreft alleen het systeem. Scherm, toetsenbord, muis, etc. zal ik apart aankopen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Waarom zou de BBG niet bij jou werken?

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Ik zie dat je weinig verstand van de hardware eisen etc hebt van games.
Zo is bijvoorbeeld een i5 genoeg voor elk spel die er is i.c.m. een goede videokaart.
I7 is voor foto/videobewerking renderen etc voordelig.

Zoek is wat benchmarks van de games die je wilt spelen, bekijk wat meerdere forum's die mensen hier geplaatst hebbem met dezelfde eisen etc.

Dan zal je ook wat beter begrijpen wat je nou wel en niet nodig hebt en waarom.

Hier op tweakers willen wij je graag helpen, maar een beetje onderzoek en eigen inzet is wel gewenst.
Zo leer je er zelf ook wat van, en kan je in de toekomst ook anderen helpen.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Neem gewoon deze: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015

Kan je wellicht nog een extra HDD van 1 TB (2.5 inch) bijkopen. Blijf je binnen budget en heb je echt een killer game pc op mini formaat.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 21:19

PDZ

📍Damwâld

Waar is je lijstje met wat jezelf al had gevonden?

De tiid hâldt gjin skoft.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 21:32
Star Citizen maakt gebruik van Mantle. Als je daar gebruik van wilt maken, heb je een AMD GPU nodig.
Of ze moeten ook gebruik maken van Vulkan/DirectX12, dan heeft een nVidia GPU geen nadelen in dit spel.

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
jadatmag schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:33:
Neem gewoon deze: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015

Kan je wellicht nog een extra HDD van 1 TB (2.5 inch) bijkopen. Blijf je binnen budget en heb je echt een killer game pc op mini formaat.
DE Gigabyte GV-N970IXOC-4GD die daar in zit is niet echt aan te raden imo, hij throttled snel naar
+/- 900MHz ipv 1216MHz vanwege slechte koeler/hoge temperatuur. Dat is een hoop prestatie verlies en o ja hij maakt ook veel kabaal, er zou een MSI GTX970 Gaming in kunnen passen met wat geknutsel volgens Tweakers.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14
Inderdaad kijken bij de bbg zoals hierboven. Met dit budget denk je aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Tray€ 182,50€ 182,50
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,90€ 94,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 115,95€ 115,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 52,01€ 52,01
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.017,82

Hier kan je elke game wel high/ultra spelen op 1080p

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hier nog enkele noob-vragen om op te lossen:

- als er RAM-geheugen geadverteerd wordt, dan staat er vaak '8GB, 2X'. Bedoelt men dan dat er twee keer 4 GB = 8 GB RAM is, of bedoelt men dat er twee keer 8 GB = 16 GB is? (vb.: pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8 )

- past elk moederbord in elke behuizing? En indien niet, waarop moet ik dan letten zodat ik geen foute aankoop doe?

- In mijn tijd (meer dan 10 jaar geleden) was er een enorme race aan de gang tussen AMD en Nvidia op gebied van grafische kaarten en tussen AMD en intel op gebied van processoren. Is dit nu nog zo? Is er een reden denkbaar waarom ik nog voor een AMD-systeem zou kunnen kiezen, of is intel/Nvidia nu prijs/kwaliteit niet meer te kloppen?

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties!

P.S. Bedankt voor de BBG tip, ik hou die zeker in de gaten!

Verwijderd

Topicstarter
LongBowNL schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:06:
Star Citizen maakt gebruik van Mantle. Als je daar gebruik van wilt maken, heb je een AMD GPU nodig.
Of ze moeten ook gebruik maken van Vulkan/DirectX12, dan heeft een nVidia GPU geen nadelen in dit spel.
Dit begrijp ik niet helemaal. Bedoel je nu dat ik geen star citizen kan spelen met een Nvidia videokaart? Kan ik dit ergens opvolgen? Ik kan mij toch niet inbeelden dat miljoenen gamers met een Nvidia kaart dit spel niet zullen kunnen draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Extra noob-vraag:

Moet ik bij het bestellen van bijvoorbeeld een BBG systeem dan nog een officiële windows8 versie aankopen? (Ik ben niet van plan om linux of andere freeware besturingssysteem te draaien).

Kwestie van het kostenplaatje in de gaten te houden... :)

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:07:
- als er RAM-geheugen geadverteerd wordt, dan staat er vaak '8GB, 2X'. Bedoelt men dan dat er twee keer 4 GB = 8 GB RAM is, of bedoelt men dat er twee keer 8 GB = 16 GB is? (vb.: pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8 )

- past elk moederbord in elke behuizing? En indien niet, waarop moet ik dan letten zodat ik geen foute aankoop doe?
- In Pricewatch geeft 'Geheugengrootte' aan om hoeveel RAM het in totaal gaat en 'Aantal' in hoeveel reepjes je die hoeveelheid geleverd krijgt (8GB = 8GB, verdeeld over 'Aantal' reepjes).

- Nee, je moet goed opletten in welke form factor je moederbord geclassificeerd is (ATX, µATX etc.) en dat vervolgens vergelijken met de ondersteunde form factors van de behuizing die je op het oog hebt;
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:26:
Moet ik bij het bestellen van bijvoorbeeld een BBG systeem dan nog een officiële windows8 versie aankopen? (Ik ben niet van plan om linux of andere freeware besturingssysteem te draaien).
Ja, deze wordt niet meegeleverd bij de componenten (sporadische acties daargelaten).
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:17:
Bedoel je nu dat ik geen star citizen kan spelen met een Nvidia videokaart?
LongBowNL doelt op het feit dat je geen gebruik kan maken van Mantle indien je een Nvidia kaart aanschaft. Verder is het spel uiteraard prima te spelen, ongeacht of je nou een AMD of Nvidia kaart koopt.

[ Voor 34% gewijzigd door G4H op 21-07-2015 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
- In Pricewatch geeft 'Geheugengrootte' aan om hoeveel RAM het in totaal gaat en 'Aantal' in hoeveel reepjes je die hoeveelheid geleverd krijgt (8GB = 8GB, verdeeld over 'Aantal' reepjes).

==> Is er een reden denkbaar waarom ik eerder zou kiezen voor 1 reepje van 8GB ipv 2 van 4GB?
(Behalve de logische redenering dat ik met 1 reepje, later nog zou kunnen verdubbelen)
-> Is er een verschil in prestaties/prijs tussen de enkele of dubbele opstelling?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Nee.
Ja.

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Misschien is het slim om je eigen lijstje samen te stellen wat je denkt nodig te hebben na deze reacties. Het is niet de bedoeling dat wij jou pc samenstellen. Het forum is er om tips te krijgen en er achter komen of er onderdelen aangepast kunnen worden.

Snap je nog steeds niet echt wat je allemaal nodig hebt voor een pc, zoek dan filmpjes op youtube of zoek hier op het forum naar €1000 builds.

Wat jij waarschijnlijk nodig hebt voor je build is een i5 non-k processor. Geen Z97 moederbord, daar kan je namelijk mee overklokken. Meer je geld in een goede videokaart steken. En voor 8GB ram gaan aangezien je niet gaat editen of 3D werk doen.

Verwijderd

Topicstarter
RaaFkOnIjN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:07:
Misschien is het slim om je eigen lijstje samen te stellen wat je denkt nodig te hebben na deze reacties. Het is niet de bedoeling dat wij jou pc samenstellen. Het forum is er om tips te krijgen en er achter komen of er onderdelen aangepast kunnen worden.
Dat was precies mijn bedoeling, ik had alleen enkele duwtjes in de goede richting nodig. :)

Bedankt voor het advies!
Pagina: 1