Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Account - Verificatie in Twee Stappen blokkeert accou

Pagina: 1
Acties:

• JonasDeMoor
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-12-2022
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te posten, mijn excuses voor het eventuele ongemak.

Ik heb een redelijk ernstig probleem met mijn Google Account. Ik heb verificatie in twee stappen aangezet voor extra beveiliging en dit werkte tot nu toe heel goed. Maar onlangs moest ik een reset van mijn telefoon uitvoeren en dus was de Authenticator-app ook verwijderd die zorgde voor het genereren van codes.

Ik dacht: "Misschien zal de SMS-optie me kunnen redden". Maar helaas, ik heb nooit een SMS ontvangen. Vroeger werkte dit systeem met SMS perfect als er iets was met je account; nu opeens niet meer.

Ik heb de form voor account recovery (https://www.google.com/accounts/recovery/) ingevuld en opgestuurd , maar Google heeft het herstel van mijn account verworpen.

Ik heb denk ik geen back-upcodes afgedrukt.

Mocht het SMS-systeem opnieuw werken, dan ben ik gered. Ik heb ook het SMS-systeem bij Microsoft Verificatie in twee stappen getest en daar werkt het opeens ook niet meer.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik woon in België en mijn provider is Telenet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,

Jonas De Moor

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb denk ik geen back-upcodes afgedrukt.
Tsja, dan ben je best wel fucked. Zolang SMS niet werkt zal je je account niet meer in komen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik krijg bv van Facebook ook nooit een SMS, werkt gewoon niet. Je kan vragen aan Telenet of buitenlands SMS wordt geblokkeerd? Anders gewoon nog 100x proberen, ze gebruiken namelijk veel verschillende nummers, misschien glipt er één door.

• JonasDeMoor
Megamind schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:18:
Ik krijg bv van Facebook ook nooit een SMS, werkt gewoon niet. Je kan vragen aan Telenet of buitenlands SMS wordt geblokkeerd? Anders gewoon nog 100x proberen, ze gebruiken namelijk veel verschillende nummers, misschien glipt er één door.
EDIT: Ik heb zonet een SMS ontvangen van Google: ik heb weer toegang tot mijn account :) Iedereen bedankt voor de hulp.

Ik begin ook te denken dat het probleem met SMS bij mijn provider kan liggen. Het vreemde aan het hele verhaal is dat vroeger SMS-verificatie altijd al gewerkt heeft, bij zowel Google als Microsoft. Nu werkt het opeens niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door JonasDeMoor op 20-07-2015 13:47 ]

Verwijderd

Naast de backup codes.

Kun je ook een backup van je Google Authenticator 2FA maken door het maken van een screenshot van de QR code die tijdens de setup wordt getoond. Dit screenshot moet je dan wel heel erg goed en veilig bewaren ;)

• JonasDeMoor
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:20:
Naast de backup codes.

Kun je ook een backup van je Google Authenticator 2FA maken door het maken van een screenshot van de QR code die tijdens de setup wordt getoond. Dit screenshot moet je dan wel heel erg goed en veilig bewaren ;)
Ik gebruik de Microsoft Verificator app voor Windows Phone: werkt ook met Google Accounts :) Zodra ik terug toegang had tot mijn account, heb ik onmiddellijk back-upcodes afgedrukt. Maar bedankt voor de suggestie; zal eens kijken of Microsoft Verificator deze optie ook heeft.

Hoe moet je trouwens een topic sluiten? Ben nieuw op dit forum :p

Verwijderd

JonasDeMoor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Ik gebruik de Microsoft Verificator app voor Windows Phone: werkt ook met Google Accounts :) Zodra ik terug toegang had tot mijn account, heb ik onmiddellijk back-upcodes afgedrukt. Maar bedankt voor de suggestie; zal eens kijken of Microsoft Verificator deze optie ook heeft.

Hoe moet je trouwens een topic sluiten? Ben nieuw op dit forum :p
Wat ik bedoel werkt is hier een screenshot van maken (van de QR code) en heel erg goed en vooral veilig bewaren ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/10/sshot-7-22.png

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Android toestel? Als je je telefoon reset dan moet je m eerst even instellen zonder Google account.

Tijdens de first setup krijg je geen notificatie van ontvangen SMS berichten en kun je niet overschakelen naar je SMS inbox. Maw. krijg je je account niet ingesteld. Google account setup even skippen en daarna instellen; dan kan je wel overschakelen naar je sms app.

Pvouput live

• JonasDeMoor
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Wat ik bedoel werkt is hier een screenshot van maken (van de QR code) en heel erg goed en vooral veilig bewaren ;)

[afbeelding]
Dat is inderdaad geen slecht idee :)

• JonasDeMoor
Krypt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:57:
Android toestel? Als je je telefoon reset dan moet je m eerst even instellen zonder Google account.

Tijdens de first setup krijg je geen notificatie van ontvangen SMS berichten en kun je niet overschakelen naar je SMS inbox. Maw. krijg je je account niet ingesteld. Google account setup even skippen en daarna instellen; dan kan je wel overschakelen naar je sms app.
Ik heb een Windows Phone toestel: ik gebruik de Microsoft Verificator-app voor mijn accounts. Het probleem is ondertussen al opgelost :) Bedankt voor jullie hulp.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan inderdaad prima de initialisatiesleutel van de TOTP-code ergens opslaan (als qr-code of als tekenreeks).
Pagina: 1