Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Best mogelijke verbinding zonder fysieke toegang tot router

Pagina: 1
Acties:

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
Beste,

Ik woon nu samen met mijn moeder en zusjes een jaar boven een restaurant. De eigenaar van het restaurant heeft gezegd dat wij gebruik mogen maken van het wifi-netwerk. De eerste maand deed ik dit preventief door mijn oude telefoon als draagbare hotspot te laten fungeren en vervolgens te verbinden via WiFi: waardeloos. Ik kreeg vervolgens een WiFi repeater cadeau. Nu is het bekend dat die dingen het signaal een stuk minder maken, maar ook minder stabiel. Dit merk ik dan ook behoorlijk in de snelheid en ping, vooral in games heb ik last van behoorlijke lag soms, resulterend in het feit dat ik gewoon niet meer online game. Nu heb ik ook nog eens de pech dat het niet een heel snelle internet verbinding is, eigenlijk is het altijd <5 Mbps dus ik download gauw met 300-500 kb/s

Ik dacht dus, laat ik een nieuwe aansluiting zien te regelen voor de groene kabel: die is nu niet eens aanwezig. 8)7 Afijn, dat ging even 700 euro kosten. Dat wordt hem dus niet, aangezien het onbekend is hoe lang wij hier nog zitten.

Wat zijn de keuzes die ik heb? Zou een powerline werken, ook al heb ik eigenlijk geen toegang tot de router?

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 20-07-2015 00:52 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Vragen of je een kabel naar boven mag aanleggen? Waarvan jij de kosten betaald

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Wireless client inzetten die vervolgens het WiFi signaal omzet naar een bedraad signaal. Hier kan je in ieder geval je computer(s) met draad op aansluiten. Als je dan ook nog wireless devices hebt (smartphones ed) dan kan je op jouw netwerk een accesspoint aansluiten.

Tenzij een draad naar boven een optie is lijkt mij dit de beste aanpak.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Luca
shure-fan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:09:
Vragen of je een kabel naar boven mag aanleggen? Waarvan jij de kosten betaald
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk of dit kan/mag dus daar ga ik nog even achter aan.
lier schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:51:
Wireless client inzetten die vervolgens het WiFi signaal omzet naar een bedraad signaal. Hier kan je in ieder geval je computer(s) met draad op aansluiten. Als je dan ook nog wireless devices hebt (smartphones ed) dan kan je op jouw netwerk een accesspoint aansluiten.

Tenzij een draad naar boven een optie is lijkt mij dit de beste aanpak.
Lijkt mij ook een oplossing. En hoe en met wat precies kan ik dit doen?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik heb dat zelf laatst nog gedaan met een TP-Link WA801ND met OpenWRT zoals hier beschreven:
CurlyMo in 'downloads: OpenWrt 15.05 rc3'

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Het is nog steeds niet helemaal duidelijk of dit kan/mag dus daar ga ik nog even achter aan.
Lijkt me erg verstandig. Als je wilt gamen is latency key en WiFi zal altijd latency (en jitter) toevoegen waar je niet blij van wordt.
[...]

Lijkt mij ook een oplossing. En hoe en met wat precies kan ik dit doen?
Het kan erg goedkoop en makkelijk, maar dat zal niet 'best mogelijk' zijn.

Jammer dat je niet exact noemt welke repeater je hebt. Vaak zijn die dingen ook als wireless bridge/client in te zetten. Zo ja heb je het eerste deel al. Helaas heb je dan meestal ook een uitgesproken low-end eerste deel.

Wil je het goed doen, dan heb je twee devices nodig. Eenvoudigst is routers die ook DD-WRT kunnen draaien. De eerste moet als wireless client/bridge verbinden met de AP beneden. De tweede kun je afhankelijk van exacte situatie als AP of router/AP instellen waar je eigen devices mee verbinden.

Dus:
code:
1
AP restaurant ))))) Router A (client bridge)--------Router B ((router)AP) ))))))) jouw clients

Mbt welke routers je exact moet nemen - dat hangt af van de details die je niet noemt:
- zendt het restaurant uit in 2.4GHz en/of 5GHz? Indien beide, welke werkt bij jou in huis het beste?
- wat voor apparaten heb je zelf? kunnen die 5GHz aan of niet?

Bedenk dat 5GHz in de regel sneller en stabieler is dan 2.4GHz, en veel minder last heeft van interferentie - maar je devices moeten het wel aankunnen.

Wat je in alle gevallen wil is maximale antenna diversity. Bot gezegd, zoveel mogelijk antennes dus.

Stel dat beneden alleen 2.4GHz uitzendt (of dat 2.4GHz het beste werkt bij jou) en dat jouw devices beide aankunnen. Dan wil je een zo goed mogelijke 2.4GHz router voor de link naar beneden en vervolgens een adequate dualband router voor jouw eigen huis.

Mbt Router A, 'zo goed mogelijke 2.4GHz router', kom je al snel uit bij de TP-Link WR1043ND. Het is goedkoop, betrouwbaar en er is veel info en support voor te krijgen. En het heeft 3x3 MiMo, wat ideaal is qua ontvangstgevoeligheid. Enig minpunt is natuurlijk featureset van >5 jaar oud, maar als je alleen met 2.4GHz van beneden wilt verbinden is het prima.

Mbt Router B voor je eigen binnenhuis kun je het zo gek maken als je wilt. Ik zou sowieso dualband aanraden (al heb je nu geen devices die 5GHz aankunnen) ivm mogelijke interferentie. Bovendien kun je dan vrolijk 40/80MHz brede kanalen gebruiken zonder die cruciale verbinding naar beneden in de weg te zitten.
Voordelige keus is iets als de TP-Link WRD4300, maar je kunt bijv ook naar WiFi-ac kijken. Denk dan aan de TP-Link Archer C7(v2). Of als je niet wilt klussen met DD-WRT (want default TP-Link firmware is ruk) kun je bijv de Asus RT-AC68U nemen. Maar die is wel wat duurder ;)

Oslik blyat! Oslik!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Al eens aan 4G gedacht?

Ik weet niet hoe ver men al in Nederland is, maar hier in Oostenrijk zijn er steeds meer mensen die hun kabel er uit gooien en 4G/LTE gebruiken voor hun internet thuis.

LTE routertje kopen, simkaartje er in en gaan.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Luca
Thanks voor de reactie, daar heb ik al heel wat aan!

Het betreft de Sitecom Wi-Fi Range Extender N300, volgens mij kan ik die daar niet voor gebruiken.

Het klinkt erg verleidelijk om die setup van jou te gaan nemen, vooral aangezien je die dingen zelfs in een nieuw huis wederom kan gebruiken. Het is dus zeker het proberen waard. En tja, heb ik apparatuur dat gebruik kan maken van 5ghz? Mijn iPad en telefoon kunnen het in ieder geval. Het restaurant zendt alleen 2.4Ghz uit.

Maar begrijp ik het volgende dan goed: ook al zendt het restaurant geen 2.4Ghz uit, zelfs dan zou ik met een eigen router wel 5Ghz ervan kunnen maken?
yzf1kr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:12:
Al eens aan 4G gedacht?

Ik weet niet hoe ver men al in Nederland is, maar hier in Oostenrijk zijn er steeds meer mensen die hun kabel er uit gooien en 4G/LTE gebruiken voor hun internet thuis.

LTE routertje kopen, simkaartje er in en gaan.
Daar heb ik inderdaad aan gedacht. Echter zijn er niet echt providers in Nederland die je onbeperkt data geven (vrij logisch eigenlijk) met 4G, dus vraag ik me af hoe veel zin het heeft. Of iemand kan mij een provider geven. Het is natuurlijk niet alleen online gamen wat ik doe. Ook browsen, erg veel muziek luisteren via Soundcloud, YouTube, Netflix etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Luca op 20-07-2015 23:20 ]

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Ja, dat viel mij in NL ook al op.
Wbt kabelsnelheid lopen ze flink voor op Oostenrijk, maar met 4G is het hier weer iets gunstiger:

https://www.drei.at/porta...rife/internet-tarife/hui/

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Ik wil niet offtopic gaan; slechts iedereen uit een tunnelvisie helpen. Heb je geprobeerd om bij KPN een ISRA punt aan te vragen? Dan kun je een abonnement ADSL op nemen.
Dat schijnt goedkoper te zijn dan de 700 euro die je zelf noemde.

[ Voor 6% gewijzigd door Nieknikey op 20-07-2015 19:36 ]

• Luca
yzf1kr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:22:
Ja, dat viel mij in NL ook al op.
Wbt kabelsnelheid lopen ze flink voor op Oostenrijk, maar met 4G is het hier weer iets gunstiger:

https://www.drei.at/porta...rife/internet-tarife/hui/
Potverdorie, dat zijn toch geen prijzen man. :9~ :9~ Erg jaloers!
Nieknikey schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:35:
Ik wil niet offtopic gaan; slechts iedereen uit een tunnelvisie helpen. Heb je geprobeerd om bij KPN een ISRA punt aan te vragen? Dan kun je een abonnement ADSL op nemen.
Dat schijnt goedkoper te zijn dan de 700 euro die je zelf noemde.
Oh wauw, dat is wel interessant. Ik kan me herinneren dat ik een tijd na mijn aanvraag ook nog een mail kreeg mbt KPN. Zij zouden het wel gewoon aanleveren vermits ik een abonnement bij ze neem. Vanzelfsprekend nam ik het wat met een korreltje zout gezien de recente ervaring met Ziggo die ook zei dat het in principe gratis gedaan zou worden. :'(

Ik heb KPN dus even benaderd via Twitter, hopelijk wordt het wat. Tot op een kleine 4 jaar geleden behoorlijk negatieve ervaringen gehad met KPN - dan wel in een andere woonplaats - (instabiel internet, de klantenservice was meh, en man die modem....). Maar daar wil ik de gok wel voor nemen, mochten zij akkoord gaan.

Thanks voor je oplettendheid. ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:05:
[...]

Thanks voor de reactie, daar heb ik al heel wat aan!

Het betreft de Sitecom Wi-Fi Range Extender N300, volgens mij kan ik die daar niet voor gebruiken.
Hangt ervan af welke. "Range Extender N300" kan nog steeds van alles en nogwat zijn. Ws WL-330, WLX-2001, WLX-2003 of WLX-2005. De eerste twee zijn vrij universeel, dus naast repeater ook als AP of bridge in te stellen. De laatste twee iirc niet.
Het klinkt erg verleidelijk om die setup van jou te gaan nemen, vooral aangezien je die dingen zelfs in een nieuw huis wederom kan gebruiken. Het is dus zeker het proberen waard. En tja, heb ik apparatuur dat gebruik kan maken van 5ghz? Mijn iPad en telefoon kunnen het in ieder geval. Het restaurant zendt alleen 2.4Ghz uit.

Maar begrijp ik het volgende dan goed: ook al zendt het restaurant geen 2.4Ghz uit, zelfs dan zou ik met een eigen router wel 5Ghz ervan kunnen maken?
Tuurlijk. Je hebt het in die setup over twee verschillende WiFi netwerken. Je eigen netwerk heeft niets te maken met wat restaurant wel of niet doet.
Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:02:
[...]

Ik heb KPN dus even benaderd via Twitter, hopelijk wordt het wat. Tot op een kleine 4 jaar geleden behoorlijk negatieve ervaringen gehad met KPN - dan wel in een andere woonplaats - (instabiel internet, de klantenservice was meh, en man die modem....). Maar daar wil ik de gok wel voor nemen, mochten zij akkoord gaan.
Ik zou KPN ook niet snel aanraden als je fatsoenlijke alternatieven hebt, maar als het alternatief is meeliften op gastWiFi van de locale pizzaboer wordt een relatief prijzig en weinig performant DSL-lijntje stiekem opeens erg interessant ja.

Je hebt het alleen over "in een nieuw huis". Bovendien heb je een wat afwijkende (ws niet geheel volgens de regel gesplitste) woning. Is dit tijdelijke bewoning? Zo ja is het natuurlijk wat minder interessant om eenmalige kosten te incasseren voor een aansluiting. Hoe zit het met deze woning? Hoe lang denk je hier te blijven zitten?

Oslik blyat! Oslik!

• Luca
dion_b schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:49:
[...]

Hangt ervan af welke. "Range Extender N300" kan nog steeds van alles en nogwat zijn. Ws WL-330, WLX-2001, WLX-2003 of WLX-2005. De eerste twee zijn vrij universeel, dus naast repeater ook als AP of bridge in te stellen. De laatste twee iirc niet.

[...]

Tuurlijk. Je hebt het in die setup over twee verschillende WiFi netwerken. Je eigen netwerk heeft niets te maken met wat restaurant wel of niet doet.

[...]

Ik zou KPN ook niet snel aanraden als je fatsoenlijke alternatieven hebt, maar als het alternatief is meeliften op gastWiFi van de locale pizzaboer wordt een relatief prijzig en weinig performant DSL-lijntje stiekem opeens erg interessant ja.

Je hebt het alleen over "in een nieuw huis". Bovendien heb je een wat afwijkende (ws niet geheel volgens de regel gesplitste) woning. Is dit tijdelijke bewoning? Zo ja is het natuurlijk wat minder interessant om eenmalige kosten te incasseren voor een aansluiting. Hoe zit het met deze woning? Hoe lang denk je hier te blijven zitten?
Ah, dat wist ik niet. Het betreft de WLX-2006 v1 001. Ik neem dan aan dat het met deze ook niet kan?

Ik heb het over een nieuw huis, maar dat is het natuurlijk helemaal niet, ik beschouw het alleen zo. :P Het is gewoon een woonruimte boven een restaurant, die eigenlijk bij het restaurant hoort. Het hele gebouw incl. onze woonruimte is dus de 'woning', vandaar ook dat wij geen aansluiting hebben maar het restaurant onderin wel. Voor zo ver ik dat allemaal weet dan. Het "probleem" is dus dat het eigenlijk onbekend is hoe lang wij hier het zitten. Waar het vorig jaar snel even een nieuw onderkomen was, is de haast naar een nieuwe plek zoeken wat weg. Ik woon gewoon bij mijn moeder en zusjes, dus het is niet alsof ik de touwtjes in handen heb. Voor mij nogal frustrerend omdat ik naast gamen in mijn vrije tijd de komende 2.5/3.5 jaar ook een opleiding ga doen in de IT, dus een beetje stabiel en relatief snel internet vind ik wel erg fijn. ;(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:05:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Het betreft de WLX-2006 v1 001. Ik neem dan aan dat het met deze ook niet kan?
In de handleiding lees ik geen opties voor wireless client/bridge, maar het heeft per slot van rekening een ethernetpoort. Allicht UTP erin steken en aan de laptop hangen en kijken wat er gebeurt. Als je dan internet hebt (met WiFi uit, anders weet je nog niets ;) ) dan werkt het. Wil niet zeggen dat het een geniaal apparaat is, dus het kan veel beter (externe antennes, 3x3 MiMo vs 2x2 hiervan, sowieso beter antenneontwerp dat niet per definitie dichtbij muur en stroomdraden zit etc) - maar dit ding inzetten kost je geen cent tov een alternatief dat je moet kopen.
Ik heb het over een nieuw huis, maar dat is het natuurlijk helemaal niet, ik beschouw het alleen zo. :P Het is gewoon een woonruimte boven een restaurant, die eigenlijk bij het restaurant hoort. Het hele gebouw incl. onze woonruimte is dus de 'woning', vandaar ook dat wij geen aansluiting hebben maar het restaurant onderin wel. Voor zo ver ik dat allemaal weet dan. Het "probleem" is dus dat het eigenlijk onbekend is hoe lang wij hier het zitten. Waar het vorig jaar snel even een nieuw onderkomen was, is de haast naar een nieuwe plek zoeken wat weg. Ik woon gewoon bij mijn moeder en zusjes, dus het is niet alsof ik de touwtjes in handen heb. Voor mij nogal frustrerend omdat ik naast gamen in mijn vrije tijd de komende 2.5/3.5 jaar ook een opleiding ga doen in de IT, dus een beetje stabiel en relatief snel internet vind ik wel erg fijn. ;(
Voor zo'n opleiding heb je echt geen ultraverbinding nodig hoor :P - maar snap wel dat je iets beters en vooral stabielers/betrouwbaarders wilt. Dan is kijken wat KPN kan betekenen allicht goede volgende stap.

Plan B zou zijn om zoals eerder genoemd netwerkkabel van restaurant naar boven te trekken. Nog steeds afhankelijk van andermans verbinding, maar dan nog veel liever bedraad dan draadloos.

Oslik blyat! Oslik!

• Luca
dion_b schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:13:
[...]

In de handleiding lees ik geen opties voor wireless client/bridge, maar het heeft per slot van rekening een ethernetpoort. Allicht UTP erin steken en aan de laptop hangen en kijken wat er gebeurt. Als je dan internet hebt (met WiFi uit, anders weet je nog niets ;) ) dan werkt het. Wil niet zeggen dat het een geniaal apparaat is, dus het kan veel beter (externe antennes, 3x3 MiMo vs 2x2 hiervan, sowieso beter antenneontwerp dat niet per definitie dichtbij muur en stroomdraden zit etc) - maar dit ding inzetten kost je geen cent tov een alternatief dat je moet kopen.

[...]

Voor zo'n opleiding heb je echt geen ultraverbinding nodig hoor :P - maar snap wel dat je iets beters en vooral stabielers/betrouwbaarders wilt. Dan is kijken wat KPN kan betekenen allicht goede volgende stap.

Plan B zou zijn om zoals eerder genoemd netwerkkabel van restaurant naar boven te trekken. Nog steeds afhankelijk van andermans verbinding, maar dan nog veel liever bedraad dan draadloos.
Ik hoop niet dat ik je al die tijd halve informatie heb gegeven, maar ik heb al vanaf het begin af aan gebruik gemaakt van die UTP poort in combinatie met mijn PC. Dit resulteerde dus in het instabiele netwerk.

Klopt, ik weet dat het niet het geval is dat ik ontzettend hoge snelheden nodig ga hebben, maar zelfs nu moet ik wel eens grotere bestanden uploaden (100+ MB) en dan is het echt geen werk. Komt er ook nog eens bij dat ik in onze vorige woning het Ziggo abonnement van 180/18 had dus dan is nogal een downgrade. :z

Hier wordt niemand vrolijk van.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4519168874.png

Gek genoeg is de ping nog verrassend 'laag', dit is tijdens online gamen altijd hoger.

Ik ga deze week maar eens langs bij de beste meneer, hij heeft het vanzelfsprekend ook druk en vanaf morgen kan ik ook weer aan de bak met werk. Ik heb er nog over nagedacht om te regelen dat hij, mocht ik een kabel naar boven trekken, zijn internet wat gaat upgraden. Alleen dat lijkt me ook weer zoiets..
Lijkt me overigens dat ik dan ook even zelf een router moet regelen, correct? Die kabel moet ook ergens in en dat lijkt mij een router. Wat is dan het handigste om te doen en te nemen?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Ik hoop niet dat ik je al die tijd halve informatie heb gegeven, maar ik heb al vanaf het begin af aan gebruik gemaakt van die UTP poort in combinatie met mijn PC. Dit resulteerde dus in het instabiele netwerk.

Klopt, ik weet dat het niet het geval is dat ik ontzettend hoge snelheden nodig ga hebben, maar zelfs nu moet ik wel eens grotere bestanden uploaden (100+ MB) en dan is het echt geen werk. Komt er ook nog eens bij dat ik in onze vorige woning het Ziggo abonnement van 180/18 had dus dan is nogal een downgrade. :z

[afbeelding]

Gek genoeg is de ping nog verrassend 'laag', dit is tijdens online gamen altijd hoger.

Ik ga deze week maar eens langs bij de beste meneer, hij heeft het vanzelfsprekend ook druk en vanaf morgen kan ik ook weer aan de bak met werk. Ik heb er nog over nagedacht om te regelen dat hij, mocht ik een kabel naar boven trekken, zijn internet wat gaat upgraden. Alleen dat lijkt me ook weer zoiets..
Lijkt me overigens dat ik dan ook even zelf een router moet regelen, correct? Die kabel moet ook ergens in en dat lijkt mij een router. Wat is dan het handigste om te doen en te nemen?
Verhaal is niet echt heel duidelijk. Je zegt een repeater te gebruiken, maar je hebt ook een rechtstreekse utp-verbinding? Even voor de duidelijkheid, die netwerkpoort op je PC is ook echt rechtstreeks met kabel aangesloten op de router in het restaurant? En dan nog is de verbinding zo traag?

Heb je in dat geval al eens geprobeert de router te resetten (via admin panel van de router, ervan uitgaande dat je de login hebt/default account wordt gebruikt)?

Dat de ping tijdens het online gamen hoger is ,is ook niet zo vreemd. Een klein pakketje naar een server sturen/ontvangen is niet zo'n probleem met zo'n bandbreedte. De pakketjes die een game verstuurd zijn waarsch echter wat groter en als de hele verbinding zit volgetrokken, dan ontstaat er vanzelf lag/hoge ping omdat het niet meer snel genoeg verstuurd/ontvangen kan worden. Met een beetje geluk krijg je ook nog packet loss en dan is het al snel helemaal niet meer speelbaar.

• Luca
Allereerst, bedankt voor de opheldering mbt de ping, dit is weer iets waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben. :)

Om het op te helderen, ik maak reeds gebruik van de UTP kabel die aan de ene kant in mijn PC zit en aan de andere kant in de wifi repeater. Ik heb - vooralsnog - geen toegang tot de router waar ik het WiFi van gebruik, vandaar dat ik de repeater met UTP-kabel gebruik. Zo krijg ik toch internet op mijn vaste computer.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:25:
[...]

Allereerst, bedankt voor de opheldering mbt de ping, dit is weer iets waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben. :)

Om het op te helderen, ik maak reeds gebruik van de UTP kabel die aan de ene kant in mijn PC zit en aan de andere kant in de wifi repeater. Ik heb - vooralsnog - geen toegang tot de router waar ik het WiFi van gebruik, vandaar dat ik de repeater met UTP-kabel gebruik. Zo krijg ik toch internet op mijn vaste computer.
Oops had niet helemaal goed gelezen, was idd wel duidelijk op basis van de voorgaande posts :P sorry!

Vraag me altijd af of het verschil Wifi / UTP echt zo groot is in de gemiddelde omgeving. Lees wel vaker dat utp zoveel beter zou zijn voor latency dan wifi, maar ben zelf in tests nooit op enorme verschillen uitgekomen. Zit zelf ook nooit in omgevingen met tig draadloze netwerken om me heen, dus dat zal ook wel helpen.

Je zou misschien ook nog kunnen kijken of je ergens anders in je woning betere ontvangst hebt van de router of misschien met een programmatje als inssider oid kijken of er veel netwerken actief zijn op het kanaal dat de router gebruikt en evt ander kanaal proberen ofzo. Denk alleen dat de kans niet heel groot is dat het gaat helpen.

Hoop dat je een kabeltje mag trekken van de router naar jullie woning, dat zou waarsch verreweg de eenvoudigste/goedkoopste manier zijn om het op te lossen.

• Luca
Snowdog schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:57:
[...]

Oops had niet helemaal goed gelezen, was idd wel duidelijk op basis van de voorgaande posts :P sorry!

Vraag me altijd af of het verschil Wifi / UTP echt zo groot is in de gemiddelde omgeving. Lees wel vaker dat utp zoveel beter zou zijn voor latency dan wifi, maar ben zelf in tests nooit op enorme verschillen uitgekomen. Zit zelf ook nooit in omgevingen met tig draadloze netwerken om me heen, dus dat zal ook wel helpen.

Je zou misschien ook nog kunnen kijken of je ergens anders in je woning betere ontvangst hebt van de router of misschien met een programmatje als inssider oid kijken of er veel netwerken actief zijn op het kanaal dat de router gebruikt en evt ander kanaal proberen ofzo. Denk alleen dat de kans niet heel groot is dat het gaat helpen.

Hoop dat je een kabeltje mag trekken van de router naar jullie woning, dat zou waarsch verreweg de eenvoudigste/goedkoopste manier zijn om het op te lossen.
Geen probleem joh, nu is het verhaal tenminste helemaal duidelijk. :P

In de vorige woning maakte bedraad wel veel verschil vergeleken met WiFi. Een WiFi repeater vergroot het signaal dan wel, maar de kwaliteit wordt ook minder. Ik weet dan ook niet hoeveel verschil het gaat maken, vooral aangezien het al niet heel bijzonder internet is of zo.. Naja, dat is dan echt afwachten denk ik.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Juist. Je gebruikt die repeater dus al als wireless bridge. Goed nieuws: hij kan het "+

Slecht nieuws: je weet nu al dat het niet veel soeps is :')

Mogelijk kun je met een beter device (de genoemde WR-1043ND) een beter resultaat krijgen, maar het blijft WiFi, kwetsbaar voor interferentie en drukte op het netewrk. Wat je alvast kunt proberen is de WLX-2006 op verschillende locaties te proberen. Of dat veel uitmaakt is een tweede, maar nee heb je, ja kun je krijgen.

[afbeelding]
Dat is inderdaad lager.

Maar...

Ik vraag me af in hoeverre dat WiFi het grootste probleem is. WiFi is symmetrisch, dus normaliter zul je bij een slechte WiFi-verbinding even hoge/lage snelheden up en down halen. In dit geval haal je veel meer down dan up. Dat betekent dat de bottleneck voor upload ergens anders zal liggen, waarschijnlijk in de DSL-verbinding van het restaurant. Het ziet er dus naar uit dat die WiFi hangt aan een erg, erg beperkte DSL-lijn :o

Zou zomaar kunnen dat het dus zelfs direct bedraad aangesloten op de modem van het restaurant niet beter zou zijn...
Ook niet gek: dit is gemeten tov de dichtstbijzijndste speedtestserver, je gameservers zitten vrijwel altijd verder weg.
Dat lijkt me wel een goede win-win situatie waar hij baat bij kan hebben. Jij betaalt voor prijsverschil van de upgrade, jullie genieten er beide van. Maar dan moet het technisch nog wel lukken, en die speedtest doet mij denken aan verre buitengebied waar geen beter verbinding te realiseren is...
Hoeft niet. Zijn modem is al een router, dus je zou met enkel een switch (en/of AP voor draadloze verbinding boven) toe kunnen. Maar dan deel je dus de LAN met zijn klanten. Allicht minder handig, dus een eigen router is geen slecht idee.

Mbt welke... tja, hangt helemaal af van je eigen eisen. Belangrijkste factor daar is of je zelf wat op je LAN gaat doen, of alleen internettoegang gebruikt. In dat eerste geval wil je zo hoog mogelijke LAN-performance (iig Gigabit Ethernet, liefst ook snelle WiFi) ongeacht internetverbinding. In het tweede geval heb je niet meer nodig dan de internetverbinding levert.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1