Toon posts:

Versterker kopen, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers.

Helaas is van de week mijn versterker (Samsung hw700C) dood verklaard. Dit was mijn eerste versterker (van 175,- ) en blindelings gekocht. Toen was ik 15.

Nu heb ik inmiddels al wat serieuzeren speakers staan en wil graag een nieuwe versterker kopen. Alleen nu dus de grote vraag... Welke !! 😖

Ik zoek er eentje van minimaal 120watt en 7.1 of 5.1 kan eventueel ook ! Speakers: jbl es80BK en de jbl es20BK. De speakers worden vooral gebruikt voor muziek en games. aangezien de versterker veel kan uitmaken met de geluidsweergave vraag ik dan ook om jullie hulp/mening !

Mijn budget is 400,- met (UITZONDERING)!!!! 500,- ik ben 17 dus het is in mijn ogen serieus geld ! 😅

ik hoop dat jullie me kunnen begeleiden.

M.V.G kaj 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar 120 Watt? Dat ga je met dit budget niet halen als je een receiver wilt die dat vermogen ook echt gaat leveren in surround. Er is namelijk een verschil tussen opgegeven vermogen en daadwerkelijk geleverd vermogen. Maar dan is het nog steeds geilen op getalletjes aangezien je dat soort vermogens in de praktijk niet nodig hebt. Zeker met speakers met een rendement van 91 dB.

Zoek op eisen - welke niet genoemd zijn in dit topic - als aantal HDMI ingangen, HDMI versie, netwerk, room-corrextion, et cetera. Vermogen is zeker niet waar je naar moet kijken.

Ik verhuis dit topic naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat. Maar eigen inzet in de vorm van wat je zelf al gevonden hebt is wel wenselijk en lijkt me ook alles behalve een heel lastige opgave. Met hulpmiddelen als de Pricewatch, Kies keurig, etc.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

franssie

Save the albatross

Met FeaR en een bijna elke instap onkyo/marantz zal aan je verwachtingen voldoen. Van elke zijn er topics die je in de gaten kan houden en beter misschien ook kijken naar een jonge tweedehands, omdat inderdaad elke euro er een is als je 17 bent.
Succes met zoeken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt jongens ! :) ja ik zal moren gelijk even wat modellen opzoeken ! En kwa poorten ? 1 HDMI poort is prima meerdere optische zijn wel gewenst. Ik zal morgen wel even kijken bij onkyo en marantz !

Ik heb indd ook al even gekeken bij de 2de handsen. Bij deze gelijk de vraag waarbij ik moet opletten bij een versterker kopen !

Gr kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Spit de pricewatch maar is door. Voor een bedrag tussen de 300 en 400 koop je tegenwoordig leuke versterkers van Yamaha, Pioneer, onkyo, Denon.

Het belangrijkste is dat je aangeeft wat je exact allemaal wilt.

1. Aantal HDMI en welke versie ivm 3d en 4k.
2. Aantal optische ingangen
3. Lengte, breedte en hoogte
4. Wi-Fi en of LAN
5. Slotify connect
5. Etc.etc

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Ik quote mezelf, oeps

[ Voor 94% gewijzigd door NL_Scratch op 20-07-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ! Ik zoek een 7.2 versterker, met optische ingang en HDMI is boet per see gevraagt. Ik heb me oog laten vallen voor de marantz sr5006. Ik ga van de week kijken voor de versterker. Verdere info horen jullie nog 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10 21:18
Hoeveel speakers heb je staan en heb je ook een subwoofer? Omdat je persé een 7.2 versterker wil hebben.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
NoepZor schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:38:
Hoeveel speakers heb je staan en heb je ook een subwoofer? Omdat je persé een 7.2 versterker wil hebben.
2 subwoofers... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

2e hands kan ook een optie zijn. Dan heb je een mooie LX 7 serie Pioneer, X4000 Denon, Marantz SR6 serie thuis staan voor dat geld. Je mist dan alleen de nieuwste foefjes als spotify connect, 4k ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu momenteel 4 speakers staan, binnenkort komt er nog een subwoofer bij. Ik heb van de week de marantz sr5006 beluisterd bij een kennis van ons.

gister avond heb ik hem opgehaald en kan met trots zeggen dat het super klinkt ! Ik heb ook geen spotify nodig want er zit airplay op.
En tot slot het klinkt super ! Vooral het laag is aanzienlijk strakker en minder roemoerig als de vorige 😎

Hij is trouwens 2de hands en letterlijk is tot staat ! Met nog bijna 2 jaar garantie ;) dus zelf vind ik het goed gelopen 👍🏼

Gr kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:19:
Ik heb nu momenteel 4 speakers staan, binnenkort komt er nog een subwoofer bij. Ik heb van de week de marantz sr5006 beluisterd bij een kennis van ons.

gister avond heb ik hem opgehaald en kan met trots zeggen dat het super klinkt ! Ik heb ook geen spotify nodig want er zit airplay op.
En tot slot het klinkt super ! Vooral het laag is aanzienlijk strakker en minder roemoerig als de vorige 😎

Hij is trouwens 2de hands en letterlijk is tot staat ! Met nog bijna 2 jaar garantie ;) dus zelf vind ik het goed gelopen 👍🏼

Gr kaj
Goede keuze! Marantz blijf ik in elke prijsklasse mooi spul vinden. Heel veel luisterplezier gewenst! 1 tip: stel je geluid niet af met het automatisch programma van de reciever maar handmatig met een DB-meter. Mijn ervaring is dat dat een stuk beter werkt en klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het enige wat nog in de weg staat is dat me tv 2 weken geleden overleden is dus tot die tijd zal dat even moeten wachten. Zelfde geld voor 4.1 hij staat nu op stereo en dat moet allemaal via de tv gedaan worden.

Maar het klinkt allemaal al stukken beter !! Het grappige aan de tweaters vind ik dat je ze zelfs een soort van achter hoort en dat is me nog nooit eerder opgevallen. maar bedankt jullie ook allemaal veel succes ;)

Gr kaj
Pagina: 1