Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Kan er weinig over terugvinden, maar is iemand deze pagina's al opgevallen?
Kwam er net toevallig op terecht via google:

http://store.hp.com/us/en...--13-4101dx-(energy-star)
én
http://store.hp.com/us/en...--13-4102dx-(energy-star)

de mobiele paginas zijn wel volledig (en met prijzen):
http://m.store.hp.com/us/...--13-4101dx-(energy-star)
http://m.store.hp.com/us/...--13-4102dx-(energy-star)

Zit zelf erg uit te kijken naar 13.3-14 inch ultrabooks met USB-c. Hoopte zelf dat de XPS 13 USB-c zou gaan krijgen (met name vanwege de dunne bezels zo ginteresseerd), maar wellicht is dit een goed alternatief.
iemand enig idee of en wanneer deze naar NL komen?

edit: gaat dus om de X360, kan een modje wellicht de titel aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door Justin_ op 19-07-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 16:11

oscarwashere

"Very nice"

Op een van de laatste blogs van Microsoft over de nieuwe Windows, kwam iets Vaags voorbij over een nieuwe laptop/tablet-combinatie die HP zou uitbrengen tijdens de releaseperiode van de nieuwe OS versie. Dus dit zal hem dan wel zijn!

Kan de blog post zo snel even niet vinden, vanaf mijn telefoon, maar wellicht kun je het zelf wel vinden.

In de blog post werd niet alleen verwezen naar HPs nieuwe apparaat, het ging over meer dingen rondom Windows 10 en ook over andere fabrikanten hun nieuwe producten.

[ Voor 10% gewijzigd door oscarwashere op 19-07-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

De vermelde specs zijn trouwens nog erg onvolledig... :'(

Maar ook ik ga binnenkort een laptop kopen en wilde eigenlijk de huidige QHD X360 bestellen, maar nu wacht ik toch nog even af wat dit gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En nu is de vraag,.... wanneer kunnen we ze in Nederland gaan bestellen :) Ik wil er meteen wel eentje hebben. Geen zin om zelf Win10-upgrade en ssd-upgrade te doen. Maarja, zal sowieso tot na win10-release duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ben ik nou gek of staat er nergens USB Type-C meer op de website van HP?

Ik moet iig nog even goed nadenken:

13-4031nd
i5-5200u
8GB RAM
128GB SSD
Gratis beschermhoes

13-4101dx
i7-5500u
8GB RAM
256GB SSD
B&O Audio
USB Type-C?
Levertijd?
Prijs?

Beiden FHD overigens (zie geen meerwaarde in QHD).

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

naast type-C, zie ik die B&O ook niet staan trouwens. En de prijs is wel een belangrijke vraag natuurlijk. Hoeveel meer wil je betalen voor een 256GB SSD? (t.o.v. kosten voor zelf vervangen) en hoeveel wil je meer betalen voor pre-installed win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
http://store.hp.com/wcsstore/hpusstore/pdf/n5r93ua.pdf

Hebbes. Zowel B&O als Type-C bevestigd. B&O is leuk, maar zo'n groot verschil zal het ws. niet maken. Misschien wel net een stukje aangenamer. :p Weet bij voorbaat ook dat het niet tegen mijn XPS met JBL audio op kan.

Jammer dat de prijs nog niet bekend is, dan zou ik makkelijker een keuze kunnen maken.

i7 vs i5 is niet echt de moeite waard als ik de benchmarks bekijk. Dan houden we als verschil de SSD, audio, USB-poorten en het OS over. OS kan je eigenlijk ook wegstrepen want beiden krijgen W10.

Als ik de product page van de 4101 bekijk staat er ook USB 3.0, dus geen 3.1 gen1/2.

[ Voor 107% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Geachte heer X,

Bedankt voor uw email aan de HP Store. Op dit moment is het nog niet bekend of en wanneer dit product in Nederland zou komen.

Ik raad u aan onze website www.hpstore.nl met regelmaat in de gaten te houden voor de laatste updates.

Met vriendelijke groet,

Y
Online HP Store Nederland EMEA
Nutteloos.

Weet iemand toevallig hoe duur de oude modellen in de US store waren? Misschien dat we dan zelf een vergelijking kunnen trekken.

Pluspunten van het nieuwe model:
• i7 ipv i5, maar het verschil in prestaties is praktisch onmerkbaar bij dagelijks gebruik
• USB Type-C, maar er is amper randapparatuur met deze connector (en m'n Unifying receiver kan er dus niet in :+ ). Overigens gewoon USB 3.0, geen gekke 3.1 gen1/2
• B&O audio, dit kan een pluspunt zijn. Overigens lees ik wel dat de huidige audio van de Spectre echt niet verkeerd is.
• 256GB ipv 128GB, dat is wel een pluspunt maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik m'n 128GB in mijn XPS 15 niet eens vol krijg met Windows/programma's. Daarnaast is W10 stukken compacter dan W8.1.

Gevaren:
• Prijs is onbekend.
• Momenteel 10% korting op het huidige model, geen idee of deze korting er nog zal zijn als het nieuwe model er is.
• Geen beschermhoes twv €60,- bij het nieuwe model.

Alleen de SSD en audio zijn dus serieuze pluspunten. Een 850 EVO 250GB (M2) gaat nu voor zo'n €120,- weg.

We kunnen anderzijds eigenlijk wel verwachten dat de prijs zal stijgen. Grotere SSD, nieuw type USB-poort, en nieuwe audio.

[ Voor 70% gewijzigd door S_Chief op 27-07-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Pluspunt: W10 pre-installed ;)

Kan je zelf regelen zonder kosten, maar kost je wel tijd.

[ Voor 50% gewijzigd door woekele op 27-07-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oh ja, dat ook. Maar goed, dat kan ik zonder bijkomende kosten zelf regelen.

EDIT: en natuurlijk hadden ze de 13-4031nd nooit in US (elk land heeft weer andere configs). Zucht. Kans bestaat ook dat we die US modellen hier niet identiek gaan krijgen.

Als ik naar een model kijk wat overeenkomt met de 13-4031nd dan krijgen we de 13-4002dx in de US. Prijs daarvan is $999,-. Als we ons aan die stelling houden dan zal de 13-4101dx dus €1150,- gaan kosten.

Ik zie net dat dx hoogstwaarschijnlijk gelijk staat aan Best Buy model (wat je soms ook via andere kanalen kan krijgen). Betwijfel nu wel of we deze ook in NL gaan krijgen. Straks is het qua specs identiek maar alleen USB-C en B&O. :p

[ Voor 91% gewijzigd door S_Chief op 27-07-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm... 4101 verdwenen uit de pricewatch... Njah, afwachten maar. HP shop (NL) biedt nog steeds alleen Win8.1-spectres aan.
Pagina: 1