Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede wat stillere cpu koeler aangezien deze stock koeler van intel met toch te lawaaiig is. Een harde eis is dat de cooler een zwarte uitstraling heeft en geen witte fan of iets dergelijks, of is het slim om toch voor de tranquillo rev 2 te gaan en er een zwarte fan op te doen

Wat is je budget?
rond de 30 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeur het moet alleen zwart zijn en een kleine OC op mijn i7 4770k goed aankunnen. Ook gebruik ik wat hoger ram maar het slot het dichtst bij de socket is leeg

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 4770k
Corsair vengeance
cooler master haf x nvidia edition
gv-n780ghz-3gd
ssd,hdd,psu

Zelf zat ik te denken aan pricewatch: Scythe Ashura al vindt ik de temperaturen wat tegenvallen (review Foritain)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

met de Cooler Master Hyper 212 EVO kan je weinig verkeerd doen (als die in je kast geraakt, anders de Tx3)

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2015 23:10 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Misschien toch iets meer uitgeven en de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition halen? voor die 10 euro extra krijg je een goede,stille koeler waar je nog best wat plezier mee kan beleven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
De Cm hyper 212 koelt me net niet goed genoeg, daar kan ik niet ver mee overklokken. Met de mugen 4 moet ik eerst nieuw geheugen kopen omdat mijn vengeance te hoog is :( ook vindt ik die te silver, ik wil iets met een mooie zwarte afwerking ja ik weet dat dat niet nuttig is maar de pc staat hier ook niet onder het bureau maar erop omdat ik dat leuk vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:57
Waarom dan niet iets meer uitgeven en goed aoi waterkoel setje kopen? Zien er super mooi uit. En koelen super voor het geluid wat ze produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
Kevin1Smid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:55:
De Cm hyper 212 koelt me net niet goed genoeg, daar kan ik niet ver mee overklokken. Met de mugen 4 moet ik eerst nieuw geheugen kopen omdat mijn vengeance te hoog is :( ook vindt ik die te silver, ik wil iets met een mooie zwarte afwerking ja ik weet dat dat niet nuttig is maar de pc staat hier ook niet onder het bureau maar erop omdat ik dat leuk vindt
Als je echt een mooie zwarte koeler wil, dan moet je toch naar de BeQuiet koelers kijken. Ik ben in het bezit van de Dark Rock 3, en die is werkelijk prachtig voor een luchtkoeler. Sublieme afwerking en een stille kracht. Nadeel: De prijs á la 65 euro. pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

maar er is toevallig een zeer aantrekkelijke advertentie, met de Dark Rock C1. See for yourself. V&A aangeboden: be quiet! Dark Rock Pro C1 :)

EDIT: Let op! de koeler ondersteund geen 1150 socket. Dus je moet kijken of hier een kitje oid voor is...

[ Voor 4% gewijzigd door Vini-Vidi-Vici op 20-07-2015 11:36 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je zou ook, zoals Loki504 aangeeft, kunnen uitwijken naar een instap AIO waterkoeler á la pricewatch: Cooler Master Seidon 120V Ver.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:06
Ik zou Loki504 en PAHvandam ook opvolgen. Je hebt een prachtig maar duur systeem en een 30euro koeler is wel zonder. De gelid transquillo rev3 is erg stil bijna niet hoorbaar voor mijn i5'je, ik kom niet boven de 60 graden op 1000rpm. Je kan het koelblok eventueel zwart spuiten, of neem de Bequiet Dark rock. Wil je het echt perfect neem een water koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
Is er bij de cm seidon 120v ook een manier om het blauwe ledje uit te zetten, want ik vindt die op de foto's veel te fel. Dan is het zeker een optie anders denk ik dat ik voor de ashura of ashura shadow ga (zwarte look redelijke cooling en stil). Een probleem van de Seidon V2 is ook dat de fans nogal luidt zijn en ik wil toch wel graag een stille pc.

pricewatch: Scythe Ashura Shadow Dit wordt hem denk ik, mooi helemaal zwart, 140mm fan, qua geluid en performance prima en betaalbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/images/uploaded/Scythe_Ashura_Shadow_SE_1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Kevin1Smid op 21-07-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
azz_kikr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:05:
met de Cooler Master Hyper 212 EVO kan je weinig verkeerd doen (als die in je kast geraakt, anders de Tx3)
Alles past in een Haf X ik kan een cpu koeler tot 190mm hoogte (die bestaan niet volgens de pricewatch).

Ik ben gegaan voor een Scythe Ashura Shadow omdat deze mooi zwart is goed koelt met redelijke geluidsniveaus en niet al te duur was. Ik zal hier en in Het show je build topic een paar foto's plaatsen van mijn systeem als het af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Laatst online: 11:53
Ik zou geen waterkoeler nemen, zijn luid, onbetrouwbaar, en koelen toch een stuk minder dan een luchtkoeler.

Ik heb zelf een Phanteks PH-TC14PE in het zwart. Hij is niet super goedkoop, maar hij koelt als een van de beste, misschien zelfs wel als de beste, ziet er super uit en is über stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
3L3ktr1k schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:04:
Ik zou geen waterkoeler nemen, zijn luid, onbetrouwbaar, en koelen toch een stuk minder dan een luchtkoeler.

Ik heb zelf een Phanteks PH-TC14PE in het zwart. Hij is niet super goedkoop, maar hij koelt als een van de beste, misschien zelfs wel als de beste, ziet er super uit en is über stil.
Maar die fans zijn niet zwart jammer genoeg en hij is zo duur :( als ze een echte helemaal zwarte versie hadden had ik denk ik wel gekocht maar om nou ook nog losse fans erbij te kopen werd me teveel. http://www.frostytech.com...cfm?articleid=2763&page=5 zoals je hier ook kan zien is het verschil nog niet eens heel groot, en de scythe is wel een stuk goedkoper!

[ Voor 12% gewijzigd door Kevin1Smid op 24-07-2015 19:51 ]

Pagina: 1