Recent hebben we een nieuwe modem ontvangen van Ziggo die zo nu en dan wel een raar doet.
Zo nu en dan, varieert van 20 minuten tot een uur, valt de modem weg en dus ook het internet.
Het is al bevestigd dat het aan de modem ligt en niet aan de router ertussen / de pc zelf aangezien andere hier ook last van hebben. Wanneer ik spontaan geen internet meer heb ram ik ook snel het ip adres van de modem in en krijg ik ook een Connecting... linksonderin, de modem valt dus weg.
Ik heb even gelogd via ping en het volgende resultaat kwam hieruit.
http://pastebin.com/9JcvPRyh
Hierin staan excerpts met blokken tijd voor, onder en na de timeout.
Het echte bestand is >12k regels lang en vind pastebin niet zo leuk.
Netwerkstructuur ziet er ongeveer zo uit.
En dan nog een paar wireless apparaten. De wireless Apple producten heb ik een dynamisch ip adres toegewezen ( 192.168.123.16, 192.168.123.17 ) aangezien ze op de een of andere manier het niet lukt om de juiste instellingen te pakken. Androids hebben dit probleem niet.
Nu zijn we het een beetje zat en zijn we van plan om gewoon weer ziggo te bellen, maar mogelijk dat jullie iets "raars" zien?
De modem heeft trouwens zo'n raar ip adres zodat het opvalt.
Zo nu en dan, varieert van 20 minuten tot een uur, valt de modem weg en dus ook het internet.
Het is al bevestigd dat het aan de modem ligt en niet aan de router ertussen / de pc zelf aangezien andere hier ook last van hebben. Wanneer ik spontaan geen internet meer heb ram ik ook snel het ip adres van de modem in en krijg ik ook een Connecting... linksonderin, de modem valt dus weg.
Ik heb even gelogd via ping en het volgende resultaat kwam hieruit.
http://pastebin.com/9JcvPRyh
Hierin staan excerpts met blokken tijd voor, onder en na de timeout.
Het echte bestand is >12k regels lang en vind pastebin niet zo leuk.
Netwerkstructuur ziet er ongeveer zo uit.
| Cisco EPC3928AD | <192.168.123.254 | |
| Sitecom Switch | ||
| Mijn PC - Stat | ||
| NAS - Stat | ||
| Sitecom Switch | ||
| PC broer - Stat | ||
| PS 4 broer - Dyn | ||
| TPLink Switch | ||
| Laptop - Dyn | ||
| RB Pi - Dyn | ||
| Multim. box - Dyn | ||
| Sitecom Router | ||
| Mac - Dyn | ||
| Oude PC - Dyn |
En dan nog een paar wireless apparaten. De wireless Apple producten heb ik een dynamisch ip adres toegewezen ( 192.168.123.16, 192.168.123.17 ) aangezien ze op de een of andere manier het niet lukt om de juiste instellingen te pakken. Androids hebben dit probleem niet.
Nu zijn we het een beetje zat en zijn we van plan om gewoon weer ziggo te bellen, maar mogelijk dat jullie iets "raars" zien?
De modem heeft trouwens zo'n raar ip adres zodat het opvalt.