Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe modem valt zo nu en dan weg ( Cisco EPC3928AD )

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Recent hebben we een nieuwe modem ontvangen van Ziggo die zo nu en dan wel een raar doet.
Zo nu en dan, varieert van 20 minuten tot een uur, valt de modem weg en dus ook het internet.

Het is al bevestigd dat het aan de modem ligt en niet aan de router ertussen / de pc zelf aangezien andere hier ook last van hebben. Wanneer ik spontaan geen internet meer heb ram ik ook snel het ip adres van de modem in en krijg ik ook een Connecting... linksonderin, de modem valt dus weg.

Ik heb even gelogd via ping en het volgende resultaat kwam hieruit.

http://pastebin.com/9JcvPRyh

Hierin staan excerpts met blokken tijd voor, onder en na de timeout.
Het echte bestand is >12k regels lang en vind pastebin niet zo leuk.

Netwerkstructuur ziet er ongeveer zo uit.

Cisco EPC3928AD
<192.168.123.254

Sitecom Switch

Mijn PC - Stat

NAS - Stat

Sitecom Switch

PC broer - Stat

PS 4 broer - Dyn

TPLink Switch

Laptop - Dyn

RB Pi - Dyn

Multim. box - Dyn

Sitecom Router

Mac - Dyn

Oude PC - Dyn

En dan nog een paar wireless apparaten. De wireless Apple producten heb ik een dynamisch ip adres toegewezen ( 192.168.123.16, 192.168.123.17 ) aangezien ze op de een of andere manier het niet lukt om de juiste instellingen te pakken. Androids hebben dit probleem niet.

Nu zijn we het een beetje zat en zijn we van plan om gewoon weer ziggo te bellen, maar mogelijk dat jullie iets "raars" zien?

De modem heeft trouwens zo'n raar ip adres zodat het opvalt.

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het niet aan je Sitecom router ligt?
De Cisco EPC3928AD is trouwens ook een router, hiervan heb je er dus twee in je netwerk hangen. Weet je zeker dat je netwerkconfiguratie helemaal klopt? Probeer eens te troubleshooten dmv wat andere tools dan ping, ping geeft je weinig informatie. Probeer om te beginnen eens traceroute. Het ip adres van de Cisco is verder niet heel abnormaal.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Zwakke punt bij de Cisco modems is......de voeding. Dat euvel was er al bij de oudere modellen en is nog steeds aanwezig.

Bij de meeste gebruikers zal het niet zoveel problemen opleveren. Maar bij dit soort problemen is meestal het vervangen van de voeding door 'een zwaarder gestabiliseerd' exemplaar de oplossing.

Maar als die modem steeds uitvalt komt Ziggo hem wel omwisselen. Krijg je met de nieuwe modem ook een nieuwe voeding. Probleem ook opgelost.

Kijk eens of je nog een andere voeding hebt die je op de Cisco kan aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 20-07-2015 14:54 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ryanirin schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:43:
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het niet aan je Sitecom router ligt?
De Cisco EPC3928AD is trouwens ook een router, hiervan heb je er dus twee in je netwerk hangen. Weet je zeker dat je netwerkconfiguratie helemaal klopt? Probeer eens te troubleshooten dmv wat andere tools dan ping, ping geeft je weinig informatie. Probeer om te beginnen eens traceroute. Het ip adres van de Cisco is verder niet heel abnormaal.
Het kan niet aan de sitecom router liggen aangezien mijn broertje er ook last van heeft, vaak als het internet er ff uit licht hoor ik hem luid zeuren ;)
De sitecom router ( die fungeert als switch ) heeft ook wel kuren, maar dat beperkt zich tot kleine makkelijk te verhelpen kwalen.
Ik heb maar één Cisco EPC3928AD, dit is tevens ook de modem voor zover ik weet, tenzij ik een grove fout bega?
Die tracereoute, leuk, maar wat wil je dat ik traceroute? Google? De modem? De cisco reageert niet op pings zodra deze uitvalt...
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/ZN9V3.jpg
kwakzalver schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:53:
Zwakke punt bij de Cisco modems is......de voeding. Dat euvel was er al bij de oudere modellen en is nog steeds aanwezig.

Bij de meeste gebruikers zal het niet zoveel problemen opleveren. Maar bij dit soort problemen is meestal het vervangen van de voeding door 'een zwaarder gestabiliseerd' exemplaar de oplossing.

Maar als die modem steeds uitvalt komt Ziggo hem wel omwisselen. Krijg je met de nieuwe modem ook een nieuwe voeding. Probleem ook opgelost.

Kijk eens of je nog een andere voeding hebt die je op de Cisco kan aansluiten.
Andere voeding... Misschien eens even testen morgen, dit zou ik zo gek nog niet vinden eigenlijk.

Topic was me even ontschoten aangezien niemand me gequote heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door Thomg op 21-07-2015 04:13 ]

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 00:50

larshack

Zonder melk en suiker

Draai ook die F-connector eens opnieuw vast op het modem en AOP, wil ook wel eens helpen.

• Ryanirin
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 04:08:
[...]

Het kan niet aan de sitecom router liggen aangezien mijn broertje er ook last van heeft, vaak als het internet er ff uit licht hoor ik hem luid zeuren ;)
De sitecom router ( die fungeert als switch ) heeft ook wel kuren, maar dat beperkt zich tot kleine makkelijk te verhelpen kwalen.
Ik heb maar één Cisco EPC3928AD, dit is tevens ook de modem voor zover ik weet, tenzij ik een grove fout bega?
Die tracereoute, leuk, maar wat wil je dat ik traceroute? Google? De modem? De cisco reageert niet op pings zodra deze uitvalt...
[afbeelding]
Als de sitecom router enkel als switch is geconfigureerd kan het daar inderdaad niet aan liggen, maar dat stond er niet bij ;) De traceroute was ook meer bedoeld om dat uit te sluiten.
Als het aan de F-plug zou liggen zou het modem aan de binnenkant wel reageren ie op pings responden. Ik ben benieuwd of een andere voeding je euvel oplost!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
larshack schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:00:
Draai ook die F-connector eens opnieuw vast op het modem en AOP, wil ook wel eens helpen.
Ik meen te herinneren dat dat al gebeurd is.
Meerdere keren :+
Ryanirin schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Als de sitecom router enkel als switch is geconfigureerd kan het daar inderdaad niet aan liggen, maar dat stond er niet bij ;) De traceroute was ook meer bedoeld om dat uit te sluiten.
Als het aan de F-plug zou liggen zou het modem aan de binnenkant wel reageren ie op pings responden. Ik ben benieuwd of een andere voeding je euvel oplost!
't Staats in de eerste post, heb specifiek neergezet dat het fungeert als switch :P
Mja, misschien eens even een andere voeding.

Aw damn, dat ding wilt 15V 2A hebben, zo'n voeding heb ik niet. 12V, 19V, 17V... Maar geen 15V.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 21-07-2015 14:08 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Thomg schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:04:
Aw damn, dat ding wilt 15V 2A hebben, zo'n voeding heb ik niet. 12V, 19V, 17V... Maar geen 15V.
Probeer die 12V voeding gewoon. Werkt vaak gewoon prima met een apparaat wat 15V lust.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Naar mijn ervaring lijdt dat juist tot vage problemen?

't Is ook een 1 amp ding, kan wel klooien met een voeding maar dat vind ik iets té.

[ Voor 44% gewijzigd door Thomg op 21-07-2015 16:27 ]

• Ryanirin
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:04:
't Staats in de eerste post, heb specifiek neergezet dat het fungeert als switch :P
Mja, misschien eens even een andere voeding.
Nou wellicht ben ik gek, maar na vier keer lezen zie ik dat nog steeds niet staan.

Een 12v/1A voeding zal niet (goed) gaan werken. Je zou nog eens kunnen proberen je externe ip adres van buitenaf te pingen op het moment dat je intern geen internetverbinding meer hebt, als je hier de mogelijkheid toe hebt. Verder wellicht die traceroute uitvoeren ook op het moment dat de verbinding niet werkt.

Of je belt Ziggo, en laat het aan hen over :)

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
In het tabelletje: "Sitecom Switch".

Afspraak hebben we al gemaakt, de voeding lijkt de beste gok en als dat het is moet Ziggo het vervangen, zoniet is het blijkbaar een groter probleem.

Extern pingen gaat lastig worden, dan moet ik het coördineren. Om mijn vrienden daar nou mee op te zadelen :/

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 22-07-2015 12:05 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Stap1 -> sluit een pc rechtstreeks aan op modem bedraad zonder andere apparaten ertussen en kijk of het dan nog speelt.

Het inkloppen van je IP van het modem is niet een test om te verifiëren of het modem defect is

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hmm, ik hang m'n laptop er dan wel even aan.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou die 17V voeding proberen, maak wel eerst aan afspraak bij ziggo moest de modem het begeven :p

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 22-07-2015 12:40 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ok, testje loopt, netwerk is nog niet uitgevallen dus nog geen resultaten.

Wil je trouwens dat ik iets als google/tweakers ping of de modem?

Ik denk dat ik niet ga spelen met incompatibele voedingen, morgen komt er al iemand langs. Lijkt me niet zo geweldig als hij moet constateren dat wij dat ding gesloopt hebben door er een te hoge spanning op te zetten.

Edit: Foutje gemaakt in batch scrippie, loopt nu echt een half paar uur, nog geen internet uitgevallen.

So far...

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 22-07-2015 19:39 ]

Pagina: 1