Toon posts:

Suggesties voor een koptelefoon tot 500 piek?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog aanraders voor een koptelefoon met snoer, die er mooi uitziet, goed zit en natuurlijk een lekker geluidje met stevige bass heeft? Want natuurgetrouw geluid enzo is wel heel leuk, maar ik zou toch wel graag wat onnatuurlijk harde bass willen hebben :)
Niet dat dat het enigste is waar ik op let, maar het moet ook een beetje goed kunnen blazen als ik een pesthumeur heb...

En het liefst moet hij ook nog laagohmig zijn zodat ik 'm evt op m'n rio500 aan kan sluiten, maar dat hoeft niet per se (vaak hebben goede koptelefoons toch wel een hoge weerstand)

Verder kan ik helaas zelf niet veel modellen vergelijken in de winkel, want ik woon in Leeuwarden :r waar vrijwel nix te vinden valt :(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je onnatuurlijke harde bass wilt moet je ABSOLUUT voor Sony koptelefoons gaan. Bij de duurdere (F100 +) modellen is de bass flink overgeclocked, ze klinken ook iets minder gecontroleerd en gebalanceerd, de midrange is zwakker ivm. de Sennheiser HD reeks, maar de treble klinkt nog redelijk acceptabel. En met een membraan van 5cm (2 inch) gaat de bass een stuk harder dan bijna alle Sennheiser HD phones (DE HD250, de bass master heeft een 4cm membraan, grootste uit de reeks).

Jij moet absoluut voor Sony gaan, overgeclockte bass, en een veel flashy-er design dan bijna alle Sennheiser phones.
Ik wilde bijna de HD590 aanraden, maar Sony is gewoon HET merk voor jou, als ik het vergelijk met je eisen. Vette bass, maar wel natuurlijk produceert de HD250 LinearII (eigendom) of de HD265 Liniear. Enkel de laatste ziet er voor je nog "acceptabel" uit. De hele rij met links staat in het B&W High end topic.

Maar Sony koptelefoons zul je zeker meer op prijs stellen, zeker het design, ik zal eens even wat linkjes voor je zoeken. AKG zul je idd ook op prijs stellen, maar Sony heeft zonder twijfel de harde "vetste" bass.

Ohja, greet'zssz'en hoeft niet. Dat doen doet elke tweaker zoieso al als hij tegen een andere tweaker praat.

Ohja hier nog de link naar de ontzettend inhoudsloze headphones page van Sony : Balle site
Meest verkochte was volgens ons Bang&Olufsen centre de MDR-V700DJ.

Verwijderd

Ga voor AKG, errug goed! :7

Greetz,

Stefke

Verwijderd

Deze natuurlijk... :

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/dj_hoofd_RPDJ1200.jpg

Ik hem 'm nu 3,5 jaar en ik sta elke keer weer versteld van het ongelooflijk helder en natuurlijke geluid... en enorm freq.bereik.

• Yokozuna
Ja, promote lekker je eigen set. Dit oogt Creative/ Cambridge Soundworks: "Ik heb de DTT2200 en ik vind hem best lekker klinken".

Daar heb je natuurlijk niet zo veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 14:06 schreef Yokozuna in een ander draadje het volgende:
Alsof je een koptelefoon koopt van F400,- om in de stad te lopen! En je pikt net degene met het beste design, voor de straat neem je gewoon de HD470 Headmax, die ziet er zeer flashy uit, komt helemaal niet laag, maar heeft een heel netjes onderscheiden stereobeeld (mijn eerste Sennheiser koop, ik wilde nooit meer een ander merk).

Bovendien is design een kwestie van smaak en als je slim bent valt dat zeker niet in je prioriteit.
:r wat lelijk...
Helemaal niet wat ik zoek! Dan ken ik net zo goed die sony streetstyle dingen nemen :r
En ik denk dat ik inderdaad met een koptelefoon van 400-500 piek over straat ga lopen... ik begin namelijk scheitziek te worden van die kleine in-ear fontopia gevalletjes die om het half jaar kapot gaan, en beroerd klinken. Ik probeer het nog 1x met het topmodel van Sony, de MDR-e888LP. Maar als dat nog steeds beroerd is, dan moet ik toch maar met een grote koptelefoon door de stad heen! En dan moet het dus wel een beetje een mooie zijn!
Op maandag 18 juni 2001 14:27 schreef Yokozuna het volgende:
Als je onnatuurlijke harde bass wilt moet je ABSOLUUT voor Sony koptelefoons gaan. Bij de duurdere (F100 +) modellen is de bass flink overgeclocked, ze klinken ook iets minder gecontroleerd en gebalanceerd, de midrange is zwakker ivm. de Sennheiser HD reeks, maar de treble klinkt nog redelijk acceptabel. En met een membraan van 5cm (2 inch) gaat de bass een stuk harder dan bijna alle Sennheiser HD phones (DE HD250, de bass master heeft een 4cm membraan, grootste uit de reeks).

Jij moet absoluut voor Sony gaan, overgeclockte bass, en een veel flashy-er design dan bijna alle Sennheiser phones.
Ik wilde bijna de HD590 aanraden, maar Sony is gewoon HET merk voor jou, als ik het vergelijk met je eisen. Vette bass, maar wel natuurlijk produceert de HD250 LinearII (eigendom) of de HD265 Liniear. Enkel de laatste ziet er voor je nog "acceptabel" uit. De hele rij met links staat in het B&W High end topic.

Maar Sony koptelefoons zul je zeker meer op prijs stellen, zeker het design, ik zal eens even wat linkjes voor je zoeken. AKG zul je idd ook op prijs stellen, maar Sony heeft zonder twijfel de harde "vetste" bass.

Ohja, greet'zssz'en hoeft niet. Dat doen doet elke tweaker zoieso al als hij tegen een andere tweaker praat.

Ohja hier nog de link naar de ontzettend inhoudsloze headphones page van Sony : Balle site
Meest verkochte was volgens ons Bang&Olufsen centre de MDR-V700DJ.
Ik heb inderdaad zelf ook al bij Sony gekeken... Sony electronics ligt op het moment trouwes plat, dus ik kan niet goed de specs vergelijken :(
Maar deze leek me wel wat: Sony MDR V900
Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/djgear_1634_690302
Dat is tenminste een mooi neutraal en normaal design... zoiets zoek ik dus een beetje.

Of de Sony MDR V700dj:
Afbeeldingslocatie: http://store2.yimg.com/I/millionbuy_1631_9884722
Maar dat design vind ik al weer een beetje erg opvallend, en bovendien ziet het er wel wat dunnetjes & breekbaar uit... en ik heb niet al te beste dingen over het geluid gehoord (overdreven veel bass, sissende hoge tonen)

Wat de specs betreft, zijn ze in elk geval allebei maar 24 Ohm das dus al een pluspunt.
En ze produceren veel bass ja, en vooral de V700dj misschien wel weer iets teveel... Nogmaals: het gaat me niet alleen om de vetste bassen, ik kijk echt wel verder als alleen de bass! Maar op zich moet het wel lekker kunnen dreunen...
Op maandag 18 juni 2001 14:29 schreef Stefke het volgende:
Ga voor AKG, errug goed! :7

Greetz,

Stefke
Ik zal eens kijken, AKG ken ik helemaal niet zo...
Op maandag 18 juni 2001 14:32 schreef Courage het volgende:
Deze natuurlijk... :

[afbeelding]

Ik hem 'm nu 3,5 jaar en ik sta elke keer weer versteld van het ongelooflijk helder en natuurlijke geluid... en enorm freq.bereik.
Sorry, maar :r wat lelijk...
maar ik zal nog ff kijken naar de specs om 'm tenminste nog een kans te geven.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:27 schreef Yokozuna het volgende:

Als je onnatuurlijke harde bass wilt moet je ABSOLUUT voor Sony koptelefoons gaan.

Jij moet absoluut voor Sony gaan...

...maar Sony is gewoon HET merk voor jou,

Maar Sony koptelefoons zul je zeker meer op prijs stellen...

...maar Sony heeft zonder twijfel de harde "vetste" bass.
Eehmmm.... laat me 1x raden, jij hebt een Sony hoofdtelefoon. |:(

Natuurlijk kun je een ander alleen maar adviseren op je eigen ervaringen... en mijn post representeert mijn ervaring. Bovenstaande is misschien (een van) de jouwe. Maar dat jij verkeerd uit je bed bent gestapt is niet mijn probleem...

Verwijderd

Oh ja en nog ff iets... als je een hoofdtelefoon voor het DESIGN koopt....

moet je vooral een Sony kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:01 schreef Courage het volgende:
Oh ja en nog ff iets... als je een hoofdtelefoon voor het DESIGN koopt....

moet je vooral een Sony kopen.
Niet alleen voor het design!!! Okay, hier komt een lijstje met mijn prioriteiten:
1: goed geluid
2: ook in staat om flinke bassen te produceren indien ik daar ff zin in heb.
3: comfortabel
4: goed eruitzien (ik wil der 500 piek voor betalen, mag het der dan ook mooi uitzien!)
5: laagohmig

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:04 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Niet alleen voor het design!!! Okay, hier komt een lijstje met mijn prioriteiten:
2: ook in staat om flinke bassen te produceren.
4: goed eruitzien (ik wil der 500 piek voor betalen, mag het der dan ook mooi uitzien!)
Ok, ok. Geef 'm een kans, neem 'm mee in je beslissing, luister ernaar, ik weet zeker dat je versteld zult staan.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:04 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

2: ook in staat om flinke bassen te produceren indien ik daar ff zin in heb.
advies: ga lekker luisteren bij correct ofzo, maar mijn advies = Denon AH-D950
1 - vaak als best gekozen in reviews
2 - ook 5 cm membraam, maar geen dj-model! dus niet zulke bassen als een pioneer dj of een sony dj, die zijn onvoorstelbaar! maar die denon heeft al een giga overkill aan bass!
3 - leer all over the place, zit heelijk
4 - kijk op hun site, maar helemaal zwart met een paar gouden lettertjes...
5 - 30 ohm, dus gewoon aan een diskman of mp3 speler...
heeft mij 350 gekost.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Als je goed geluid op de eerste plaats staat moet je toch echt voor een Sennheiser gaan :P

Neem bijvoorbeeld de HD-25, die heeft een lage ingangsimpedantie, kan heel hard zonder te vervormen (120dB denk aan je oren :o ) en heeft ook een kleine bass boost, niet extreem trouwens. Voorderest klinkt dat ding in het hoog en mid erg recht.

Maarja het gaat je ook om het design en ik weet niet of je met zo'n koptelefoon over straat wil 8-)

Trouwens je kan ook eens langs een muziek zaak of betere hifi zaak gaan en zelf luisteren welke je het beste vindt klinken. En het minst irritant vindt om uren op te hebben. Daar heb je naar mijn mening meer aan, dan hier vragen: Welke koptelefoon moet ik nemen :) , want er zijn hier over ook weer oneindig veel meningen.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:06 schreef Courage het volgende:
Ok, ok. Geef 'm een kans, neem 'm mee in je beslissing, luister ernaar, ik weet zeker dat je versteld zult staan.
Sure, ik kan 'm altijd proberen
heh, die RP-FDA100 heeft trouwes nog es een flashy design:
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/RP-FDA100.jpg
niet normaal meer...
Op maandag 18 juni 2001 15:15 schreef bwe het volgende:

[..]

advies: ga lekker luisteren bij correct ofzo, maar mijn advies = Denon AH-D950
1 - vaak als best gekozen in reviews
2 - ook 5 cm membraam, maar geen dj-model! dus niet zulke bassen als een pioneer dj of een sony dj, die zijn onvoorstelbaar! maar die denon heeft al een giga overkill aan bass!
3 - leer all over the place, zit heelijk
4 - kijk op hun site, maar helemaal zwart met een paar gouden lettertjes...
5 - 30 ohm, dus gewoon aan een diskman of mp3 speler...
heeft mij 350 gekost.
Hmmm, van wat ik zo ff op internet heb kunnen vinden ziet er zeer goed uit! Helaas geen plaatje kunnen vinden, en ik ken 'm op de site van Denon ook nerges vinden :'(
En... hopelijk kan ik 'm vinden hier in leeuwarden, anders zal ik toch es naar een echte stad moeten gaan :P

Verwijderd

site is down ja,
maar hijs niet zo groot,
lang dik snoer met goude plug.
volgens mij heb ik een plaatje,
maar ik kan hier niet bij mijn homefolder...

ik zet vanavond wel een plaatje hiero.

Verwijderd

Sennheiser is een fabrikant die alleen maar koptelefoons produceert.
Voor 500,- heb je wel een aardige.

Is echt beter dan Sony B-)

Verwijderd

in leeuwarden heb je radio matrix(www.radiomatrix.nl) en eringa...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:57 schreef H2elpme het volgende:

Is echt beter dan Sony B-)
vooral die V-serie,
als je die na een sennheiser op je kop zet trek je een hele vieze bek.... :)
maar ja, een 580 trekt 300 ohm!

Verwijderd

Trekken? Heeft 300 Ohm(weerstand) of trekt 300 milli-Ampere (stroom).

Verwijderd

ik bedoel weerstand, ik weet niet wat hij slurpt...

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:37 schreef Vaagharses het volgende:
Neem bijvoorbeeld de HD-25, die heeft een lage ingangsimpedantie, kan heel hard zonder te vervormen (120dB denk aan je oren :o ) en heeft ook een kleine bass boost, niet extreem trouwens. Voorderest klinkt dat ding in het hoog en mid erg recht.
hmmm, ziet er wel erg goedkoop uit eigenlijk.
Is dit niet meer een instapmodel van Sennheiser?
Trouwens je kan ook eens langs een muziek zaak of betere hifi zaak gaan en zelf luisteren welke je het beste vindt klinken. En het minst irritant vindt om uren op te hebben. Daar heb je naar mijn mening meer aan, dan hier vragen: Welke koptelefoon moet ik nemen :) , want er zijn hier over ook weer oneindig veel meningen.
zeker, maar ik moet er waarschijnlijk 1tje laten bestellen zonder dat ik 'm kan horen... dus dan zou ik toch graag wel wat suggesties die in elk geval te overwegen zijn willen horen.
Op maandag 18 juni 2001 15:54 schreef bwe het volgende:
site is down ja,
www.denon.com is down ja, maar ik bedoelde dat ik 'm niet kon vinden op http://elec.denon.co.jp/europe/ die is namelijk niet down...
Op maandag 18 juni 2001 15:57 schreef H2elpme het volgende:
een aardige... tsja, dat moet dan maar he :+
Op maandag 18 juni 2001 16:03 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
in leeuwarden heb je radio matrix(www.radiomatrix.nl) en eringa...
hmmm, eringa ken ik niet... klinkt wel erg *ahem* klein ;)
Op maandag 18 juni 2001 16:24 schreef bwe het volgende:
als je heeel goeie ogen hebt (8>
http://elec.denon.co.jp/p_library/u_h_acce.html
Wat is dat nou weer voor vaags? Daarnaast staan als ik het goed heb links naar grotere versies (300 dpi, 72 dpi) maar zodra je derop klikt krijg je een warning.gif met allerlei aziatisch gebrabbel :?
Design is trouwes matig, voor zover ik het kan zien :)

Verwijderd

SENNHEISER!!!! Als je echt veel centen wil uitgeven aan een koptelefoon echt wel sennheiser!

Verwijderd

Philips SBC HC8802

Zit lekker en ik kan er overal mee lopen en zitten; tuin, wc, kelder, enz... :)

Verwijderd

'goh bwe, bedankt voor het zoeken naar een plaatje, ik kon nix vinden'

graag gedaan hoor

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Hmm ik ben niet zo erg into Headphones, maar toen ik de mijne heb gekocht vond ik AKG erg goed alleen die lag buiten mijn prijsklasse (<150). Dus dat moet voor jou dan geen probleem zijn.

Verder zou ik Beyerdynamic ook eens proberen, die vond ik zelf toen te veel bass hebben, maar jij zocht veel bass.

Ik heb zelf een Vivanco koptelefoon. Ik weet zo niet hoe die het doet in de prijsklasse rond de 500, maar ik heb toen ik ging vergelijken (tijdje terug inmiddels) vivanco vergeleken met gelijkgeprijsde headphones van Sennheiser en Beyer en vond ik die vivanco beter klinken.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 17:00 schreef MrOrange het volgende:
SENNHEISER!!!! Als je echt veel centen wil uitgeven aan een koptelefoon echt wel sennheiser!
JE MEENT HET!!!!
Op maandag 18 juni 2001 17:18 schreef bwe het volgende:
'goh bwe, bedankt voor het zoeken naar een plaatje, ik kon nix vinden'

graag gedaan hoor
hehe, sorry :D
Alsnog: thx!
Op maandag 18 juni 2001 17:11 schreef Jorg het volgende:
Philips SBC HC8802

Zit lekker en ik kan er overal mee lopen en zitten; tuin, wc, kelder, enz... :)
koptelefoons met draadje plz.
Toch bedankt voor de suggestie!
Op maandag 18 juni 2001 17:21 schreef asmoday het volgende:
Hmm ik ben niet zo erg into Headphones, maar toen ik de mijne heb gekocht vond ik AKG erg goed alleen die lag buiten mijn prijsklasse (<150). Dus dat moet voor jou dan geen probleem zijn.

Verder zou ik Beyerdynamic ook eens proberen, die vond ik zelf toen te veel bass hebben, maar jij zocht veel bass.

Ik heb zelf een Vivanco koptelefoon. Ik weet zo niet hoe die het doet in de prijsklasse rond de 500, maar ik heb toen ik ging vergelijken (tijdje terug inmiddels) vivanco vergeleken met gelijkgeprijsde headphones van Sennheiser en Beyer en vond ik die vivanco beter klinken.
Vivanco... daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Volges mij is dit 1 of ander heel moeilijk italiaans merk ofzo :D En AKG ben ik nu inderdaad al eens voor aan het kijken!
Ohja, de prijsklasse is ongeveer <500 en daar wil ik liever niet overheen gaan.
500 piek is duur genoeg voor een koptelefoon dacht ik zo...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op maandag 18 juni 2001 16:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

hmmm, ziet er wel erg goedkoop uit eigenlijk.
Is dit niet meer een instapmodel van Sennheiser?
[..]
Dacht je :? Dat ding is zo'n 400 piek en is zeer geliefd bij geluidstechnici. Maar er zijn zoveel koptelefoons. Maak er een dagje uit van en neem wat CDs mee en ga luisteren in een aantal speciaal zaken...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eehmmm.... laat me 1x raden, jij hebt een Sony hoofdtelefoon.
Natuurlijk kun je een ander alleen maar adviseren op je eigen ervaringen... en mijn post representeert mijn ervaring. Bovenstaande is misschien (een van) de jouwe. Maar dat jij verkeerd uit je bed bent gestapt is niet mijn probleem...
Euhmmm, het was eigenlijk niet mijn ruzie :D , maar ik wil me er toch ff mee bemoeiuh. :) Sony HEEFT gewoon de vetste bassen, dat zeggen alle DJ's. Dit komt gewoon doordat de bas inderdaad overgeclockt is en door het 5cm membraan. Als die jongen nou knallende, zieke, echt abnormale bassen wil, dan moet hij inderdaad voor de V700DJ of V900DJ gaan. Hij wordt veel gebruikt door DJ's op het moment, veel meer dan de overige koptelefoons. Dit puur omdat hij abnormaal veel bass geeft, dit is makkelijker voor beatmatchen, en omdat hij keihard gaat, ook makkelijk voor grote feesten.

Kijk, sommige mensen hier zijn Sennheiser-verslaafd, niets mis mee. Persoonlijk ben ik niet zo kapot van Sennheiser tot Fl.300, maar dat is dus PERSOONLIJK, even voor de duidelijkheid. Daar moet iedereen hier eens aan denken. Persoonlijk ben ik geen Sony-freak, alhoewel ik het wel goed spul vind, maar ik kijk toch ook echt bij de concurrent.

Een waarschuwing als je die V700DJ besluit te kopen: hij gaat echt KEIHARD!! Ik weet het, het wattage zegt niet alles, maar hij is 3Watt, en om dat op vol volume op je schedel te zetten is écht niet goed voor je oortjes. :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 17:28 schreef PsyFlux het volgende:
[..]

koptelefoons met draadje plz.
Toch bedankt voor de suggestie!
[..]
Oh jah nu zag ik het ook staan, ik moet beter opletten |:(

Maar als er een versie van is met snoer dan is die ook wel cool want hij zit erg lekker :P

Verwijderd

ok,
dit is mijn baby:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kroeb001/Ahd950.jpg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Tot 500 kan je inderdaad ook nog voor beyerdynamic gaan. Ikzelf heb de dt931. Doet net zo leuk mee als de HD580 die ik hiervoor had.

kijk hier voor een goed adres om ze te kopen:
http://home.t-online.de/home/meier-audio/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 17:30 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Dacht je :? Dat ding is zo'n 400 piek en is zeer geliefd bij geluidstechnici. Maar er zijn zoveel koptelefoons. Maak er een dagje uit van en neem wat CDs mee en ga luisteren in een aantal speciaal zaken...
Hmmm, ik zie nu ik er wat meer over lees dat dit inderdaad wel ff iets anders is als ik had gedacht :D
Op maandag 18 juni 2001 17:33 schreef TimMer het volgende:
Sony HEEFT gewoon de vetste bassen, dat zeggen alle DJ's. Dit komt gewoon doordat de bas inderdaad overgeclockt is en door het 5cm membraan. Als die jongen nou knallende, zieke, echt abnormale bassen wil, dan moet hij inderdaad voor de V700DJ of V900DJ gaan.
nou ja, ik weet niet of ik het wel zo overdreven wil... ik ga ze in elk geval eens beluisteren, ik ben dan wel benieuwd. En vooral ook: hoe klinken ze als je de bass ff buiten beschouwing laat?

Als je namelijk de equalizer flat laat, dan zou je lijkt het me ook wel relaxt kunnen luisteren zonder overdreven veel bass, en ik ben wel benieuwd wat mensen vinden van de rest van het geluid. En het is met deze koptelefoons dan wel weer mogelijk om echt es keiharde bassen te produceren als ik er ff zin in heb.
Een waarschuwing als je die V700DJ besluit te kopen: hij gaat echt KEIHARD!! Ik weet het, het wattage zegt niet alles, maar hij is 3Watt, en om dat op vol volume op je schedel te zetten is écht niet goed voor je oortjes. :)
Ik zit dan toch meer aan de 900 te denken. Maar inderdaad, die 3 watt was me ook al opgevallen. Niet normaal meer... heh, stel dat m'n mp3-speler dat zou kunnen leveren (gaat niet boven de 10 mwatt uit geloof ik), dan zou de batterij binnen 20 minuutjes leeg zijn samen met het processortje en de display :+
Op maandag 18 juni 2001 18:43 schreef bwe het volgende:
ok,
dit is mijn baby:
[afbeelding]
Thanx for da photo!
Dit is precies het soort foto's wat ik ook graag op sites zou willen zien. Niet van die superkleine fotootjes waar nix op te zien valt, maar gewoon een beeldscherm groot!
Maarja die sites moeten natuurlijk weer rekening houden met de zielige modemaars :)
Op maandag 18 juni 2001 19:56 schreef Lampje het volgende:
Tot 500 kan je inderdaad ook nog voor beyerdynamic gaan. Ikzelf heb de dt931. Doet net zo leuk mee als de HD580 die ik hiervoor had.

kijk hier voor een goed adres om ze te kopen:
http://home.t-online.de/home/meier-audio/
Handige site! Maar is er niet een online winkel in Nederland die de wat duurdere merken koptelefoon verkoopt :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Handige site! Maar is er niet een online winkel in Nederland die de wat duurdere merken koptelefoon verkoopt
Jan Meier is een nederlander die in duitsland woont. Ik heb al een paar keer wat van hem gekocht. Het zou mooi zijn als nederlandse online winkels net zo snel leverden en zo goedkoop waren als hij

• Yokozuna
Op maandag 18 juni 2001 14:59 schreef Courage het volgende:

[..]

Eehmmm.... laat me 1x raden, jij hebt een Sony hoofdtelefoon. |:(

Bedankt dat je me meteen beledigd, goeie vriend. Ik heb absoluut geen Sony koptelefoon, en ik ben geen kleuter meer die alleen zijn eigen set wil promoten. Kijk dan bij me specs, staat duidelijk Sennheiser. Ik wil absoluut geen Sony, gezien ik acoustische kwaliteit het belangrijkste vind. Frequentiebereik vind ik heel erg belangrijk, maar overdreven veel bass zodat het vervormd klinkt is niets voor mij. En design boeit me verder niet zo veel, de koptelefoon die ik nu heb is ook supersimpel gebouwd, 2 ronde grote schelpen, en een halve maan headband, dus geen fritsfrats maar inhoudelijk gewoon heel goed (uitleggen naar aanvraag) en daar houd ik van.

Denon jat ookal quotes van Sennheiser zie ik "for digital" (maargoed dat maakt niet zo veel uit), dat zie je in de HD400 reeks van Sennheiser al jaren.
Klopt niet, Sennheiser maakt koptelefoons (dynamisch en electrostatisch), headsets, microfoons en draadloze live systemen. Voor F100,- heb je een redelijke. Voor F349,- heb je een "goede".

Boven de F500,- wordt de prijs exponentieel hoger maar de acoustische kwaliteit etc. steeds telkens IETS hoger, om daar profijt van te hebben moet je al een bron hebben van (gok) F5000,- wil je nog een klein beetje verschil merken tussen de topmodellen.

Voor rond de F2000,- heb je al een electrostatische headphone, voor F350,- heb je al een hele goede dynamische koptelefoon. En voor portable media (mp3 spelertjes etc.) heb je voor rond de F90,- al een redelijke. Ik betwijfel dan ook of je zelf al veel types hebt gehoord.

F500,- is inderdaad zat voor een heel goede koptelefoon, die technics ziet er trouwens wel science fiction uit zeg :) . Zou hem weleens willen horen.

Kijk ook hier eens,
http://home.t-online.de/home/meier-audio/sennheiser.htm

De HD600 heb ik zelf gehoord, klinkt een stuk beter als de HD580. Zit net aan jou budget, de zelfde superieure highs (beter dan de HD250 die ik heb) maar dan klinkt hij niet zo kill en komt een stukje lager, de schelpen zijn supergroot, en zitten daardoor lekker rond je oren. Het design is door dat weerspiegelende blauwe materiaal best goed, ziet er duur uit.

Voor die prijs zou ik AKG eens gaan luisteren (vooral voor electronische muziek) , de Sennheiser HD250, HD600, HD590 en de HD580. Ik neem aan dat je wel een winkel in de buurt kent waar ze een hoop Sennheiser modellen hebben?
Frequency range: 5-35.000 Hz BEYERDYNAMIC
Zozo als dit (net als bij Sennheiser) op -10dB gemeten is, dan komen ze hoorbaar tot ongeveer 12Hz. Dus maximale wat je kunt horen (16 tot 22 Hz) klinkt al best hard op deze phones, als het bij dezelfde metingen is gedaan als Sennheiser, maar ik zou niet weten waar je die moet halen, hier in Roosendaal verkopen ze alleen Sennheiser, AKG en Sony. Ze zijn trouwens wel supergevoelig als je dat zo ziet (116dB).

Met zo'm hoge gevoeligheid hoef je het volume (lees) bijna niet open te draaien, die is dan wel even wat beter als de gemiddelde Sennheiser, en dat is zeker goed voor je batterijen.
Pagina: 1