Op maandag 18 juni 2001 14:59 schreef Courage het volgende:
[..]
Eehmmm.... laat me 1x raden, jij hebt een Sony hoofdtelefoon.
Natuurlijk kun je een ander alleen maar adviseren op je eigen ervaringen... en mijn post representeert mijn ervaring. Bovenstaande is misschien (een van) de jouwe. Maar dat jij verkeerd uit je bed bent gestapt is niet mijn probleem...
Bedankt dat je me meteen beledigd, goeie vriend. Ik heb absoluut geen Sony koptelefoon, en ik ben geen kleuter meer die alleen zijn eigen set wil promoten. Kijk dan bij me specs, staat duidelijk Sennheiser. Ik wil absoluut geen Sony, gezien ik acoustische kwaliteit het belangrijkste vind. Frequentiebereik vind ik heel erg belangrijk, maar overdreven veel bass zodat het vervormd klinkt is niets voor mij. En design boeit me verder niet zo veel, de koptelefoon die ik nu heb is ook supersimpel gebouwd, 2 ronde grote schelpen, en een halve maan headband, dus geen fritsfrats maar inhoudelijk gewoon heel goed (uitleggen naar aanvraag) en daar houd ik van.
Denon jat ookal quotes van Sennheiser zie ik "for digital" (maargoed dat maakt niet zo veel uit), dat zie je in de HD400 reeks van Sennheiser al jaren.
Sennheiser is een fabrikant die alleen maar koptelefoons produceert.
Voor 500,- heb je wel een aardige.
Klopt niet, Sennheiser maakt koptelefoons (dynamisch en electrostatisch), headsets, microfoons en draadloze live systemen. Voor F100,- heb je een redelijke. Voor F349,- heb je een "goede".
Boven de F500,- wordt de prijs exponentieel hoger maar de acoustische kwaliteit etc. steeds telkens IETS hoger, om daar profijt van te hebben moet je al een bron hebben van (gok) F5000,- wil je nog een klein beetje verschil merken tussen de topmodellen.
Voor rond de F2000,- heb je al een electrostatische headphone, voor F350,- heb je al een hele goede dynamische koptelefoon. En voor portable media (mp3 spelertjes etc.) heb je voor rond de F90,- al een redelijke. Ik betwijfel dan ook of je zelf al veel types hebt gehoord.
F500,- is inderdaad zat voor een heel goede koptelefoon, die technics ziet er trouwens wel science fiction uit zeg

. Zou hem weleens willen horen.
Kijk ook hier eens,
http://home.t-online.de/home/meier-audio/sennheiser.htm
De HD600 heb ik zelf gehoord, klinkt een stuk beter als de HD580. Zit net aan jou budget, de zelfde superieure highs (beter dan de HD250 die ik heb) maar dan klinkt hij niet zo kill en komt een stukje lager, de schelpen zijn supergroot, en zitten daardoor lekker rond je oren. Het design is door dat weerspiegelende blauwe materiaal best goed, ziet er duur uit.
Voor die prijs zou ik AKG eens gaan luisteren (vooral voor electronische muziek) , de Sennheiser HD250, HD600, HD590 en de HD580. Ik neem aan dat je wel een winkel in de buurt kent waar ze een hoop Sennheiser modellen hebben?
Frequency range: 5-35.000 Hz BEYERDYNAMIC
Zozo als dit (net als bij Sennheiser) op -10dB gemeten is, dan komen ze hoorbaar tot ongeveer 12Hz. Dus maximale wat je kunt horen (16 tot 22 Hz) klinkt al best hard op deze phones, als het bij dezelfde metingen is gedaan als Sennheiser, maar ik zou niet weten waar je die moet halen, hier in Roosendaal verkopen ze alleen Sennheiser, AKG en Sony. Ze zijn trouwens wel supergevoelig als je dat zo ziet (116dB).
Met zo'm hoge gevoeligheid hoef je het volume (lees) bijna niet open te draaien, die is dan wel even wat beter als de gemiddelde Sennheiser, en dat is zeker goed voor je batterijen.