vreemde aansluitproblemen ziggo --> receiver --> TV

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58
een buurman vroeg mij om raad ivm aansluitproblemen van een nieuwe TV.
Alles deed het, behalve geluid van Ziggo.

ik dacht, dat fix ik wel even, maar anderhalf uur later en allerlei combinaties verder nog steeds geen geluid.

volgende situatie:
PS4 --hdmi--> LG home cinemaset --hdmi--> Panasonic TV
Ziggo settop box --hdmi--> LG home cinemaset --hdmi--> Panasonic TV

PS4 werkt. gewoon beeld en geluid.
Ziggo, alleen beeld.

Wat heb ik geprobeerd:
  • natuurlijk eerst alles op digitaal geluid ingesteld, dus nergens PCM.
  • HDMI kabels vervangen
  • PS4 en Settop box van ingang verwisseld op LG set
  • Alles rechtstreeks op TV aangesloten
  • Settop box vervangen voor mijn eigen box
niets gaf resultaat.
Totdat ik iets anders wilde proberen, en de HDMI kabel van de LG naar de TV eruit trok, terwijl de inputselector op ziggo stond: in een keer geluid over de luidsprekers, en natuurlijk geen beeld meer.

hoe is dit in vredesnaam mogelijk? Kan dit met ARC te maken hebben? ik heb trouwens in het menu van de TV aangegeven dat TV geluid uitgeschakeld is, en dat het geluid "extern" verzorgd wordt.

Hij heeft geen CI+ module van Ziggo, aangezien hij binnenkort glasvezel krijgt, en dus nu geen geld in zo'n module wil stoppen.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
De volgorde van dingen die je hebt gedaan is me niet geheel duidelijk, maar als je de Ziggo box direct met HDMI op de TV aansluit met de interne speakers ingeschakeld, heb je dan geluid?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58
nee.... Maar dat kan te maken hebben met dat ik de speakers van de TV op 'extern'had staan.... weet het niet meer zeker echter....

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Waarom zou je het TV geluid extern zetten als de versterker het geluid al op moet vangen? Als ie dat niet doet gaat het dus nog steeds nergens heen...

Ergens staat er toch iets op hdmi passthrough op de versterker. Als je de hdmi kabel naar de TV eruit trekt heb je ineens wel geluid over de versterker en uiteraard geen beeld meer.
Even de boel resetten en alle settings nalopen

Overigens kan PCM ook digitaal zijn en is dit meer compatible dan Dolby/DTS

[ Voor 9% gewijzigd door Mikayu op 20-07-2015 17:52 ]