Toon posts:

Windows 7 x64 bevriest willekeurig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Mijn rig is als volgt:

i5 2500k die ik altijd op 4.0 Ghz had draaien met een Scythe Mugen 2 als koeler
16 GB DDR 3 RAM
4 SATA HD's
AMD HD 6950 2 GB reference, unlocked naar een HD 6970 2 GB op stock clock.

Nou is sinds een maand of 2 ofzo mijn windows 7 (x64; Ultimate volgens mij, ook nog een vrij recente install van 2 maand geleden) op willekeurige momenten aan het bevriezen. Ik heb de overclock al uitgezet, maar het helpt niet. In Prime95 lijkt de CPU het goed uit te houden en de temperaturen zijn ook niks bijzonders in Realtemp. Ik heb met HitmanPro gescanned en de nodige riskware verwijderd. Verder geeft CrystalDiskInfo bij een van de schijven een waarschuwing: ''Reallocated Sectors Count'' --> 100 is huidig, 100 is het slechtste en de drempel is 30, geen idee wat dit verder betekent.

Het maakt niet uit wat ik doe, ik kan bij wijze van een post aan het typen zijn op Tweakers en mijn cursor bevriest gewoon, maar ook onder load bevriest m'n PC op willekeurige momenten, dan hoor ik bijv. in een game wel het geluid gewoon doorgaan, maar dan is mijn cursor is bevroren, heb ik een framerate van 0 en ik kan he-le-maal niks meer.

Iemand een idee? Mijn initiële idee was dat ik mijn CPU had verneukt met de overclock van 4 Ghz, maar dan zou ik in Prime95 wel errors zien neem ik aan.

Ik draai nu op mijn Failsafe Default BIOS settings om te kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reallocated sector count, ik zou zeggen dat je daar eens naar moet kijken. Probeer je systeem eens met een andere HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:14:
Reallocated sector count, ik zou zeggen dat je daar eens naar moet kijken. Probeer je systeem eens met een andere HDD?
Ben er net achtergekomen dat die reallocated sector count van een hardeschijf is die niks met mijn windows partitie te maken heeft. Dus ik neem aan dat deze vlieger niet opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een brakke andere HD die gekoppeld is aan je systeem geeft geheid allerlei rare problemen, ongeacht of dat je OS hier niet opstaat.

Constant staat Windows te checken of de schijf aanwezig is, te indexeren en ook AV pakketten zijn aan het pollen.

Bij slechte sectoren gaat je hele systeem stotteren en hakkelen.
Bij mij kreeg ik zelfs tijdelijk zwart beeld voor enkele seconden, totdat ik de harde data schijf loskoppelde en daarna geen problemen meer gehad

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:11:
Verder geeft CrystalDiskInfo bij een van de schijven een waarschuwing: ''Reallocated Sectors Count'' --> 100 is huidig, 100 is het slechtste en de drempel is 30, geen idee wat dit verder betekent.
Wat staat er in de kolom Raw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:57:
Een brakke andere HD die gekoppeld is aan je systeem geeft geheid allerlei rare problemen, ongeacht of dat je OS hier niet opstaat.

Constant staat Windows te checken of de schijf aanwezig is, te indexeren en ook AV pakketten zijn aan het pollen.

Bij slechte sectoren gaat je hele systeem stotteren en hakkelen.
Bij mij kreeg ik zelfs tijdelijk zwart beeld voor enkele seconden, totdat ik de harde data schijf loskoppelde en daarna geen problemen meer gehad
Hmm.. als ik nog 1 freeze krijg, dan koppel ik de HD los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Wat staat er in de kolom Raw?
00000000000B
Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:45
Kijk voor de grap eens bij je powerplan, ik heb de hele tijd freezes gehad omdat deze op Balanced stond ipv Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommyknockerNL schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:12:
Kijk voor de grap eens bij je powerplan, ik heb de hele tijd freezes gehad omdat deze op Balanced stond ipv Performance.
Thanks, maar het stond op High performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:10:
[...]

00000000000B
Wat houdt dat in?
Dat je daadwerkelijk 11 defecte sectoren hebt, Wat zegt: "Current Pending Sectors" bij raw?
(post anders het hele report van CrystalDisk)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 20-07-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:17:
[...]

Dat je daadwerkelijk 11 defecte sectoren hebt, Wat zegt: "Current Pending Sectors" bij raw?
(post anders het hele report van CrystalDisk)
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2ep1vrr.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen, dat nu ik op mijn Failsafe Default BIOS settings draai (sinds gisteren) ik nog geen enkele freeze heb gehad.

CPU Turbo staat normaal op 3.7 Ghz maar staat nu op 3.4 Ghz.

EDIT:
Scratch that. Net weer een freeze gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Is de smart data nu ook veranderd? Met name command timeout?
Ik zie dat je schijf al 20 duizend uur ervaring heeft. Is je systeem 24/7 aan of is hij al wat ouder?

Je zou in ieder geval deze schijf kunnen vervangen. Niet gezegd dat de problemen dan opgelost zijn.
Het is een begin.

Je kunt eventueel ook HD Sentinel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 10:27
Ik heb het zelf ook een hele tijd gehad met de laptop en ga maar eens zoeken..... Bij mij bleek het uiteindelijk te liggen aan de hybernate funktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:48:
Is de smart data nu ook veranderd? Met name command timeout?
Ik zie dat je schijf al 20 duizend uur ervaring heeft. Is je systeem 24/7 aan of is hij al wat ouder?

Je zou in ieder geval deze schijf kunnen vervangen. Niet gezegd dat de problemen dan opgelost zijn.
Het is een begin.

Je kunt eventueel ook HD Sentinel installeren.
Nee, SMART data is gewoon hetzelfde volgens mij. Die HDD is inderdaad al wat jaartjes oud. Ik ga denk ik deze schijf maar gewoon even loskoppelen en zien hoe m'n systeem dat oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbhc schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:39:
Ik heb het zelf ook een hele tijd gehad met de laptop en ga maar eens zoeken..... Bij mij bleek het uiteindelijk te liggen aan de hybernate funktie.
In mijn High Performance powerplan staat hibernate uit. Dus dat zal het wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 11:31
Gebruik je misschien 1 of ander "register" schoonmaak programma. Voorheen gebruikte ik die ook (Advanced SystemCare) en mij PC liep ook geregeld vast. Later gelezen dat dat soort programma's helemaal niet zo goed zijn voor je pc. Dus was ermee gestopt.. Nu gebruik ik alleen CCleaner en geen crash/vastloper meer gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miknic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:59:
Gebruik je misschien 1 of ander "register" schoonmaak programma. Voorheen gebruikte ik die ook (Advanced SystemCare) en mij PC liep ook geregeld vast. Later gelezen dat dat soort programma's helemaal niet zo goed zijn voor je pc. Dus was ermee gestopt.. Nu gebruik ik alleen CCleaner en geen crash/vastloper meer gehad...
Nee, gebruik ik niet. Ik gebruikte alleen af en toe inderdaad CCleaner, maar dat heb ik ook al een tijdje niet meer gedaan.
Pagina: 1