Windows 8.1 'Een ogenblik geduld'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreybbq13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-02-2021
Hoi allemaal,

Ik ben Jeffrey, en ik heb laatst een de Asus N751JK gekocht voor mijn studie, en heb er gelijk een rappe Samsung 850 Evo ingezet, de eerste weken startte en sloot het systeem af binnen een paar seconden, maar sinds kort heeft hij wat problemen bij het opstarten.

Zodra ik mijn laptop opstart krijg ik eerst het Asus logo te zien en de ronddraaiende rondjes, heel normaal dus.
Maar wanneer hij daar mee klaar is staat hij een tijd op 'een ogenblik geduld', en vervolgens laat hij mij het regenboogscherm zien waarin je kunt inloggen, maar zodra ik ergens op klik om in te loggen springt hij weer op 'een ogenblik geduld', en dit doet hij bij iedere keer wanneer ik hem opstart precies 3 keer.

Ik vindt dit enorm frustrerend omdat ik zo niet meer optimaal kan genieten van de snelheid die mijn ssd te bieden heeft.

Hopelijk heeft de community hier een antwoord op om het probleem te kunnen verhelpen.

Met vriendelijke groeten,

Jeffrey

UPDATE
Ik zat ondertussen te kampen met een ander probleem, namelijk dat het windows 10 reserverings knopje zich niet (meer) liet zien onder in de taakbalk, nu had ik de twee updates (KB3035583, KB2976978) die verantwoordelijk waren voor het 'showen' van de reserverings notificatie ge-uninstalled en toen startte mijn pc wel in één keer op zonder de 'een ogenblik geduld' melding.

UPDATE 2
De vreugde was van korte duur, het 'een ogenblik geduld' scherm is weer terug..

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffreybbq13 op 19-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? i.p.v. enkel je hoop te vestigen op "de community"

Ik kom na het intypen bij Google "windows 8 please wait" al het volgende tegen;
http://www.eightforums.co...uck-please-wait-boot.html

Daar staan al zaken die je zelf had kunnen proberen om het probleem te verhelpen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreybbq13
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:06:
Wat heb je zelf al geprobeerd? i.p.v. enkel je hoop te vestigen op "de community"

Ik kom na het intypen bij Google "windows 8 please wait" al het volgende tegen;
http://www.eightforums.co...uck-please-wait-boot.html

Daar staan al zaken die je zelf had kunnen proberen om het probleem te verhelpen.
Ik heb mijn pc vernieuwd, voor een paar uur ging het goed, maar toen begonnen de problemen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hier vind je nog meer tips die je wellicht kunnen helpen. Maar zoals @frigdgeman al zei, wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? We zijn dan wel een community, maar geen helpdesk. Eigen inzet wordt hier ook gewaardeerd.

Als je inderdaad googled op "Windows 8 please wait" kom je genoeg tegen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreybbq13
FREAKJAM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:18:
Hier vind je nog meer tips die je wellicht kunnen helpen. Maar zoals @frigdgeman al zei, wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? We zijn dan wel een community, maar geen helpdesk. Eigen inzet wordt hier ook gewaardeerd.

Als je inderdaad googled op "Windows 8 please wait" kom je genoeg tegen.
Ik heb mijn pc inmiddels in veilige modus opgestart, en daar had ik geen last van het probleem, dus heeft het met programmaatjes te maken die erop staan, nu heb ik in de tussentijd alleen een hele boel windows updates geïnstalleerd, en ik weet niet zeker of het daar mee te maken heeft, maar aangezien dat het enige is dat ik heb geïnstalleerd moet het daar haast wel aan liggen, maar dat zal ik voor de verandering nu zelf even googlen..