Game pc max. 1000 euro incl. assemblage

Pagina: 1
Acties:

• Prurient
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09-2016
Beste Tweakers,

Ik gebruik al jaren een net niet pc en nu vind ik het eens tijd voor een goede game pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc sowieso dagelijks voor muziek, school, internetten etc. maar daarnaast wil ik graag ook games op hoge kwaliteit kunnen spelen. GTA V wil ik bijvoorbeeld goed kunnen runnen op de beste kwaliteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro inclusief assemblage en OS.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk niet dat er veel uit mijn oude pc te halen valt. Misschien de multi-cardreader en de dvd writer maar dat is niet zo van belang.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 processor en GTX 970 zijn een must. Een SSD hoef ik niet te hebben om geld te besparen en omdat ik toch nooit haast heb ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het goed werkt heb ik niet per se voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aan zelf mijn pc in elkaar zetten ga ik niet beginnen, dus het belangrijkste is dat ik alle componenten op één site kan bestellen die de pc ook kan assembleren, inclusief OS. Ik ben dus ook op zoek naar een goede site waarop ik met dit budget een compleet werkend systeem kan bestellen :)

Ga je overklokken?
Nee.

De build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 45,95€ 45,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 62,-€ 62,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 74,99€ 74,99
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 49,50€ 49,50
1Cooler Master GM G650M€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 905,79

Zo een soort opstelling moet de pc ongeveer krijgen. Deze opzet kan ik bijvoorbeeld bij Alternate bestellen voor net iets minder dan 1000 euro inclusief assemblage.

Nu zijn er misschien betere alternatieven met dit budget, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Alvast erg bedankt :)

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

aangezien je een groot budget hebt kan je beter voor 50 euro 2 terrabyte meer nemen
ook is dit een betere case er is nog een versie met window
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 45,95€ 45,95
1WD Green WD30EZRX€ 99,50€ 99,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Cooler Master GM G650M€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,79

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Uhh voeding mag echt omlaag. De be quiet! System Power 7 450W is meer dan genoeg (omdat je PC een raampje heeft moet de voeding er een beetje fatsoenlijk uitzien he)

Een SSD is tevens een must. Niet alleen gaat de laadtijd omlaag maar ook gaan processen sneller verlopen van Windows zelf. De PC word op alle vlakken sneller en als je geen SSD neemt kan je net zo goed een Pentium pakken (sarcasm) Dus een SSD is zeker een must. Sandisk Solid State Drive 128GB bijvoorbeeld maar het beste is de 256GB van Crucial.

Verder heb je de koeler niet echt nodig en is de stock koeler van intel prima. Als het kan is het natuurlijk beter voor het geluid maar verder is het onodig.

[ Voor 7% gewijzigd door rickboy333 op 19-07-2015 15:59 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Prurient
Maar de GTX 970 heeft toch een voeding van minimaal 500W nodig?

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 21:20
Nee hoor, je kan zelfs een R9 290 op een 450W aansluiten.

• Prurient
Ik zit nu aan deze opzet te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master GM G550M€ 62,70€ 62,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,10

Is dit al genoeg om een goed werkende pc te krijgen, dus past het allemaal goed bij elkaar? Ik heb niet veel verstand van dit soort dingen namenlijk.

En als ik Windows hier koop http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500 , kan ik deze dan gewoon installeren op de pc zonder OS?

Met deze opzet kom ik op 950 euro uit dus als dit genoeg is zou dat mooi zijn :)

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Prima gebalanceerde build! Windows kan je via de Microsoft Store downloaden, dan zal je die wel zelf even moeten branden op een cd'tje of je kan het op een USB zetten.

Edit: wel mis ik nog een SSD, heb je hier over nagedacht? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Koen179 op 19-07-2015 18:52 ]

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 22:05
Ik raad je ook aan om een SSD te nemen. Het maakt een wereld van verschil.

Lees er eens wat reviews over, of kijk eens op YouTube. Een SSD is een must!

Misschien deze voeding pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

De rest ziet er goed uit!

• Prurient
Ik ga waarschijnlijk voor een iets andere kast, deze nl.
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z9 Plus€ 54,10€ 54,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 54,10

maar voor de rest wordt dit hem denk ik :)

Over een SSD, ik heb er nooit een gehad maar ik weet wel wat het doet. Nu vind ik mijn opstarttijd en laadtijd van games vrij onbelangrijk dus zijn er dan nog andere redenen om tóch een SSD te nemen? Ik vind het vrij dure dingen als dat het enige is dat ze doen :p

• rickboy333
Over een SSD, ik heb er nooit een gehad maar ik weet wel wat het doet. Nu vind ik mijn opstarttijd en laadtijd van games vrij onbelangrijk dus zijn er dan nog andere redenen om tóch een SSD te nemen? Ik vind het vrij dure dingen als dat het enige is dat ze doen :p
Ja ook alle processen die het Windows OS zit gaan sneller, denk hierbij aan alle codes die Windows moet uitvoeren om dingen te laten werken, eigenlijk alle taken die in de ''windows'' map zitten gaan sneller en dat is eigenlijk je gehele OS. De hele computer ervaring veranderd en alle wat in je Windows map moet zijn (directx files, Driver files ect ect) heeft 0 interruptie.

Als de laadtijden je niet zo veel kunnen schelen kan je een kleine SSD nemen van 60 of 128GB. Maar denk dat wel dat je mappen en standaard instalaties altijd via de D schijf moet zetten.

En nogmaals 450W is echt genoeg. De enige reden om een grote voeding te nemen is als je of AMD only gaat of je in de toekomst SLI wil gaan draaien.

De kast die je wil heb ik zelf ook en ben er best blij mee, hoewel kabel management een hel was (en ik heb nog een Seasonic met ''flat'' kabels) Maar dat komt misschien omdat ik nog een PATA lijn heb lopen voor mijn DVD drive. Wat ik je mee wil geven is dat je de temperatuur sensor rond de 2e 5 inch bay moet vastmaken anders heeft het geen zin :)

Verder is alles goed.

[ Voor 14% gewijzigd door rickboy333 op 19-07-2015 21:30 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Prurient
Misschien doe ik er een SSD bij, maar dan wel eentje van 128gb. pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

Deze 550W voeding scheelt 9 euro met de Seasonic 450W voeding dus dat is niet zo veel, en deze voeding heeft erg veel goede reviews. Te veel wattage is toch niet erg? (Wat is AMD only btw :p)

Verder kan ik zelf geen pc assembleren dus dat laat ik doen (ga op Afuture bestellen). Hopelijk doen zij dat dus goed voor mij :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

http://www.anandtech.com/...tch-to-slower-micron-nand

Doe jezelf een plezier.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 19-07-2015 22:26 ]

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 20:12
Ik zou je computer gewoon zelf assembleren. Ik dacht een jaar geleden dat het heel moeilijk was maar ik heb het in april ook zelf gedaan en ik heb alleen voor de front i/o connectors de handleiding gebruikt! Kijk een paar youtube video's (carey holzman is heel duidelijk) en het gaat je echt lukken. Als je je zelf niet helemaal vertrouwd kun je misschien een oude pc die nog ergens staat weg te stoffen uitmekaar halen en weer inmekaar zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door djdaan op 19-07-2015 22:36 . Reden: typo's ]

• rickboy333
be quiet! System Power 7 450W scheelt je wel wat meer geld.

Daarbij €9,- is €9,- kommop een beetje Hollandse mentaliteit :P

Je hebt eventueel nog de Antec VPF Series 450W maar die is wat lelijker.

Maar die 500W kan wel hoor, is verder geen probleem (om antwoord te geven op je vraag, AMD only is zowel een CPU als GPU van AMD en die verbruiken veel meer stroom dan een Nvitel setup)

En zoals gezegd pak niet de Kingston SSD. Een en al brak, Crucial, Samsung, Plextor, Intel en Sandisk zijn de merken waar je het beste naar kan kijken (hoewel, als het kan liever geen Sandisk)

TIME TO UPGRADE !!!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom€ 349,-€ 349,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 61,80€ 61,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,64

-De Gainward GTX970 heeft een strakke koeler en hog OC, blijft toch aardig stil.
-De SPec 03 kast is van betere kwaliteit dan de Z9 van Zalman.
-De koeler is duidelijk veel stiller onder load dan de stock fan, je wil toch niet met een koffiemolen geluid gamen?
-Dat ram (1866mhz) is nergens goed voor, die snelheid gaat het toch niet op werken, en dat ram is slechts bij enkele shops zo goedkoop. Waarschijnlijk is het bij de shop waar je het wel besteld gewoon duurder dan het ram wat er nu in staat.
-De Voeding is al iets ouder model, maar heeft zich bewezen. Gegarandeerd goede voeding.
(ps: de Coolermaster psu die je nu kiest heeft de beruchte Capxon condensators, veelal afgeraden door mensen die weten wat dat betekend (waarschijnlijk niet erg duurzaam produkt))

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Prurient
Die ram moest inderdaad gewoon 1600mhz zijn niet 1866!

Qua voeding kan ik misschien ook voor pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of pricewatch: be quiet! System Power 7 450W gaan ja, even kijken nog.

De Zalman en de Spec 03 kosten allebei ongeveer even veel dus nog even kijken welke ik dan neem, wat is er precies beter aan de Spec 03?

Is het moederbord verder OK i.c.m. de andere onderdelen? Ook vind ik een goed geluid erg belangrijk maar volgens mij zit dat wel goed bij dit moederbord :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je de reviews wel bekeken ?
Korte samenvatting
-Prijs is laag, mocht van mij wel lager aangezien het materiaal echt goedkoop is, voor de rest wel goed.
-Geen standaardmaat standoff moederbord pootjes.
-De helft van de kleinere schroeven zijn dol.
-Maar 2 pin-fans kunnen op de fancontroller.
-Fans maken redelijk wat geluid.
-HDD rack niet verwijderbaar.
-goedkoop materiaal,
-geen modbaarheid
-Zijpaneel is bijna helemaal open. (kan er makkelijk stof in komen)

De Spec heeft duidelijk een betere bouwkwaliteit en is daarom duurzamer.
Ook past in de Spec veel langere videokaarten (420mm), bij de Z9 houd he top bij 290mm.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 20-07-2015 12:32 ]

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Madrox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:28:
Korte samenvatting
-Prijs is laag, mocht van mij wel lager aangezien het materiaal echt goedkoop is, voor de rest wel goed.
-goedkoop materiaal,
-geen modbaarheid
En daarbij is het inbouwen ronduit verschrikkelijk.
Dus doe jezelf een plezier en koop geen Zalman kast.

En zoals al meerdere malen wordt aangehaald: Doe die Kingston SSD niet, maar de pricewatch: Crucial BX100 250GB

Misschien betaal je dan iets meer dan je budget toelaat. (Als je zelf bouwt betaal je amper meer) en je hebt er veel meer plezier van. bespaar jezelf het leed dat je over je heen haalt met een Kingston V300 of met helemaal geen SSD. ;)

-

• Prurient
Madrox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:28:
Korte samenvatting
-goedkoop materiaal,
-geen modbaarheid

De Spec heeft duidelijk een betere bouwkwaliteit en is daarom duurzamer.
Ook past in de Spec veel langere videokaarten (420mm), bij de Z9 houd he top bij 290mm.
Ja die heb ik gelezen maar nu noem je vooral de minpunten op, er worden ook een hoop positieve dingen genoemd :P Verder is het koelvermogen van de Zalman is getest door hardwareinfo en heel erg goed gebleken, daardoor viel mijn keuze als eerste op deze kast. Maar ik zal even verder kijken :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je mist ook usb 3.0 en die fan in het zijpaneel ziet het beroerd uit en is ook niet handig als je het zijpaneel open en eraf wil hebben.

Noem de minpunten, daar er paar punten tussen zitten die doorslaggevend zijn in mijn keus.
Een slechte bouwkwaliteit kast met brakke schroeven e.d. komt er bij mij niet in en zal ik niemand aanraden. Omdat dat meestal betekend dat er snel dingen stuk gaan met zo'n kast. De voordelen zijn niet genoeg om tegen de nadelen op te wegen vind ik; bij lange na niet. Luide fans vind ik bijv. niet zo belangrijk, die kan je vervangen. Een matige kast met slap, makkelijk breekbaar materiaal echter niet.

Prima dat je let op koelvermogen, maar je wil toch ook geen koffiemolen die veel stof aantrekt?

De Spec is duidelijk beter, met een nieuwere, beter interne indeling, heeft usb 3.0 voorin.

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Dit is bijv. geen bling bling kast, beetje saai zelfs. Toch is die beter te behappen dan de Zalman Z9, waar de producent vooral aandacht heeft besteed aan het bling bling effect met een oubillige kast (intern is vrij basic en ouderwets/onhandig)

De Corsair review, wat daar uitspringt zijn wederom; stevige kast, rammelt niet, goede kwaliteit. Uiteraard is niet aales perfect, maar als je die termen regelmatig ziet weet je dat je toch met een redelijke stevige en goede kast te maken hebt. Goede kasten rammelen niet en er breekt ook niet makkelijk iets aan af en ook zitten daar goede schroeven bij.

Dat de kast kan resoneren met geinstalleerde zijpaneel fans; tja, dat veel kasten die die optie bieden, zeker in het goedkopere segment en eerlijk gezegt vind ik zijpaneel fans een slechte keus. Je ben beter af met kasten zonder zijpaneel fans.

[ Voor 37% gewijzigd door Madrox op 20-07-2015 13:01 ]

• Prurient
Oké je hebt me overgehaald niet voor de zalman te gaan. De Spec-03 is dan wel een mooi alternatief, of de pricewatch: Antec Three Hundred.

Als laatste nog over het moederbord (pricewatch: ASRock B85M Pro4), dit is een micro-ATX. Is het dan nog de moeite om die 18 euro extra liggen om bijvoorbeeld een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 te kopen of zal dit uiteindelijk geen enkel verschil maken.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe in ieder geval!

• Koen179
  • Nu online
Een micro-atx mobo is voor 90% van alle builds prima. Een atx bord is eigenlijk nooit nodig, tenzij je bijvoorbeeld SLI/Crossfire wilt gaan draaien. Zelfs dit zou nog kunnen op een micro-atx bord. De Asrock B85 Pro4 heeft alle features en is goedkoper, dus ik zie geen reden om voor de Gigabyte G1.Sniper B6 te gaan (of je moet heel erg van een groen lichtje houden, die heeft de Sniper namelijk :D).

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Dat zou ik niet zo snel zeggen, een ATX bord heeft vaak ook extra interne connectors die weggelaten zijn bij M-ATX planken wegens gebrek aan ruimte.

• Koen179
  • Nu online
Zoals fan aansluitingen en dergelijke? Daar heb je gelijk in, maar de meeste m-atx borden hebben wel minimaal 3 fan aansluitingen. Desalniettemin geef ik toe dat ik mijn mening wat te snel gevormd had, een atx bord heeft zeker voordelen t.o.v. een m-atx bord.

• Prurient
Ik speel ook altijd muziek af via mijn pc, dus is dat nog beter bij de ene mobo vergeleken met de andere? Ik heb zelf al zitten zoeken maar het schijnt niet alleen van de Audiochip af te hangen dus ik kom er niet uit of er nog verschil tussen de mobo's is qua adiokwaliteit :/

Tussen de ALC892 en ALC 1150 schijnt niet veel verschil te zitten qua kwaliteit, alleen in db's.

[ Voor 15% gewijzigd door Prurient op 20-07-2015 14:43 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Unfortunately, in ALC1150, all other DACs except for the Front Channel DACs (e.g., DACs for center, surround, subwoofer channels) only have 96 db SNR! In the meantime, all DAC channels in ALC898 provide 110 db SNR!!

Furthermore, the ALC898 has better THD+N (-92 db) than ALC1150 (-88 db). When the headphone amplifier is used, ALC898 provides much better THD+N (-88 db vs -75 db, it's a huge difference!).

In conclusion:

ALC1150 = 2 good DACs (110 db, or 115 db with external differential amplifier) + 8 mediocre DACs (96 db)
ALC898 = 10 good DACs (110 db)

You an look for all the numbers I mentioned in the datasheets linked below:

http://www.hardwaresecret...1150-CG_DataSheet_1.0.pdf
http://www.hardwaresecret...ALC898_DataSheet_0.60.pdf

• Prurient
Er zit een 892 in, maar ASRock it is :)

• Prurient
De pc zit ondertussen in elkaar maar er staat nog geen windows op. Nu zie ik na de lancering van Windows 10 dat de windows studentenversie van 60 euro weg is en alleen windows 10 nog maar te koop is voor 135 euro! Heeft iemand enig idee of de versie voor studenten nog terug komt, of een andere plek weet waar hij nog te koop is? :?

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

gewoon windows 8.1 kopen krijg je gratis update naar windows 10
Pagina: 1