Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCake
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist mijn Tweakers account aangemaakt, zodat ik deze vraag kan stellen. Ik browse vaak deze website voor informatie over van alles en nogwat. Ik denk dat deze community mij zeker kan helpen.

In september ga ik beginnen met een ICT opleiding op het HBO (In Utrecht). Voor een ICT opleiding hebben we natuurlijk een laptop nodig! We hebben het half jaar een orientatie periode, waar de de basis krijgen van de 4 of 5 disciplines (Business IT, Software Engineer, Network Engineer, Game Development en uhm, volgens mij was er nog een). Op dit moment denk ik dat ik de Network Engineer kant op ga, wat betekent dat ik een iets krachtigere laptop nodig heb dan, bijvoorbeeld, Software Engineer. Van wat ik begrijp, is voornamelijk werkgeheugen (hoeveelheid, niet zo zeer snelheid) en CPU kracht belangrijk voor Network Engineering in verband met virtual machines etc.

Ik heb heel wat uren achter mijn computertje gezeten om er achter te komen wat voor laptop ik wil. Mijn budget ligt tussen de 900 en 1100(laten we zeggen 1200) euro. Ik heb mooie laptops gezien van Asus, Acer etc, alleen ze hebben niet precies wat ik wil. Toen kwam ik bij de Clevo laptops! Perfect! Een laptop op maat, precies wat ik nodig heb. Na heel wat uurtjes research te hebben gedaan over de kwaliteit van Clevo laptops, heb ik besloten een Clevo laptop te nemen.

De twee websites die Clevo laptops aanbieden, die bij mij er uit stonden, is http://laptopplus.nl en http://bto.eu. Ik weet niet veel van de klantenservice van LaptopPlus, maar ik heb wel veel goede dingen gehoord over de klantenservice van BTO! Buiten dat, zit de BTO vestiging (in Ijselstein) dicht bij mij.

Ik zal hieronder even zetten wat de doelen voor mijn laptop zijn, gebruik etc.

Wat ga je met je laptop doen?
Het is de bedoeling dat ik met deze laptop de HBO ICT studie ga beginnen en afronden. Ik zal portability nodig hebben, maar gewicht maakt mij niet zo extreem uit. Ik ben best groot (1.96m) dus van 3-4 kilo zal ik niet zo veel last hebben. Op dit moment denk ik dat ik de Network Engineering kant op ga, dus ik zal veel met virtual machines moeten doen. Verder zal ik in treinen/bussen graag willen kunnen werken. Buiten dat, wil ik natuurlijk ook lekker kunnen ontspannen met games, dus een fatsoenlijke videokaart zou fijn zijn!

Wat is je budget?
As mentioned above, mijn budget ligt tussen de 900-1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop elke schooldag meenemen naar college.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan Clevo laptops, omdat ik deze precies op mijn maat kan afstellen.

De configurtatie die ik op dit moment voor ogen heb:

P•BOOK 15CL54 quad-core + IPS-scherm + SSD(https://www.bto.eu/bto-p-book-15cl54.html)
  • 15CL54: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met NVIDIA GeForce GTX950M 2GB
  • Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
  • 8GB DDR3L (1600MHz) Kingston HyperX geheugenmodule
  • 8GB DDR3L (1600MHz) Kingston HyperX geheugenmodule
  • 128GB Sandisk G25 Solid State Disk, 2.5 inch SSD
  • Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
  • DVD+/-RW Drive 8x - 12mm
  • Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (2.4/5GHz, 300~867Mbps) + Bluetooth 4.0
  • Keyboard US / Nederland - isolated 15CL17 - 15CL54
  • Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
  • 2 jaar carry-in garantie
Prijs: 1240.- euro

Het 'probleem' dat ik op dit moment heb is als volgt. De prijs voor de configuratie, die hierboven staat, is 1240 euro. Dat is best pittig. Ik heb bijna dezelfde configuratie gemaakt via laptopplus.nl (zoals hieronder) en daar is de prijs 1046 euro. Dat vind ik best een groot verschil.

15,6 inch Clevo W650SC (http://www.laptopplus.nl/producten/15-6-inch-clevo-w650sc)
  • 15,6 inch Matte Full HD IPS LED Widescreen (1920x1080) met NVIDIA GeForce GTX 950M 2GB
  • Intel ® Core™i7 Quad Core Mobile Processor i7-4710MQ (2.50GHz) 6MB
  • 8GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3
  • 8GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3
  • 120GB KINGSTON V300 SSD, SATA 6 GB (450MB/R, 450MB/W)
  • Standaard geen mSATA meegeleverd
  • 8x SATA DVD±R/RW/Dual Layer (+ 24x CD-RW)
  • GIGABIT LAN & WIRELESS INTEL® AC-7260 HMC (867Mbps, 802.11AC) + BLUETOOTH
  • COSMOS SERIES USA KEYBOARD WITH NUMBER PAD
  • Standaard geen Windows meegeleverd
  • 2 jaar garantie
  • Standaard geen dode pixel garantie meegeleverd
Prijs 1046,- euro

Ik heb geprobeert het verschil te vinden tussen de P-BOOK 15CL54 en de Clevo W650SC (BTO vs Laptopplus) maar kon hier niks over vinden. Als er geen verschil tussen zit, is er dan een reden om alsnog de P-BOOK te kopen, terwijl die 194 euro duurder is?

Ik zou graag jullie input weten, als jullie hier andere ideeen over hebben of iets dergelijk... Laat het mij aub weten!

Met vriendelijke groet,

Floris.

Edit: Laat gerust jullie ervaringen van BTO of LaptopPlus achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Er is geen verschil. BTO koopt Clevo barebones, customized ze en verkoopt ze als BTO laptop, waar ze vervolgens een honderd of twee op pakken.. Precies hetzelfde dus. Verder is de service van beide prima, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCake
test_slang_776 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:00:
Er is geen verschil. BTO koopt Clevo barebones, customized ze en verkoopt ze als BTO laptop, waar ze vervolgens een honderd of twee op pakken.. Precies hetzelfde dus. Verder is de service van beide prima, naar mijn weten.
Bedankt voor jouw reactie. Kan jij mij iets vertellen over die 'dode pixel garantie' van LaptopPlus?
Standaard zit daar geen dode pixel garantie meegeleverd. Is het aan te raden om wel zo'n garantie te nemen? Ik wil natuurlijk niet zometeen een laptop van 1000 euro kopen, om er op dag 1 een dode pixel tussen te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Laptopplus zegt een pixelgarantie van 24 uur standaard te hebben.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Wat Majesco zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCake
Majesco schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:30:
Laptopplus zegt een pixelgarantie van 24 uur standaard te hebben.
Bedankt voor jouw reactie. Zijn dode pixels, als ze komen, er meestal vanaf het begin? Of komt het in veel gevallen later pas voor dat een dode pixel onstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VMlaptop.nl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 11:26
Dode pixels zijn zichtbaar vrijwel meteen bij het eerste gebruik van de laptop. Na verloop van tijd (na circa een maand) is dit vrijwel nihil (bij fabricagefout). Om dit te controleren gebruik ik het progje DPT bij het eerste gebruik.
Pagina: 1