Toon posts:

ASUS laptop garantie - swap voorstel/restitutie

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren of ervaringen kunnen delen over het garantiebeleid van ASUS. Mijn laptop ASUS RV500 SX524H is net voor de vijfde keer, binnen twee jaar, kapot gegaan - 1. Harde schijf vervangen, 2. Motherboard vervangen, 3. Motherboard en ventilator vervangen, 4. Batterij kapot en nu 5. Harde schijf kapot.

Heel vervelend, zeker gezien ik juist een ASUS laptop had gekocht omdat die als robuust bekend staan. Nu heeft het servicecenter van ASUS laten weten dat ik in aanmerking kom voor een vervangende laptop of restitutie. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je kiezen uit verschillende laptops? Bieden ze aan de aankoopprijs terug te storten of krijg je maar een deel van je geld terug?

Is het überhaupt slim om weer een laptop van ASUS te nemen, gezien mijn eerdere ervaringen. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed welk merk ik nog kan vertrouwen. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

PS: Ik vraag me ook af of iemand ervaringen met de Media Markt hierbij heeft (waar ik de laptop heb gekocht). Ze lieten mij weten dat ze een laptop pas vervangen of restitutie bieden als je vier keer hetzelfde (!) hardware probleem ondervindt. Ik vraag me af of je dan ooit je geld terug of een degelijke, vervangende laptop kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Harddisk probleem kan met elke laptop. Accu eveneens. Moederbord swap kan met de gpu te maken hebben, welke kapot kan gaan door een slechte fan...

Kijk even welk voorstel je krijgt. Harddisk staat compleet los van de rest van je laptop, dus evt nogmaals een nieuwe harddisk zou ik gewoon accepteren als de laptop nog gewoon voldoet.

Zelf had ik de laptop voor harddisk problemen niet opgestuurd maar gewoon een ssd gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit gebeurt nou eenmaal. Als je voor restitutie kiest en voor een ander merk gaat, zal je misschien wel hetzelfde ervaren. Het gaat ook om hoe jij met het product ben omgegaan. Een HDD defect kan iedereen overkomen. Als de moederbord al tot 2 keer toe is vervangen, moet je eens afgaan hoe dat nou zou komen? Een laptop heeft ook onderhoud nodig, dus op z'n tijd even de fans uitblazen/schoonmaken etc.

In dit geval zou ik voor restitutie kiezen, meestal krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug. Dit geldt ook bij de Media Markt, meegemaakt bij mijn iPad mini. Kreeg het volledige aankoopbedrag terug, nadat ik voor de 2de keer m'n iPad kwalitatief gezien erg slecht was.

Met het geld kan je gewoon een andere aanschaffen, tenzij je een betere alternatief aangeboden krijgt. Ik zou sowieso niet met hetzelfde model weer beginnen, met alle gevolgen van dien.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat valt onder aankoopadvies en het vragen naar ervaring, en het Shopping Forum is niet voor bedoeld voor dat soort vragen. Ik mis ook eigen inzet en ga het daarom ook niet verplaatsen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.