Ik heb een Asus GEFORCE GTX 750ti tot mijn beschikking. Hier wil ik een compact systeem omheen bouwen. Het gaat mij dan voornamelijk om de mogelijkheden/kwaliteiten van de componenten. Minder om de prijs, maar ik blijf een Nederlandse krent natuurlijk
dus als de prijs omlaag kan dan graag natuurlijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen (WoT, Counterstrike:GO, en wat er nog meer gaat komen), het hoeft niet op ultra details, ik ben al snel tevreden als ik anderen af kan knallen. Daarnaast wil ik zo nu en dan een VM draaien (over het algemeen zal ik dan niet aan het gamen zijn), de gebruikelijke internet activiteiten en Office werkzaamheden. Series/films kijken met Kodi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit toch wel te denken aan max 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus GEFORCE GTX750ti, Samsung EVO 850 SSD. Verder neem ik dan mijn huidige Toshiba 21 inch monitor mee dat als tweede monitor zal dienen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wensenlijst verder op. Die is samengesteld door mijzelf (ik ben geen hardware kenner, laatste systeem wat ik ooit zelf inelkaar heb gestoken is inmiddels 15 jaar geleden) op basis van de desktop best buy guides van mei en julie 2015
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is redelijk belangrijk, voor de rest moet de selectie die ik heb gemaakt passen bij de GEFORCE kaart die ik heb liggen. De USB/audio connectoren op de kast moeten aan de voorkant zitten.
Ga je overklokken?
Met alle liefde als ik er tijd en geld voor zou hebben, maar nu niet
In de lijst staan nog dubbele items om een keuze uit te maken. Het scheelt maar enkele euro's dus drastisch verschil is er niet, maar mogelijk wel in de presetaties/geluidsproductie.
Gezien ik een compact systeem in elkaar zet leek het mij verstandig om een modulaire voeding te hebben, waarbij ik heel even heb aangenomen dat ik daarmee overtollige kabels eruit kan trekken zodat deze niet in de weg zitten. De seasonic heeft echter wel meer aansluitingen wat bij eventuele uitbreiding van disken mogelijk voordeliger is, maar is dat de 12 euro waard omdat de overige specs nagenoeg gelijk lijken?
In de best buy guide staat een leuke Samsung monitor voor gaming, dit is een monitor met 1920x1080 als resolutie. Ik wil graag een monitor met een resolutie van 1920x1200. Ik kom dan snel uit bij een Acer die zelfs iets goedkoper is, echter heeft Acer niet mijn voorkeur als merk door slechte ervaringen in het verleden (hoewel dit niet met de monitoren is, maar met de Veriton serie en een laptop serie).
Het Asrock board komt uit de BBG. Bij alternatieven zag ik de Gigabyte staan welke een aantal aansluitingen meer heeft (M2, pci-express en een intel netwerk kaart tegenover atheros van Asrock).
De processor en koeler komen straight out of the BBG.
Belangrijkste vraag is: past de grafische kaart uberhaupt op het motherboard in de gekozen kast. Of zijn er alternatieve kasten die van aluminium zijn.
Mis ik nog onderdelen, zoals extra koelfans in de kast of koelpasta, of wat?
Alternatieven zijn ook welkom.
Edit:
Mijn eigen selectie als ik even over mn Acer "fobie" heenstap:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen (WoT, Counterstrike:GO, en wat er nog meer gaat komen), het hoeft niet op ultra details, ik ben al snel tevreden als ik anderen af kan knallen. Daarnaast wil ik zo nu en dan een VM draaien (over het algemeen zal ik dan niet aan het gamen zijn), de gebruikelijke internet activiteiten en Office werkzaamheden. Series/films kijken met Kodi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit toch wel te denken aan max 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus GEFORCE GTX750ti, Samsung EVO 850 SSD. Verder neem ik dan mijn huidige Toshiba 21 inch monitor mee dat als tweede monitor zal dienen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wensenlijst verder op. Die is samengesteld door mijzelf (ik ben geen hardware kenner, laatste systeem wat ik ooit zelf inelkaar heb gestoken is inmiddels 15 jaar geleden) op basis van de desktop best buy guides van mei en julie 2015
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is redelijk belangrijk, voor de rest moet de selectie die ik heb gemaakt passen bij de GEFORCE kaart die ik heb liggen. De USB/audio connectoren op de kast moeten aan de voorkant zitten.
Ga je overklokken?
Met alle liefde als ik er tijd en geld voor zou hebben, maar nu niet
In de lijst staan nog dubbele items om een keuze uit te maken. Het scheelt maar enkele euro's dus drastisch verschil is er niet, maar mogelijk wel in de presetaties/geluidsproductie.
Gezien ik een compact systeem in elkaar zet leek het mij verstandig om een modulaire voeding te hebben, waarbij ik heel even heb aangenomen dat ik daarmee overtollige kabels eruit kan trekken zodat deze niet in de weg zitten. De seasonic heeft echter wel meer aansluitingen wat bij eventuele uitbreiding van disken mogelijk voordeliger is, maar is dat de 12 euro waard omdat de overige specs nagenoeg gelijk lijken?
In de best buy guide staat een leuke Samsung monitor voor gaming, dit is een monitor met 1920x1080 als resolutie. Ik wil graag een monitor met een resolutie van 1920x1200. Ik kom dan snel uit bij een Acer die zelfs iets goedkoper is, echter heeft Acer niet mijn voorkeur als merk door slechte ervaringen in het verleden (hoewel dit niet met de monitoren is, maar met de Veriton serie en een laptop serie).
Het Asrock board komt uit de BBG. Bij alternatieven zag ik de Gigabyte staan welke een aantal aansluitingen meer heeft (M2, pci-express en een intel netwerk kaart tegenover atheros van Asrock).
De processor en koeler komen straight out of the BBG.
Belangrijkste vraag is: past de grafische kaart uberhaupt op het motherboard in de gekozen kast. Of zijn er alternatieve kasten die van aluminium zijn.
Mis ik nog onderdelen, zoals extra koelfans in de kast of koelpasta, of wat?
Alternatieven zijn ook welkom.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B85N Phoenix | € 80,83 | € 80,83 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Acer G247HYLbidx Zwart | € 170,10 | € 170,10 |
| 1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 967,57 | |
Edit:
Mijn eigen selectie als ik even over mn Acer "fobie" heenstap:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Gigabyte GA-B85N Phoenix | € 80,83 | € 80,83 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Acer G247HYLbidx Zwart | € 170,10 | € 170,10 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,77 | |
[ Voor 16% gewijzigd door WPN op 19-07-2015 14:41 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum