Hoi,
Ik heb een SSD in de latitude e6540 gezet en wil daarop windows 7 installeren (heb ik een serial voor) en dan upgraden naar de W10 insider preview zodat die ook legaal draait.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om windows 7 via uefi te laten booten.
Windows 7 64 bit DVD UEFI en dan once-boot (via F12) legacy mode: installeert Windows op GPT (goed!) maar weigert vervolgens te booten in UEFI en legacy mode. (iets van no OS found), ook na handmatige opgave in de bios van de boot image. Als ik de one-time boot dan UEFI Windows boot manager selecteer boot hij wel netjes windows maar dat moet ik elke keer als ik het ding opstart dus doen.
Windows 7 64 bit DVD boot in UEFI mode: installer blijft hangen tijdens de windows boot animatie (die vier balletjes)
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus NTFS GPT+UEFI: kan niet uefi booten
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus NTFS legacy boot: installer start op maar wil met MBR installeren
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus Fat32 GPT: kan uefi booten maar zegt dat hij geen SATA drivers heeft en vind geen harde schijven.
Wordt er een beetje moedeloos van maar de fout is vast simpel.
Bios op de E6540 is A11, die is teruggetrokken door Dell door problemen, A08 is de nieuwste versie die ik nu ga installeren.
Edit:
Yess, Bios A11 produceerde problemen. A08 geflashed, windows via one-time boot geboot. Vervolgens heeft windows de "Windows boot manager" weer juist geconfigureerd en nu start hij weer goed op.
Heeft me 8 uur van mijn leven gekost deze bug van Dell.
Ik heb een SSD in de latitude e6540 gezet en wil daarop windows 7 installeren (heb ik een serial voor) en dan upgraden naar de W10 insider preview zodat die ook legaal draait.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om windows 7 via uefi te laten booten.
Windows 7 64 bit DVD UEFI en dan once-boot (via F12) legacy mode: installeert Windows op GPT (goed!) maar weigert vervolgens te booten in UEFI en legacy mode. (iets van no OS found), ook na handmatige opgave in de bios van de boot image. Als ik de one-time boot dan UEFI Windows boot manager selecteer boot hij wel netjes windows maar dat moet ik elke keer als ik het ding opstart dus doen.
Windows 7 64 bit DVD boot in UEFI mode: installer blijft hangen tijdens de windows boot animatie (die vier balletjes)
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus NTFS GPT+UEFI: kan niet uefi booten
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus NTFS legacy boot: installer start op maar wil met MBR installeren
Windows 7 vanaf SD kaart met Rufus Fat32 GPT: kan uefi booten maar zegt dat hij geen SATA drivers heeft en vind geen harde schijven.
Wordt er een beetje moedeloos van maar de fout is vast simpel.
Bios op de E6540 is A11, die is teruggetrokken door Dell door problemen, A08 is de nieuwste versie die ik nu ga installeren.
Edit:
Yess, Bios A11 produceerde problemen. A08 geflashed, windows via one-time boot geboot. Vervolgens heeft windows de "Windows boot manager" weer juist geconfigureerd en nu start hij weer goed op.
Heeft me 8 uur van mijn leven gekost deze bug van Dell.
Maar die nieuwe versie is dus nog niet uitJohnC (Dell) Nov 17, 2014 at 5:47 PM
Hi ChSchaeffler,
Thank you for posting this on Spiceworks.
This particular problem affects Latitude E7240, E7440, E6440 and E6540 as well as Precision M4800 and M6800. The BIOS revisions affected are below:
Latitude E7240 - A11
Latitude E7440 - A11
Latitude E6440 - A08
Latitude E6540 - A11
Precision M4800 - A10
Precision M6800 - A10
There will be new BIOS revisions for these systems available at the end of November. The BIOS revisions that are causing these issues have been removed from the Dell website and I've made our senior technicians aware of Dell Command | Update potentially still making these BIOSs available.
In the meantime, we would advise that you do not update the BIOSs for these systems to the affected revisions above.
[ Voor 38% gewijzigd door SpiceWorm op 19-07-2015 15:01 ]