Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddykgb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Hallo,

Ik heb net een Seagate NAS PRO aangeschaft, en er 4 nieuwe WD Red drives in gestoken. De nas staat aangesloten op mijn netwerk via een powerline (D-Link DHP-309AV Starter Kit). Ik gebruik enkel een Fritzbox 7360, voorlopig geen switch ervoor.
Het probleem is dat de nas niet herkend wordt door de Fritzbox, en op de lcd van de nas staat alleen de melding "no boot disk". |:(

Iemand een idee waaraan dit ligt, en hoe dit op te lossen..?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

RTFM! http://www.seagate.com/nl...ge/nas-pro/setup/#without

Daarnaast is het zinvol om in eerste instantie de NAS even rechtstreeks met LAN kabel aan te sluiten op je PC/Laptop en te kijken of je alles werkend kan krijgen alvorens je de NAS aan de FB hangt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddykgb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Hey, bedankt maar op die pagina was ik begonnen...vrij waardeloze uitleg zolang je de zaak niet opgestart krijgt.
Bleek dat de nas al eens kort gebruikt was vóór mij, en dat de disks met het OS eruit gehaald waren en hij dus niet meer kon opstarten. Heb hem gereset en toen begon hij op de nieuwe disks de OS te zetten.
Wat ik wel dwaas vind is dat je op discover.seagate.com zogezegd je nas terugvindt, maar zelfs nu hij fully operational is, verschijnt hij daar niet. Je moet via het IP adres de juiste pagina vinden.
Hij zit nog steeds via de powerline aangesloten, geen probleem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Freddykgb schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:56:
Wat ik wel dwaas vind is dat je op discover.seagate.com zogezegd je nas terugvindt, maar zelfs nu hij fully operational is, verschijnt hij daar niet. Je moet via het IP adres de juiste pagina vinden.
Blijkbaar wordt bij jou lokaal de naam niet goed omgezet naar het IP adres. Een reden kan zijn dat de clients alleen publieke DNS servers krijgen van de DHCP server. Kan je eens een IPCONFIG /ALL willen doen?

Eerst het probleem, dan de oplossing