Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte laptop voor studie - BTO???

Pagina: 1
Acties:

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo allemaal!
We gaan weer aan de studie en ben opzoek naar een licht laptopje onder de 2 kilo. Ik heb thuis al een highend game pc staan dus om het gamen is het niet te doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Hij wordt voornamelijk gebruikt voor mn studie. Ik ga Small Business studeren dus dat houdt voornamelijk browsen en tekstbewerken in. Ik vind het heel erg belangrijk dat hij een lange accu duur heeft en ERG snel is.

Wat is je budget?
Zo rond de 500 a 600 euro. Wil er niet super veel geld voor uitgeven. Heb wel veel speling dus hoeft niet super strak naar gekeken te worden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Absoluut! Zo wel op de fiets als in de bus. Gewicht dus echt onder de 2 kilo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al een beetje rondgekeken. Als ik er een SSD in wil zit je al snel rond de 700 a 800 euro. Daarom zie ik BTO wel als oplossing.

Ik heb de BTO U BOOK 13CL21 gevonden >>> https://www.bto.eu/bto-u-book-13cl21.html
Het basis model zit op 377 euro met de volgende specs:

- Intel Celeron processor
- Intel HD graphics
- HD+ scherm (dus geen full hd)
- 4 GB Ram
- 500 GB HDD

Ik wil ipv die 500 gb hdd sowieso een SSD en voor 80 euro zit er dus een ssd van 256 gb in (crucial)
Dan kom ik totaal op 450 euro.

Nou zit ik te twijfelen over 2 dingen:
1) voor 40 euro extra kan ik 8gb ram doen ipv 4. Is dit het waard voor zon licht laptopje? 4GB is over het algmeen genoeg toch?
2) Voor 110 euro extra kan ik er een Intel Pentium processor + FULL HD scherm in doen. Is dit het waard. Celeron is wel lekker zuinig maar pentium is wel krachtiger.

Ook sta ik open voor alternatieven.
Alvast bedankt!!!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Heb je al gekeken voor reviews van de BTO die je voorstelt?
Kwaliteit van het scherm is soms belabberd in die prijsklasse ..
Verder zou ik precies toch ook voor een betere processor gaan, celeron lijkt me toch wel heel minimaal..
Daar ga je iig meer van merken dan van een geheugen uitbreiding naar 8GB

• Danhoff1
Kon geen reviews vinden over dit type. Bedankt voor je tip over de schermkwaliteit. Is idd wel iets om rekening mee te houden.

Raad je me dit model wel aan dan? Als ik hem doe met ssd en Pentium? Het is wel lekker goedkoop voor een licht snel laptopje.

Maar goedkoop is soms ook duurkoop. Hij moet wel 4 jaar mee kunnen. Koop dan inderdaad liever wat prijziger.

Kun je me iets anders aanraden?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

Croga

The Unreasonable Man

Danhoff1 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:38:
Wat ga je met je laptop doen?
Hij wordt voornamelijk gebruikt voor mn studie. Ik ga Small Business studeren dus dat houdt voornamelijk browsen en tekstbewerken in. Ik vind het heel erg belangrijk dat hij een lange accu duur heeft en ERG snel is.
Het werk wat je er op gaat doen stelt, qua power, geen biet voor. De eis "ERG snel" is dan ook zinloos. Of je er nou een Atom of een i7 in stopt, je gaat het verschil niet merken. Laat die eis gerust vallen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Ik heb al een beetje rondgekeken. Als ik er een SSD in wil zit je al snel rond de 700 a 800 euro.
Dan zou ik nog maar eens opnieuw kijken als ik jou was. Ik zie in de pricewatch bijvoorbeeld:
pricewatch: Acer Aspire V3-371-31C7
Ruim binnen je budget, een full HD scherm, SSD, zuiniger én sneller dan de BTO.

BTO is de bottom of the pit. Het goedkoopste wat er te krijgen is met bijbehorende kwaliteit en service. Wil je het risico lopen dat het kapot gaat en je vervolgens je apparaat een paar weken kwijt bent?

Ga liever voor een wat beter merk (Nee, Acer is ook niet de top maar toch zeker een paar stappen hoger dan BTO), wellicht zelfs met een extra onderhouds contract als je écht zekerheid wilt.

Er is, met je eisen, een behoorlijke berg keus:
http://tweakers.net/categ...cXNFB9uPLA-7KJ_DnTQ6L7_AQ

• Danhoff1
Bedankt voor je reactie. Ga zeker nog even rond kijken! Ik bedoelde snel in de zin van soepel en het snel opstarten.

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Danhoff1 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:52:
Kun je me iets anders aanraden?
Niet direct maar ga nog ff in de pricewatch neuzen en speel wat met de filters zou ik zeggen.

Voor mij zou er persoonlijk minimum een i3 moeten inzitten.
Dat merk toch wel tijdens installaties, updates enzo verder vind ik maar ieder zijn mening natuurlijk.

Scherm vind ik erg belangrijk en zou voor mij toch ook full hd moeten zijn. Heb even gekeken in de price watch en je vindt ook nog wel wat 13" 'en van asus en lenovo welke dan voor mij dan toch de voorkeur zouden hebben maar dan zit je wel rond de 600-700 euro.

• Danhoff1
Met trots kan ik melden dat het de Acer Aspire V3-371-31C7 is geworden. Vandaag gehaald bij de media markt en werkt als een tierelier. Alles snel geinstalleerd en zelfs na het installeren van alle programmas start hij nog op in 2 seconden. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1