Toon posts:

draadloos internet op desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar de beste oplossing voor draadloos internet op een desktop. Ik speel online spellen als World of Tanks en heb als vereiste dat het lagfree en een stabiele connectie is

Wat is je budget?
als het maar goed is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ben altijd gewend om op een laptop te spelen, maar als ik in de kamer zit, waar deze computer komt te staan (ca.15 meter van mijn router met twee betonnen muren) heb ik last van enorme lag.
Is er een oplossing op een desktop om dit beter te maken, want een kabel trekken kan ik niet makkelijk op een nette manier doen

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-02 20:21

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Als je geen lag wilt, moet je geen WiFi nemen, door de manier waarop WiFi werkt, heb je altijd een fluctuatie in ontvangst. Twee betonnen muren en 15 meter maken het al helemaal moeilijk om een betrouwbare WiFi verbinding te hebben.

Overweeg dan eerder Powerline. Er gaat niets boven een kabel trekken, Powerline is wat trager, maar is tenminste wel redelijk constant en niet gebonden aan je architectuur.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En toch is het trekken van een kabel bij far de beste oplossing. 15 meter met twee betonnen muren is voor wifi en heel eind. Het usb-kaartje van hierboven moet je zeker niet kiezen.
Ga dan tenminste nog voor een pci-oplossing met externe antennes.

Hoi!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heb weinig tot geen lag op 5GHz met deze kaart:

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Maar goed, ik zit op de 1e verdieping, dus heel veel signaalverlies krijg ik ook niet. In ieder geval veel minder signaalverlies tegenover 2.4Ghz.

edit: Mocht 5GHz en een goede PCI kaartje echt niet lukken, dan zou ik gewoon inderdaad een kabeltje trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 19-07-2015 11:24 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

5GHz gaat minder ver dan 2.4GHz, en met 15 meter en twee betonnen muren... Ik zou het kabel trekken echt heroverwegen.
Anders inderdaad powerline, maar daar moet je gewoon veel geluk mee hebben.

Hoi!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:15
Samenvattend: (in volgorde van beste opties)
1. netwerkkabel
2. powerline-adapter
3. PCI-netwerkkaart met externe antennes (en ook een sterke wifi-router kopen)
4. USB-WIFI stickie met een verlengsnoertje eraan zodat je hem kan verplaatsen/richten (en ook een sterke wifi-router kopen)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 19:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

heb als vereiste dat het lagfree en een stabiele connectie is
Kabel trekken is in dat geval toch dé oplossing.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik ga het proberen met de TP link TL-WDN4800. Als dat niets is moet het toch maar een kabel worden. In elk geval bedank voor het advies!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik zou ook deze overwegen, is iets goedkoper en een stuk meer future proof (802.11ac):

pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Slechts 2x2 ipv. 3x3, maar op 2.4 GHz is 450 Mbps toch een utopie.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zou geen AC nemen vanwege zwakkere bereik.

Weg

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
New Yorker schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:21:
Ik zou geen AC nemen vanwege zwakkere bereik.
Juist wel. Minder interferentie van buren door het zwakkere bereik. Zwak bereik is altijd beter als het gaat om WiFi.

Overweeg trouwens ook 4G. De pingtijden van 4G zijn inmiddels lager dan die van DSL. Het enige nadeel is dat je wel afhankelijk bent van de downloaders op dezelfde mast en dat die je pingtijden enorm omhoog kunnen duwen.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Trommelrem schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:32:
[...]

Juist wel. Minder interferentie van buren door het zwakkere bereik. Zwak bereik is altijd beter als het gaat om WiFi.
Dat is waar, de slechte penetratie van 5 GHz is eigenlijk juist beter dan de hoge penetratie van 2,4 GHz omdat het signaal dan binnenshuis blijft. Hierdoor heb je minder last van het signaal van de buren, maar dat betekent wel dat je misschien (eerder) op elke verdieping een AP moet neerzetten.

TS wil echter een verbinding opzetten door twee betonnen muren heen. Dan lijkt 5 GHz me niet zo handig.
De pingtijden van 4G zijn inmiddels lager dan die van DSL.
Waar lees je dat TS DSL heeft? Misschien heeft ie wel glasvezel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2015 07:42 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Compizfox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:40:
[...]

Dat is waar, de slechte penetratie van 5 GHz is eigenlijk juist beter dan de hoge penetratie van 2,4 GHz omdat het signaal dan binnenshuis blijft. Hierdoor heb je minder last van het signaal van de buren, maar dat betekent wel dat je misschien (eerder) op elke verdieping een AP moet neerzetten.

TS wil echter een verbinding opzetten door twee betonnen muren heen. Dan lijkt 5 GHz me niet zo handig.
Wel als je een extra AP neerzet, in dezelfde kamer als de computer.
Waar lees je dat TS DSL heeft? Misschien heeft ie wel glasvezel ;)
Nergens. Maar ik lees dat hij draadloos wilt werken. 4G is net zo draadloos als WiFi. 4G is sneller dan de combinatie consumentenWiFi+DSL en kan ook sneller zijn dan de combinatie consumentenWiFi+glasvezel.

Wat je natuurlijk wel kunt doen als je de huidige apparatuur niet wilt vervangen, is de heatmap downloaden van de website van de fabrikant van de huidige apparatuur. Aan de hand daarvan plaats je je apparatuur. Reserveer ook een kanaal specifiek voor de computer en gebruik voor telefoons, laptops etc. een heel ander kanaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 20-07-2015 07:49 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Trommelrem schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:47:
[...]
Wel als je een extra AP neerzet, in dezelfde kamer als de computer.
Ja, maar dan moet hij dus een kabel trekken. (en volgens TS is dat niet makkelijk te realiseren) En aangezien het om een vaste PC gaat heeft hij, als hij die kabel heeft getrokken, die AP helemaal niet meer nodig: dan kan hij die kabel beter meteen in z'n PC stoppen ;)

Pagina: 1