iPod Classic (2nd gen) loopt vast bij syncen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Een tijdje terug heb ik per ongeluk mijn iTunes library gewist. Heel erg was dat niet, want ik heb maar een paar playlists die ik ook nog wel handmatig kon nabouwen en die ene playlist op basis van playcount, oh well, jammer dan.

Echter, nadat ik een nieuwe connectie van mijn Ipod Classic (7nd gen volgens deze tabel, 120GB) maakt met iTunes om hem te syncen met de nieuwe library loopt die steeds vast. De eerste 400-450 nummers gaan in sneltreinvaart, dan ineens stopt die en gaat het heel traag, waarna die uiteindelijk errort dat er niet kan worden geschreven. Het lijkt erop dat dit steeds rond dezelfde hoeveel getransfereerde data is (~1.5GB). Hij maakt daarbij ook om de zoveel seconden een krassend/tikkend geluid.

Dat tikkende geluid herken ik van die keer dat ik mijn vorige iPod kennis heb laten maken met een betonnen vloer, echter, zoals je hier leest is van laten vallen geen sprake.

Terug naar factory instellingen biedt geen soelaas, format in Windows ook niet, in command prompt blijft hij hangen op 2% (waarbij verder niks te horen is) en hij op het scherm om de zoveel tijd switched van "verbonden" naar "synchroniseren".

Is hier nog iets te redden?

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 19-07-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je disc defect is. Misschien helpt zo'n programma om bad sectors te vinden en labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Eens met sebastius, de iPod Classic werkt nog met een 1.8" HDD, als je tikken/klikken hoort is die vrijwel zeker aan het eind van zijn latijn. Dat wil echter nog niet zeggen dat je iPod onbruikbaar is: met een adapter kan je er een SD-kaartje of zelfs een mSATA SSD in zetten :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Ziet er interessant uit. Lijkt me een leuk klusje en potentieel goedkoper dan een tweedehandsje of een alternatief.

Met een paar disassembly guides kom ik er vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh ja hoor, zo klein zijn ze nou ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:34:
met een adapter kan je er een SD-kaartje of zelfs een mSATA SSD in zetten :)
/update: gelukt :). Desbetreffende kit besteld. Disassembly was the usual struggle. Omwisselen van de HDD voor SD-module een eitje. Synchroniseerde vervolgens weer als vanouds.

De ipod zelf ziet er aan de buitenkant niet helemaal crisp meer uit langs de randjes, maar dat mag de pret niet drukken. Zodra ik hem in zijn case stop, zie je daar toch niks meer van.

Hartelijk dank voor de tip!
Pagina: 1