Enige tijd geleden heb ik een nieuwe camera gekocht waarvan de raw files veel groter zijn dan bij mijn vorige camera, waardoor het bewerken in Lightroom/Photoshop veel trager is geworden. Mijn huidige PC is zo'n 7 jaar oud, dus ook wel aan vervanging toe. Daarom ben ik gaan kijken om nieuw systeem samen te stellen.
Ik zou graag input wilen hebben op de gekozen onderdelen. Zijn sommige onderdelen overkill? Heb je betere alternatieven? Alle input is welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal bedrag mag rond de 1000 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[list]
• Dell U2412M Monitor
• OCZ Vertex SSD 128Gb (voor besturingssysteem)
• 2x WD Green 5400RPM 2TB (voor backup)
• Muis en toetsenbord
[/list]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basisonderdelen, moederbord, CPU, CPU koeler, RAM, harddisk, Voeding, Systeemkast, Besturingssysteem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet de komende jaren mee kunnen gaan en met name goed presteren voor fotobewerking met grote raw files. Moet USB 3 hebben om snel data van geheugen kaarten te kunnen kopieren. Geintegreerde kaartlezer is niet noodzakelijk. Bij voorkeur is het systeem koel en stil
Ga je overklokken?
Initieel ben ik dat niet van plan, maar om in de toekomst nog wat extra uit het systeem te kunnen halen wil ik de mogelijkheid wel hebben, zonder later te moeten upgraden.
Ik ben tot deze lijst gekomen:
Ik zou graag input wilen hebben op de gekozen onderdelen. Zijn sommige onderdelen overkill? Heb je betere alternatieven? Alle input is welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]
- Fotobewerking (Lightroom/Photoshop)
- Office
- Surfen, email
- Enige game die ik wel eens speel is Football Manager
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal bedrag mag rond de 1000 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[list]
• Dell U2412M Monitor
• OCZ Vertex SSD 128Gb (voor besturingssysteem)
• 2x WD Green 5400RPM 2TB (voor backup)
• Muis en toetsenbord
[/list]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basisonderdelen, moederbord, CPU, CPU koeler, RAM, harddisk, Voeding, Systeemkast, Besturingssysteem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet de komende jaren mee kunnen gaan en met name goed presteren voor fotobewerking met grote raw files. Moet USB 3 hebben om snel data van geheugen kaarten te kunnen kopieren. Geintegreerde kaartlezer is niet noodzakelijk. Bij voorkeur is het systeem koel en stil
Ga je overklokken?
Initieel ben ik dat niet van plan, maar om in de toekomst nog wat extra uit het systeem te kunnen halen wil ik de mogelijkheid wel hebben, zonder later te moeten upgraden.
Ik ben tot deze lijst gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,90 | € 348,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-UD5H | € 160,40 | € 160,40 |
| 2 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 101,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0 | € 106,50 | € 106,50 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 82,90 | € 82,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 987,59 | |