Toon posts:

Little Big Adverture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JA DIE ja met Twins nou dit was me een spel ik kon er geen genoeg van krijgen. Die humor en dat lopen van die gabber met die staart die dit spel een topper maakte en de dinofly niet te vergeten. Maar komt er geen vervolg over die twins Ik hoop het want dan komt er nog iets mooi op de wereld!!! Weten freaks hier meer over reageer dan ff want ik wil hier graag meer over weten!!

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Er is toch ook een LBA2 geweest?

:?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij ook, met zo'n vrouwke d'rbij nog zelfs...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

yep.. die was ook goed! helemaal uitgespeeld weer.. Zelfde wereld, maar zijn dingen veranderd. Dan komen er ook nog aliens...

maar wel een stuk makkelijker.. weet zo even de naam niet, maar zoek eens wat rond op inet..

Localhost is where the heart is

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

lba2 heb ik ook al een paar keer uitgespeeld. 1 vaak geprobeerd maar hij liep telkens vast...dat was best kloten

lba3 schijnt niet te komen :(

This too shall pass

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08
Even tussendoor:

Was het niet Twinsen?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Ik vond 1 beter dan 2, was wat spannender en minder kinderachtig. En dan die muziek... *zucht*

Verwijderd

yep, 1 roelt zwaar, heb hem hier nog liggen :)
ik had 2, die was ook leuk, alleen een stuk makkelijker
(makkelijker om op sommige stukken te cheaten met die lopende bommen >:) )

Verwijderd

[TOTAAL OFF-TOPIC]

Die muziek van LBA 1 was zo mooi (vond ik dan)! Kent iemand een site waar ik goede MIDI's van dit spel kan downloaden? Dat zou geweldig zijn... 'kep net een nieuw keyboard (CASIO CTK-811EX) :)

Verwijderd

wat heeft dat keyboard drmee te maklen...

ow ik weet ut al... dan kan je em tog op je keyboard zetten... ik ken wel een gast die dat ook veel doet... zal es een site aan em vragen...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:48 schreef MrFreeman het volgende:

ow ik weet ut al... dan kan je em tog op je keyboard zetten...
Idd :)

• oVRoM
  • Niet online
http://www.gamez.nl/_statisch/nws.1088.phtml
Volgens Adventure Gamer begint de Franse ontwikkelaar No Cliché volgend jaar aan Little Big Adventure 3.

De geruchten waren er al langer, maar of het tot daadwerkelijk tot een derde deel zou komen was tot dusver onduidelijk. Nu lijkt er echter schot in de zaak te komen, want volgens Adventure Gamer is het script al klaar en kan de productie begin volgend jaar van start gaan. De opvolger van Little Big Adventure 2 heeft als werktitel The Stellar Entity Genesis.

Het Franse No Cliché heette voorheen Adeline Software, totdat het bedrijf in 1997 werd overgenomen door Sega. Daarmee is het de eerste Europese studio die volledig in handen is van de Japanse consolegigant. Of dit inhoudt dat LBA 3 er ook (of alleen) voor de Dreamcast komt is op dit moment niet bekend. Adventure Gamer hoopt hierover snel duidelijkheid te krijgen, dus hou die (en deze) site in de gaten.
Kijk voor meer informatie over de reeks ook eens op de fansite The World of Little Big Adventure.

Verwijderd

LBA 3 VOOR DE DC? Dat zou vet zijn :) Ja ja, trouwe DC-bezitter... al denk ik dat het er niet van zal komen :(

• oVRoM
  • Niet online
www.nocliche.com
Due to Sega decision to stop development in Europe, No Cliché stopped its activity.
Almost all employees have been made redundant.
"Agartha" the horror/adventure game is cancelled.
The managing staff is working on the company's rebirth.
News on this site as soon as we can.
Helaas :(

Verwijderd

N-n-n-n...neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! Geen LBA 3 meer? GEEN ADELINE MEER?! Die 2 volle minuten van hoop kapotgamaakt! :'(:'(:'(

Verwijderd

maar als je dit leest (source www.gamers.nl)
---------
Little Big Adventure 3: The Stellar Entity The former Adeline team are currently looking at plans to create a third adventure in the LBA series! This comes after emails from Frédérick Raynal, Creative Director of LBA, to the online fan community. The storyline of the game has already been written; entitled 'Genesis of the Stellar Entity,' it revolves around the Stellar Entity protected by the Sendells within Twinsun. Adeline says that Twinsen, Zoé and their young son Arthur will all be playable characters in the game, and that the game will have a multiplayer mode . Originally, the plan was to create the game for the Sega Dreamcast, as many of the Adeline team members are now involved in Sega-owned No Cliché. However, since the Dreamcast has now been discontinued, No Cliché has cancelled its current projects (namely, the survival horror title 'Agartha') and is up for sale. This means LBA3 would be an Adeline project and so would be made for PC. LBA3 may take 1-2 years to complete, and will probably be started around 2003.
------------------
dan is het dus weer waarschijnlijker dat hij voor de pc komt :?

Verwijderd

Ik kijk al uit naar 2005 ;)

• FreakR
  • Laatst online: 11-02 22:35
Als ik een tip mag geven aan de makers..Leer die Twinsen toch is zwemmen :) Zelfs in een zwembad verdrinkt hij :P (ergens in zo'n hotel waar zo'n man ligt te zwemmen!)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Hehe komt er toch een vervolg op LBA 2 want ik vond dat echt een vet spel maar nu hopen dat het ook door gaat okee bedankt voor het reageren

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

LBA2 gezien bij de Free in Utrecht (HC) voor 10,-.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Volgens mij is het ook abandonware, d.w.z. dat je het volkomen legaal gratis kunt downloaden :9~

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Echt een zwaar vet spel.

/me werd altijd in elkaar geslagen door die olifant

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:18 schreef jdvanwijk het volgende:
Volgens mij is het ook abandonware, d.w.z. dat je het volkomen legaal gratis kunt downloaden :9~
Onzin, spel is pas gratis wanneer het door de uitgever freeware is verklaard. Abbondonware is gewoon een naam in de warezwereld voor "oude games" (ouder dan 4 jaar). :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
* wacko hoorde LBA :)

Wisten jullie dat er nog een heel actief LBA forum is?
http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/forum/
(geen spam! - is niet van mij)

LBA1 en LBA2 zijn nog steeds een van de betere spellen ooit.

De gedownloade versie van LBA1 zuigt trouwens, zonder muziek, stemmen en filmpjes mis je vrij veel. Helaas is LBA1 gewoonweg erg moeilijk te krijgen...

LBA2 heet Little Big Adventure 2 of Twinsen's Oddysey in de USA. LBA1 heet daar Relentless.

• wacko
Op dinsdag 19 juni 2001 16:12 schreef udenjpg het volgende:
LBA2 gezien bij de Free in Utrecht (HC) voor 10,-.
Er is een herdruk - LBA2 van EA classics. In een DVD doos, twee cd's (één met de manual in .PDF ;)). fl 9,95 niet duur voor zo'n topspel.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 19:05 schreef wacko het volgende:

De gedownloade versie van LBA1 zuigt trouwens, zonder muziek, stemmen en filmpjes mis je vrij veel. Helaas is LBA1 gewoonweg erg moeilijk te krijgen...
Ja, dan is het inderdaad niet meer de moeite de moeite waard... :'(

Ik vond deel 1 beter dan 2 omdat je de hele tijd het gevoel had dat je een ontsnapte gevangene was en achtervolgd werd (kent iedereen nog die bibliotheek waar je je ID-kaart moet laten zien en dat die bibiothecaris zomaar de politie erbij haalt? *gruwel* --- en natuurlijk nog die verschrikkelijke "slaappilafschietolifanten" (beter kan ik ze niet omschrijven :) )

In 2 was je al een held in een vredige wereld, en dan komen er aliens in het spel --- SAVE THE WORLD TWINSEN!

LBA 2 was trouwens ook wel een goed spel hoor :)

• wacko
idd, de meeste mensen die beide hebben gespeeld vonden LBA1 beter, of vonden LBA2 alleen beter om de graphics. Ikzelf vind het verhaal van LBA1 ook veel beter, echt gaaf - je begint gewoon al in een gevangenis, dan ontsnappen... en dan ben je gewoon vrij, je kunt doen wat je wilt...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:56 schreef oVRoM het volgende:
http://www.gamez.nl/_statisch/nws.1088.phtml
[..]
:9~ WHOOOOOOHOOOOOO!!!!!! :D
eindelijk!

Verwijderd

*ahem* lees ff een paar posts verder :'(

• wacko
Er zijn nogal wat e-mailtjes verstuurd naar Frédérick Raynal himself door de fans. Hij heeft geen idee hoe het nu verder moet gaan. Wat wel waar is dat No Cliché eigenlijk een heel ander bedrijf is, alleen zijn de meeste medewerkers actief in hetzelfde bedrijf. Misschien dat ze nu weer bij elkaar komen in Adeline.

Raynal zei in één van zijn mails: "I'll do LBA3 before I'll die"
Dat steekt toch wel weer een hart onder de riem :Y)

Er zijn er ook die zeggen te hopen beginnen aan LBA3 in 2003, het werken eraan zou 1-2 jaar in beslag nemen... ik hoop iig het beste ervan.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Ik heb zelf LBA1 en 2 ook uitgespeeld (zonder walkthrough uiteraard) en ik vond ze destijds echt helemaal het einde, heb alle lange tijd geen game meer teruggevonden in dat genre.

Verwijderd

Voor wie de muziek bij LBA echt cool vond. Moet je eens luister naar tortoise lijkt er op zich wel op dacht ik.

• FoggyFreek
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

Waar kan ik nog aan LBA 1 komen ?
:)

-- Altijd blijven prutsen --

• oVRoM
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 00:56 schreef FoggyFreek het volgende:
Waar kan ik nog aan LBA 1 komen ?
:)
Vrijwel nergens... Niet legaal tenminste :(
Heb nou wel 10 webwinkels afgezocht, alleen 1x nog voor 140,-, maar dat vind ik net iets te ver gaan ;)
LBA2 is nog wel te vinden...
LBA1 is trouwens op verschillende abandonware sites te downloaden, gewoon ff zoeken (niet hier gaan vragen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb LB1 maar die had ik op mn P100 dus dat was gaar nu heb ik na een tijdje de P355 ook gaar maar ja het is beter maar voor LB1 moet je de oude windows versie of dos of zoiest dus ik kan hem niet meer spelen!!!!!!
Weet iemand de oplossing???

Thnx

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:46
Ik heb zowel LBA1 als 2 uitgespeeld... veel Engels van geleerd ook... :) Waren erg leuke games... en ik las hier zonet iets over midi files met muziek: Bij LBA2 zit dezelfde muziek, maar dan met echte instrumenten. Ook te beluisteren als je de (officiele) cd van LBA2 in je gewone cd-speler stopt...

* HariZ heeft er ook nog een mp3tje van gelooft ie... :)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:20

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Op woensdag 20 juni 2001 10:39 schreef HariZ het volgende:
Ik heb zowel LBA1 als 2 uitgespeeld... veel Engels van geleerd ook... :) Waren erg leuke games... en ik las hier zonet iets over midi files met muziek: Bij LBA2 zit dezelfde muziek, maar dan met echte instrumenten. Ook te beluisteren als je de (officiele) cd van LBA2 in je gewone cd-speler stopt...

* HariZ heeft er ook nog een mp3tje van gelooft ie... :)
ik heb alle liedjes uit LBA2 nog :) ,want dat spel heb ik

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ik heb het origineel van LBA1, ik was er echt fan van!!!

• wacko
Ik heb LBA1 overgekocht van iemand anders (kende ik helemaal niet). Heeft ie aan me verkocht voor fl 12,50 :) :)
Was wel een jaartje of wat geleden.

Gewoon overal online posten dat je ernaar op zoek bent is de truc. Misschien dat je zoals ik geluk hebt.

Verwijderd

:9~ Ik heb hem achterin mijn kast teruggevonden! :9~ Maar....... hij doet het niet meer... *&^*^WINDOWS! Ik meen dat je iets in de config.sys moest veranderen als je windows gebruikte maar wat moest je nou doen? Heb ik het eindelijk gevonden, doet ie het niet... wat een wrede wereld... :'(

• Zydell

Zydell

* * * * *

Misschien heb je nog ergens een oude dos-opstart disk liggen :? daar zou het wel mee moeten lukken.

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:46
Op woensdag 20 juni 2001 10:42 schreef HanG-BuiK-ZwijN het volgende:

[..]

ik heb alle liedjes uit LBA2 nog :) ,want dat spel heb ik
Ik heb ze ook nog... :) Ik vond dat spel zo goed, dat ik van de originele cd (die ik nog steeds heb) ook een kopie voor mezelf heb gemaakt, zodat ik em niet krijtraakte... :)

• wacko
Op woensdag 20 juni 2001 16:39 schreef jdvanwijk het volgende:
:9~ Ik heb hem achterin mijn kast teruggevonden! :9~ Maar....... hij doet het niet meer... *&^*^WINDOWS! Ik meen dat je iets in de config.sys moest veranderen als je windows gebruikte maar wat moest je nou doen? Heb ik het eindelijk gevonden, doet ie het niet... wat een wrede wereld... :'(
Op http://twinsunfiles.cjb.net/ staat onder Programs een bootdisk image, hierop staan allerlei generic DOS drivers voor cd-rom en soundblaster. Probeer het eens, mbv een bootdisk is iig de beste (en werkende) manier om het te proberen.

De muziek van LBA2 is erg goed idd :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:36 schreef jdvanwijk het volgende:
[TOTAAL OFF-TOPIC]

Die muziek van LBA 1 was zo mooi (vond ik dan)! Kent iemand een site waar ik goede MIDI's van dit spel kan downloaden? Dat zou geweldig zijn... 'kep net een nieuw keyboard (CASIO CTK-811EX) :)
http://home.hccnet.nl/awm.frazer/lba1%20midi%20files.zip

leef je uit :)

Verwijderd

Lba 1 Rules. Ik zelf vond lba2 tegenvallen die gekke zogenaamde 3d engine was bagger. Ïk heb ze gewoon alle 2 origineel gekocht! 2 heb ik neit uitgespeeld.

Toen ik 1 uitspeelde was ik erg verdrietig dat het afgelopen was :) met mijn grote vriend twinsen

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 13:37 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

http://home.hccnet.nl/awm.frazer/lba1%20midi%20files.zip

leef je uit :)
Klinkt goed zeg! Is het gewoon van het spel "geript"? (bv .xmi naar .midi) En kan dat eigenlijk wel? :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 15:48 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Klinkt goed zeg! Is het gewoon van het spel "geript"? (bv .xmi naar .midi) En kan dat eigenlijk wel? :)
Geen idee, kheb deze midi's niet zelf gemaakt of geript. Kheb ze jaren geleden van een fansite geplukt :)

Kheb eigenlijk geen idee waar ze vandaan komen of hoe ze gemaakt zijn... maar het werkt toch? :D

• FreakR
  • Laatst online: 11-02 22:35
ik moet bijna ;( van die midi's...zoooo mooi :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
I wil ff zeggen dat die Dinofly achter twinsen's house su[PER] vet is echt waar nog ruiger dan z'n autootje waar je het stuur van moet vinden!!Eigenlijk waren alle vervoermiddelen wel ruig ook de jetpack ofnie

Verwijderd

Hoe denk je dat ik aan mijn naam gekomen ben ? *D

zlito's waren de munten waarmee ze betaalden in LBA

Verwijderd

Hehe ik heb het laatst gekocht voor 5 piek ofzo :) Wel leuk hoor...

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 16:49 schreef zlito het volgende:
Hoe denk je dat ik aan mijn naam gekomen ben ? *D

zlito's waren de munten waarmee ze betaalden in LBA
alleen op de andere planeet, op Twinsun het ze Kashes (ook origineel :D )

• wacko
Over die muziek: die heb ik eruit geript (origineel dus), van .XMI geconverteerd naar .MID. Zoek maar met Google naar "XMI2MID" en je vind zo een converter.

De cd audio van LBA1 is hier downloadbaar:
http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/files.php?type=15&sort=title&ad=ASC

En die van LBA2:
http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/files.php?type=16&sort=title&ad=ASC

Staan nog vrij veel leuke LBA files op die site.

Verwijderd

In MP3! Vet! Thx! ;)
Pagina: 1