[iPhone 6 oplader] Dit accessoire wordt niet ondersteund

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vraag, weet niet of ik hem op de juiste plek zet maar ik kom er niet meer uit. Mijn iPhone 6 geeft sinds kort aan als ik de originele lader erin steek; deze accessoire word niet ondersteund. Drie maal toe bij een repairhouse geweest maar elke keer bleek hij het toch niet te doen. En kreeg ik bij het laden weer dezelfde melding. Ze weten ook daar niet meer waar het probleem ligt. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik heb zelf eens in de zoveel tijd dat zich stof (uit broekzak) ophoopt in het stekkertje waar je de lader insteekt. Een beetje purren met een klein schroevendraaiertje (op eigen risico :)) kan dan helpen. Wat ik op zo'n moment merk is ofwel dat de lader niet pakt, ofwel inderdaad een 'niet ondersteunde' lader.

Regelmatig gedaan en alles werkt nog zoals het moet - schade zal dus wel meevallen als je voorzichtig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is de precieze melding? Want als dat 'deze accessoire word niet ondersteund' is, zitten daar 2 grote fouten in en dat is dus geen officiele Apple/iOS melding. Is 'ie gejailbreakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Met een cocktailprikker stof uit de ingang halen.
En anders als je vlakbij een apple store woont, langsgaan om je kabel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat letterlijk; dit accessoire wordt mogelijk niet ondersteund. Ik heb er een nieuw scherm op laten zetten omdat er een barst in zat. Is hij dan mogelijk gejailbreakt? En wat kan je hier dan aan doen? er is al nieuwe software opgezet via iTunes. Stof hebben ze hem op nagekeken. Ook dit was niet het probleem. Met alle officiële Apple laders gaf hij dezelfde melding. Dus ook aan de kabel kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 06:44:
Er staat letterlijk; dit accessoire wordt mogelijk niet ondersteund. Ik heb er een nieuw scherm op laten zetten omdat er een barst in zat. Is hij dan mogelijk gejailbreakt? En wat kan je hier dan aan doen? er is al nieuwe software opgezet via iTunes. Stof hebben ze hem op nagekeken. Ook dit was niet het probleem. Met alle officiële Apple laders gaf hij dezelfde melding. Dus ook aan de kabel kan het niet liggen.
Is het scherm door Apple vervangen, of een handige winkel ?
In het geval van de laatste is jouw garantie ook vervallen, soms is goedkoop duurder :(
Kennelijk is dat dan de oorzaak, en is er ergens iets niet helemaal juist gedaan ( slechte verbinding / kwaliteit schermpje )

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 19-07-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt. Niet bij Apple. Daar was ik al achter. Niet handig, maar dat besef je altijd achteraf. 😏 Bij Repairhouse vertelden ze mij dat het vervangen van het scherm los stond van deze melding. Maar dat is dus waarschijnlijk niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:48
Deze melding heeft met de USB communicatie te maken, en niet met het scherm.
Als de USB kabel wordt ingestoken, dan wordt er (via USB data) gekeken of er een compatibel apparaat aan de iphone hangt. Zo nee, dan krijg je die melding.
Laadt de iphone nog? Zo ja, dan is er geen los contact (want ook USB data via iTunes blijkt nog te werken).
Wat gebeurt er als er een andere accessoire (geen voeding) aan de USB poort wordt gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De iPhone laad nu nog af en toe. Als ik hem een aantal keer aan en uit zet. Of ik heb geluk dat hij het op dat moment wel doet. Als ik hem via de USB aan de computer hang, krijg ik dezelfde melding op dit moment. Maar het kan zijn dat hij hem straks wel ineens pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Graag een topic report aanmaken en niet reageren in het topic, als je denkt dat tegen de regels in gaat.

[ Voor 70% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2015 21:45 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet thuis in dit soort gevallen en in maken van nieuwe topics vandaar dat ik mijn vraag hier stel. En helaas dyslectisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ook voor jou geldt een topic report aanmaken, en niet reageren in het topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:11:
De iPhone laad nu nog af en toe. Als ik hem een aantal keer aan en uit zet. Of ik heb geluk dat hij het op dat moment wel doet. Als ik hem via de USB aan de computer hang, krijg ik dezelfde melding op dit moment. Maar het kan zijn dat hij hem straks wel ineens pakt.
Doet me vermoeden dat de USB chip wel eens kapot kan zijn. Kan een gevolg zijn van de schermwissel (ESD), maar dat is natuurlijk nooit te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Er zijn een paar dingen die het probleem kunnen zijn:
- je kabel is stuk
- er zit stof in je dock (veel voorkomend)
- tijdens het verwisselen van het scherm hebben ze ook de dock stuk gemaakt/vervangen zonder te vermelden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken! Zal jullie opties nog eens voorleggen bij repairhouse. Misschien kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Graag ontopic blijven of een TR aanmaken.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
De topictitel is nu aangepast. Voor de TS geldt dat de volgende keer wel twee keer gekeken mag worden hoe de melding nu exact heet. Voor de rest graag een TR aanmaken en niet het topic vervuilen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
Zonder direct met de afkeurende vinger naar het betreffende repairhouse te wijzen, maar ik had laatst een medewerker van een Apple Authorised Repair Center in de winkel en die wees me er op dat de ongeautoriseerde reparateurs die schermpjes vervangen nog wel eens onderdelen uit een iPhone halen en verwisselen voor namaak. Dit heeft hij vaak meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi is er al iemand die toevalig weet hoe je dit probleem oplost. zit met het zedlfde probleem maar mijn toestel de 6s is nog geen 2 dagen oud ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:41
Ga terug naar de winkel zou ik zeggen.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja strak plan ga ik ook maar ff doen. dacht dat het probleem mischien zo te fixen was.
fijne kerstdagen mensen en een goed 2016 gewenst
Pagina: 1