Ja van shooters hoef je niet teveel druk te maken voor de 7.1 van g430, want stereo werkt toch altijd beter in cs:go met de logitech g430. Ik weet ook niet waar ze die onzin vandaan halen dat csgo beter spelen met 7.1 met de g430 headset, waarschijnlijk zit het gewoon in 't koppeke? In elk geval, ik heb meer poppen kunnen knallen zonder de 7.1 aan. Laatst hoorde ik nog iemand zeggen dat ze met de 7.1 van de g430 perfect iemand door muren kan horen en door muren kan heenschieten en de pop meteen raakt = onzin natuurlijk, was wss puur toeval
Toch is de 7.1 af en toe onmisbaar voor mij, want af en toe wil ik stereo manipuleren van youtube filmpjes met Low quality music/sound. Het klinkt namelijk ineens veel beter met de 7.1 dan in stereo. Dus al bij al wel tevreden met de g430. Ik heb de g430 aangeschaft met een coupon btw en dat kwam goedkoper uit.
Als het puur om gamen gaat toch 100% voor de Steelseries Siberia V2 gaan omdat de stereo nog beter klinkt en je hoeft geen muisklikken te maken om 7.1 aan te zetten, wat eigelijk toch amper werkt in csgo.

De g430 heeft namelijk geen knop in de headset zitten om 7.1 aan te zetten, dan moet je steeds de software openen en ik kan u verzekeren dat het wel lastig is om steeds 7.1 opnieuw aan/uit te zetten (dit gaat namelijk niet automatisch, dus ben je vergeten 7.1 aan te zetten, dan moet je het spel minimaliseren!). Als je een logitedch muis hebt, kun je we leen g-toets maken voor je muis om de 7.1 in/uit te schakelen. Er is overigens geen enkel manier om 7.1 via een toetsenbord in of uit te schakelen.
Misschien nog leuk om te weten: g430 is niet compaible met linux, de geluidskwaliteit is goed, maar duidelijk slechter dan in windows. Surround sound werkt overigens ook niet in linux.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 21-07-2015 09:30
]