Zwart scherm bij boot (R9 290)

Pagina: 1
Acties:

• bo747
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-01 12:20
Ik heb sinds kort de volgende hardware in gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI R9 290X Lightning€ 362,90€ 362,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,79

Hierbij maak ik gebruik van een Seasonic S12II-Bronze 520W voeding.
Het viel me op dat de videokaart om 2 stuks 8pins PCI-E stekkers terwijl de voeding mij maar 1x 6+2 pins en 1x 6 pins aanbiedt. Volgens het Voeding advies en informatie topic zou de videokaart met deze stekkers en het vermogen moeten werken.

Helaas krijg ik vanaf de eerste keer dat ik opstartte geen beeld als ik de monitor aansluit op de videokaart, hierbij draaien de ventilatoren op de videokaart wel. Zodra ik deze aansluit op de interne GPU van het moederbord krijg ik wel beeld.
Ik heb hierna een windows installatie uitgevoerd om vervolgens een poging te wagen om drivers te installeren. Hierbij kreeg ik de volgende foutmelding "Application Install: install package failure!", ook de device manager ziet de videokaart niet in windows.

Ik heb vervolgens wat gegoogled op het probleem en vond meerdere mensen met een R9 290 die eenzelfde probleem hadden, maar tot nu toe hebben de oplossingen mij niets opgebracht. Ook het "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" topic op GoT en de search brachten mij niet tot een oplossing.

Een enkele oplossingen die ik geprobeerd had waren o.a.
- Interne GPU in BIOS uitschakelen
- Videokaart eruit, alle drivers in safe mode eraf gooien, kaart er in.
- Videokaart in andere slot. (priority ook aangepast in BIOS)

In andere woorden ik ben een beetje de weg kwijt op mezelf, heeft iemand nog wijze raad of ideeën?

P.S: Mijn excuses als er informatie mist, laat me het weten en ik zal dit verschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door bo747 op 18-07-2015 21:57 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:05
Wacht even: je hebt dus wel beeld via je onboard GPU? Je kan alleen de R9 niet installeren, als ik het goed begrijp?
Chipsetdrivers geïnstalleerd?

• bo747
zetje01 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:00:
Wacht even: je hebt dus wel beeld via je onboard GPU? Je kan alleen de R9 niet installeren, als ik het goed begrijp?
Chipsetdrivers geïnstalleerd?
Ik heb inderdaad beeld via de onboard GPU, maar niet via de kaart zelf. Deze is dan ook niet zichtbaar in windows en de drivers kunnen niet geïnstalleerd worden (zowel van de DVD als gedownload). Voordat ik dit probeerde heb ik wel de chipset drivers e.d geïnstalleerd vanaf de bijgeleverde Gigabyte DVD.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:05
Ik heb niet genoeg verstand van wat voor voedingskabels je videokaart nodig heeft.
Maar aangezien windows hem niet ziet, lijkt me daar het probleem te zitten, of hij is stuk...

• bo747
zetje01 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:19:
Ik heb niet genoeg verstand van wat voor voedingskabels je videokaart nodig heeft.
Maar aangezien windows hem niet ziet, lijkt me daar het probleem te zitten, of hij is stuk...
Ik krijg inderdaad dat gevoel ook. Nadat ik mijn oude videokaart aangesloten had en deze gewoon beeld gaf heb ik de videokaart aangesloten op een ander systeem met 2 test setups, namelijk:
- De ideale manier, 2x 8 pins (d.m.v 6+2 connectoren) PCI-E zoals de videokaart ook aangeeft. Het resultaat hierbij was dat ik beeld kreeg.
- De manier waar ik nu ook mee zit, 1x 8 pins (6+2) en 1x 6 pins. Hierbij kreeg ik ook op het ander systeem geen beeld.

Dus waarschijnlijk ligt daar het probleem. Ik ga nu dus een nieuw plan trekken en zal laten weten wat de resultaten hiervan zijn.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Oplossing is andere voeding.
Of een verloopje naar 2x molex naar 1x 8 pins.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
je kunt zoeken naar een multi-molex naar 8pins adapter maar niet iedereen heeft daar veel succes mee. voeding heeft vermogen genoeg dus zou moeten lukken. http://www.onlinekabelsho...uik+%26gt%3B+PCIe+voeding

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Nicksels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn R290.

Bij mij lag de fout aan de kabels.. Maar aangezien je dat al geprobeerd hebt weet ik het niet.

Ik zou binnenkort even kijken hoe
Mijn kabels in de kaart zitten. (:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33

D4NG3R

kiwi

:)

(Multi) molex naar 8 of 6+2 connectoren zou ik ontwijken, ik heb die dingen te vaak kapot zien smelten om ze nog aan te durven raden. Beter splits je de originele 8 of 6+2 connector op.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1