Nieuwe game pc gebouwd, maar steam spellen werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo beste mensen, ik was vandaag nog druk in de weer met het ineenschroeven van mijn game pc, heb dan windows geinstalleerd en toen heb ik mijn games gedownload, 3 van de 3 werken niet. De geteste games zijn: Day of defeat source, Team fortress 2 en Orcs must die 2 (niet van de source engine, misschien is die info nuttig) Aan iedereen die gaat reageren, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hi Benja1 (the 1 en only),

Als jij je eigen post zo leest, wat schiet jou dan het eerste te binnen, stel dat jij de vraag had willen beantwoorden? Mij in ieder geval:
1a. Hoezo "werken niet"? Krijg je een foutmelding?
1b. Wat vond je op Google over deze foutmeldingen?
2. Wélke "Windows"?
3. Drivers up-to-date? (Niet van de installatie-CD's dus!)
4. Windows up-to-date?
5. Specs?

Beantwoord al deze vragen, aub. Grote kans dat je zélf je probleem al oplost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 18-07-2015 21:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Ik heb inderdaad de vraag heel vaag gesteld 8)7 .

1A. Bij de Valve spellen (tf2 en dod:s) krijg ik foutmelding: ''Setup file 'gameinfo.txt' doesn't exist in subdirectory 'hl2' Check your -game parameter or VCONFIG setting.''

Bij TF2 krijg ik precies dezelfde foutmelding.

1B. Op google vond ik:

1:Dat ik de bestanden van het spel moest defragmenteren via steam, heb ik voor alle spellen gedaan. OMD had 1 bestand niet gevonden, daarna had steam een kleine update gegeven. Met goede moed opende ik het, maar helaas het werkte niet.

2: dat ik een .txt bestandje moest invoeren bij het handjevol bestanden dat onder Dod:s stond (bron:[url]/http://steamcommunity.com/app/300/discussions/0/864969953388813226/[/url])
Ik heb HEEL de tekst gekopieerd en dan in een txt bestand geplakt bij dod:s maar dat helpt ook niet.

3: Dat ik een.blob bestand moest verwijderen, daar heb ik nu wel spijt van want misschien is het nu nog erger.

Ik heb HEEL de tekst gekopieerd en dan in een txt bestand geplakt bij dod:s maar dat helpt ook niet.

2: Windows 7 (dus niet pro versie, of hoe het ook noemt) 32 bit

3. Van de GPU wel, van het moederbord niet denk ik, dat kan ik gewoon op de website van ASRock downloaden, toch?

4. Ja, ik heb 2 uur geleden de laatste updates gedownloadt (behalve de taalpaketten dan)

5.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1MSI R7 370 2GD5T OC€ 158,50€ 158,50
1Aerocool GT-RS€ 54,06€ 54,06
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,50€ 49,50
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
1Crucial BX100 250GB€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 637,05

(alhoewel ziet MSI Afterburner alleen de VGA plug en niet de R7 370, en andere programma's zoals msi kombustor zeggen dat het een r9 270 is)

En voor het scherm: pricewatch: Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
(bump) Ik zie niemand met een oplossing, dus ik denk dat ik gewoon ubuntu ga installeren en dan Wine (voor games die alleen op windows kunnen) en dat op dual-boot, is Wine echt zo slecht voor je FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je een 32 bit windows?
Dat zal denk ik ook het probleem zijn.
Zo te zien heb je ook nog geen chipset drivers, die zijn wel erg belangrijk. Op de asrock site te downloaden, maar eerst heel snel 64 bit erop.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Met 32 bit zal je computer ook maar 3,7gb van de 8gb werkgeheugen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Hoe moet ik van windows 7 32 bit naar 64 upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet. Opnieuw installeren.
Je installatie moet 64 bit zijn. Hoe installeer je windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Op de installatie-cd staat er 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:43

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek naar een 64 bit ISO van jouw versie van Windows 7, de keys zijn namelijk uitwisselbaar.
Lawwie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:52:
Met 32 bit zal je computer ook maar 3,7gb van de 8gb werkgeheugen zien.
Het systeem kan in het algemeen maar 4GB aan geheugen aanspreken, daar verlies je ~228MB van aan reserveringen door hardware op het Mobo maar de overige 3.7GB word verdeeld over alles, van cachegeheugen tot aan RAM tot aan VRAM.

Het is dus nog een stukje erger als wat de meeste mensen denken. :P

[ Voor 83% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2015 17:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.
Als het goed is moet dit je helpen:
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
Daar kan je een 64 bit iso downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Bij 'prepare to download' kan je kiezen uit verschillende mogelijkheden, als je 'a computer' wilt gebruiken, moet je dan een tweede computer gebruiken voor de downlaod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan geen 64 bit ISO branden naar een DVD of bootable op een USB stick zetten vanaf een 32 bit systeem. Dus ja, je zal iemand anders moeten zoeken. Downloaden kan prima maar je kan er simpelweg geen bootmedium mee maken.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De geteste games zijn: Day of defeat source, Team fortress 2 en Orcs must die 2 (niet van de source engine, misschien is die info nuttig)

eh, moet ik dus hieruit opmaken dat je de games dus niet via steam hebt gedownload , maar vanuit een andere bron ??

Als dat zo is, dan is het 100% logisch dat het niet gaat werken ? :O

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:17:
Je kan geen 64 bit ISO branden naar een DVD of bootable op een USB stick zetten vanaf een 32 bit systeem. Dus ja, je zal iemand anders moeten zoeken. Downloaden kan prima maar je kan er simpelweg geen bootmedium mee maken.
Dat heb ik nog nooit gehoord, en heb het herhaaldelijk gedaan.
Je kan wel via een 32 bit een 64 bit windows op usb zetten. Hoezo zou dit in hemelsnaam niet kunnen?
Je kan via de tool de iso op een usb zetten, en vanaf die usb installeren. Dat is het makkelijkste en het snelste. Die tool staat ook op die pagina.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:21:
[...]

Dat heb ik nog nooit gehoord, en heb het herhaaldelijk gedaan.
Je kan wel via een 32 bit een 64 bit windows op usb zetten. Hoezo zou dit in hemelsnaam niet kunnen?
Je kan via de tool de iso op een usb zetten, en vanaf die usb installeren. Dat is het makkelijkste en het snelste. Die tool staat ook op die pagina.
Via de officiële tool en Command prompt kan het niet, het probleem is namelijk dat er een 64 bit versie van bootsect.exe op de ISO's staat en daar kan een 32 bit OS gewoon niks mee. Een aantal third-party tools kan er wel mee omgaan omdat deze bootsect.exe niet gebruiken.

Tenzij die tool recentelijk geupdate is want een half jaar terug was dit nog geen mogelijkheid.

Edit: Hier wil ik wel aan toevoegen, steeds meer systemen booten gewoon vanaf een USB stick waar de ISO simpelweg op uitgepakt is, oudere systemen zullen daar vaak niet vanaf booten maar een moderne bak wel. Dat is een poging waard om te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Breezers schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:18:
De geteste games zijn: Day of defeat source, Team fortress 2 en Orcs must die 2 (niet van de source engine, misschien is die info nuttig)

eh, moet ik dus hieruit opmaken dat je de games dus niet via steam hebt gedownload , maar vanuit een andere bron ??

Als dat zo is, dan is het 100% logisch dat het niet gaat werken ? :O
Neen, dat bedoel ik niet. Ik wou aantonen dat windows me een andere foutmelding geeft bij orcs must die.

[ Voor 3% gewijzigd door benja1 op 19-07-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:23:
[...]

Via de officiële tool en Command prompt kan het niet, het probleem is namelijk dat er een 64 bit versie van bootsect.exe op de ISO's staat en daar kan een 32 bit OS gewoon niks mee. Een aantal third-party tools kan er wel mee omgaan omdat deze bootsect.exe niet gebruiken.

Tenzij die tool recentelijk geupdate is want een half jaar terug was dit nog geen mogelijkheid.
Heb je het ooit zelf geprobeerd?
Ik heb wel eens per ongeluk 32 bit geinstalleerd, en via die windows een 64 bit op usb gezet. Een 32 bit os hoeft er ook niets mee, je gaat opnieuw installeren via de bios. Wat heeft het os daar nog mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:25:
[...]

Heb je het ooit zelf geprobeerd?
Lezen is een kunst hé. :)
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:25:
Wat heeft het os daar nog mee te maken?
Ik spreek de hele tijd nog over het maken van een 64 bit bootmedium vanaf een 32 bit OS. Zoals ik eerder al aangaf:
[...] het probleem is namelijk dat er een 64 bit versie van bootsect.exe op de ISO's staat en daar kan een 32 bit OS gewoon niks mee [...]
Heck, dit staat zelfs op hun pagina: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool
When creating a bootable USB device, I am getting an error about bootsect

To make the USB drive bootable, you need to run a tool named bootsect.exe. In some cases, this tool needs to be downloaded from your Microsoft Store account. This may happen if you're trying to create a 64-bit bootable USB device from a 32-bit version of Windows.

[ Voor 91% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Wat zou een os met een bootfile moeten die je op usb zet?
Ik heb het ook over het maken van een installatie medium.
Met die tool kan je prima (op een 32 bit systeem) een 64 bit windows iso op usb zetten.
Klaar. Zelf vaak zat gedaan.
Nog eens duidelijk zijn, het 32 bit os hoeft ook helemaal niets met het 64 bit bootfile.
Want je gaat via de bios gewoon opnieuw installeren. Daar heeft een 32 bit os wat dan op je pc staat helemaal niets mee te maken.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:26:
[...]

Lezen is een kunst hé. :)

[...]

Ik spreek de hele tijd nog over het maken van een 64 bit bootmedium vanaf een 32 bit OS. Zoals ik eerder al aangaf:

[...]

Heck, dit staat zelfs op hun pagina: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

[...]
Hey wat jij wil. Er staat dat het soms een probleem kan zijn.
Ik heb het zelf een aantal keer gedaan. Jij ook? Zo te horen niet.
Weet je hoe je ook windows op een usb kan zetten? De iso mounten met deamon, en de bestanden kopiëren naar de usb. Werkt ook.
Nu heb je zeker ook redenen waarom dat niet zou werken?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:32:
Nu heb je zeker ook redenen waarom dat niet zou werken?
De laatste reactie van mij, op jouw, omdat opnieuw blijkt dat je mijn reacties niet leest:
Edit: Hier wil ik wel aan toevoegen, steeds meer systemen booten gewoon vanaf een USB stick waar de ISO simpelweg op uitgepakt is, oudere systemen zullen daar vaak niet vanaf booten maar een moderne bak wel. Dat is een poging waard om te doen.
Tip: Ga je inlezen over het uitvoeren van 64 bit code op een 32 bit OS. Het helpt trouwens ook niet als je constant blijft zeggen dat ik dat nooit gedaan heb terwijl ik eerder al vroeg of de tool in de laatste 6 maanden toevallig nog geupdate is. Even op google zoeken toont mij trouwens aan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef mij niet in te lezen. Weet waarschijnlijk beter hoe het werkt als jij.
Bovendien, als ik zelf iets gedaan heb, weet ik dat het werkt, of kan werken.
Ik heb het vaker gedaan, met meerdere iso's en meerdere usb's.
Het werkt 9 van de 10 keer gewoon. En jij zoekt naar die ene keer dat het niet werkt.
Als je alleen naar problemen van iets zoekt, ga je die ook vinden. Dan blijven er geen goede dingen over.
En constant blijft zeggen? Letterlijk 1x gezegd 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:17:
Waihaihait what? :D Dat is echt klinkklare onzin. De ISO is gewoon 'data', dat kun je van elk OS branden. Ook is je stick gewoon bootable te maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Idd, desnoods herpartioneer je en formatteer je usb stick met diskpart (wel part. Active maken). Deze schrijft netjes de bootsector code weg. En de iso pak je gewoon uit naar de usb stick mbv b.v: 7-zip. Piece of cookie.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Via de officiele app van MS word bootsect.exe aangesproken. Dit is een x86-64 compiled executable welke je in een 32b omgeving niet gebruiken kan. Copy-pasta kan prima maar oudere systemen booten niet zonder dat de stick met bootsect behandeld is.

Probeer voor de gein eens via het commandprompt 'bootsect.exe /nt60' van de 64 bit ISO uit te voeren op een 32 bit systeem. ;)

https://technet.microsoft...ry/cc749177(v=ws.10).aspx

Branden zat ik wel fout mee. Al jaren geen DVD meer aangeraakt.

Goed ik ben weer thuis achter een PC ipv het te sturen vanaf een telefoon: Omdat ik een beetje klaar ben met deze discussie, al vanaf het 1e punt heb ik het over de officiele manier om een stick te maken. Ofwel met de USB tool van MS en als 2e optie via het commandprompt (diskpart > partitie bootable maken met bootsect.exe > content kopieren). Dat de meeste moderne systemen geen probleem hebben met een leeg stickje waar de ISO op uitgepakt is klopt; maar niet alle. En daar gaan jullie met z'n allen de mist in door blindelings aan te nemen dat elk systeem hier maar mee om kan gaan. Nee. Op vrijwel elk ouder systeem en op een aantal nieuwe systemen zal je de partitie bootable moeten maken voordat deze door de BIOS word herkent als bootable. Kan dat met de officiele 64 bit ISO op een 32 bit omgeving? Nee, kan dat met alternatieve tools of door de bootsect.exe van een 32 bit ISO af te halen? Ja.

[ Voor 82% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bootmgr moet er zijn. Dan boot hij altijd van de usb.
Daar heb je geen bootsect voor nodig.
De usb tool doet niet meer als de usb formatteren met diskpart, en de bestanden kopiëren naar de usb.
We hebben het niet over middeleeuwse computers. Dan heb je misschien bootsect.exe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan er wel blindelings van uit blijven gaan dat elk systeem het slikt, dat is jammer genoeg niet het geval. Gaat het bij de TS werken? Waarschijnlijk wel, dat gaf ik ook al aan in m'n 2e reactie. Gaat het voor iedereen werken? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat toch niet om iedereen.
Je geeft toch gericht advies, als je in 1 topic iedereen advies moet geven gaat het verkeerd.
Dat het misschien niet op pentiums 4 werkt, is toch niet van toepassing?
Als ik overal moet aangeven dat het voor die en die persoon misschien niet werkt, kan je wel stoppen. Dan kan je niemand advies meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:30:
Het gaat toch niet om iedereen.
Je geeft toch gericht advies, als je in 1 topic iedereen advies moet geven gaat het verkeerd.
Het is een publiek forum en threads worden met opzet niet verwijderd wanneer deze afgerond zijn. Het is de bedoeling dat gebruikers vooraf info zoeken. Is het handig om dan de manier te vermelden die 'waarschijnlijk' werkt?
Dat het misschien niet op pentiums 4 werkt, is toch niet van toepassing?
Pentium 4's? Het gaat niet om de processor, het gaat er om hoe de BIOS/UEFI er mee om gaat, moderne systemen herkennen het vaak direct als het stickje de content van een Windows ISO bevat.
Als ik overal moet aangeven dat het voor die en die persoon misschien niet werkt, kan je wel stoppen. Dan kan je niemand advies meer geven.
Het 'probleem' is echter dat de stappen welke de officiële FAQ aangeeft voor iedereen (die een moederbord heeft welke van USB kan booten) werkt in tegenstelling tot het simpelweg copy-pasten van de content naar een geformatteerde stick. Waarom de methode opgeven die 'waarschijnlijk' werkt als er ook een methode is die sowieso werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dit heb ik nog nooit gehoord dat je geen 64-bit USB kan maken op een 32-bit machine. Wat je nodig hebt is:
1 Een ISO met Windows Vista/7/8/8.1/2008/2008R2/2012/2012R2
2 Een tool zoals Rufus https://rufus.akeo.ie/

Daarna maak je er gewoon een bootable USB van met je gewenste Windows installatie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:38:
[...]

Het is een publiek forum en threads worden met opzet niet verwijderd wanneer deze afgerond zijn. Het is de bedoeling dat gebruikers vooraf info zoeken. Is het handig om dan de manier te vermelden die 'waarschijnlijk' werkt?

[...]

Pentium 4's? Het gaat niet om de processor, het gaat er om hoe de BIOS/UEFI er mee om gaat, moderne systemen herkennen het vaak direct als het stickje de content van een Windows ISO bevat.

[...]

Het 'probleem' is echter dat de stappen welke de officiële FAQ aangeeft voor iedereen (die een moederbord heeft welke van USB kan booten) werkt in tegenstelling tot het simpelweg copy-pasten van de content naar een geformatteerde stick. Waarom de methode opgeven die 'waarschijnlijk' werkt als er ook een methode is die sowieso werkt?
Een gegarandeerd goed antwoord geven op een forum? Succes. Je moet dingen proberen die vaak werken. Zoals op een systeem met een prut voeding, de voeding vervangen. Wilt niet zeggen dat het altijd werkt, maar heel vaak wel.

Die officele faq geeft gewoon windows 7 32/64 bit aan. En geeft ook niets over bootsect aan.
Hey misschien werkt het niet op computers uit 1988.
Je spreekt jezelf ook tegen. Eerst zeg je dat de usb tool niet altijd werkt, nu zeg je dat hij altijd werkt. Ik heb nooit iets over die tool gezegd, behalve dat hij 99 van de 100 keer werkt. Op oude computers na. Maar daar hebben we het nu niet over. Het is een modern systeem, en dan werkt het gewoon.

Oke granted, op oude computers,(10jr+) kan de usb tool niet werken. Moet ik dat nu overal zeggen waar ik het over de usb tool heb? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:36
Grappig dat er een paar compleet los tegen elkaar gaan zonder dat de TS zich nog laat horen. Is het probleem opgelost?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Sn3gG3l schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:25:
Grappig dat er een paar compleet los tegen elkaar gaan zonder dat de TS zich nog laat horen. Is het probleem opgelost?
Ik was gewoon een paar daagjes niet online. Maar nee, jammergenoeg is het probleem nog niet opgelost en moet ik bij software recovery contact opnemen met microsoft klantenservice. Ik bedank jullie allemaal voor jullie hulp en hoop dat jullie andere mensen kunnen helpen met deze info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:36
Succes, hopelijk wordt snel opgelost :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Pagina: 1