Uitdaging: zoek het verband in de foto's.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 18:54
op http://cars.2dehands.be/ kan je iets winnen als je een auto kan vinden uit de 93.000 auto's op de pagina.
Deze foto staat er ergens tussen.

Mijn goal is niet winnen, maar wil op een alternatieve mannier de auto localiseren.

Enig idee hoe dat kan? Valt het script te manipuleren?

Er is een generator die 258x258pixels images maakt.
http://cars.2dehands.be/tilesources/x_files/14/23_41.jpeg

Daarna gaan ze vermoedelijk aan de hand van een muiscoördinaat nagaan welke link er achter het coördinaat zit. Ander zie ik niet in hoe het kan werken.

Een ander methode is via een afbeelding scanner, een script dat afbeeldingen en beelden in een foto kan registreren want er staan verschillende auto's op 1 beeld. Geen idee of dat bestaat.

Nog een andere methode is het vinden van een logische volgorde. IK heb al alles getest en kan niets logisch vinden. Maar... af en toe zie ik wel dat garages met badges in de foto zelf in dezelfde regio staan. Er is ergens wel een verband. Het heeft volgens mij niets te maken met publicatiedatum, eerder met de verkoper. Als alles 100% random was het wel heeel toevallig dat 'My way' van volkswagen (2dehandscertificaat vw-group) 3 auto's vlakbij elkaar.

Er is dus een verband ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De pagina word aangemaakt door een script die Wikipedia: Image map gebruikt en dus bij elke foto bepaalde gegevens meegeeft.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie geen imagemap op deze site anders, wel een canvas waarop het ding getekend wordt. En daarbij vraag ik me dus sterk af of er een verband in die foto's zit.

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 18-07-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 18:54
Na nader inzien is het mogelijk toch 100% ad random. Er staan gewoon heel veel my ways op.

Iemand een ander idee om de auto sneller te spotten? ;-)

[ Voor 25% gewijzigd door Coolstart op 18-07-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke big data case. Kwestie van links volgen en afbeeldingen vergelijken. Staat ie even op te stampen, maar zeker wel mogelijk.
Maar zeker niet de effort waard. Punt 1 ik woon in NL, en punt 2 wil ik er mog niet dood in angetroffen worden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Het hoeft niet moeilijk te zijn. In de javascript zie je dat er een JSON bestand wordt ingeladen met alle auto's erin en de daarbij behorende code van de unieke link per auto: http://cars.2dehands.be/order.json

Vervolgens weet je zelf al wat de unieke code is voor de winnende auto: 245271417

De eerste auto in de JSON file is een Jeep, en die staat toevallig linksboven in het grid met auto's. Als je weet hoeveel auto's er op 1 lijn staan, en je weet op welk nummer "245271417" in de order.json staat. Dan weet je op welke positie je de winnende auto kan vinden.

- edit -

Ik kon het niet laten en heb de json file uitgeplozen en ben erachter dat onder KEY: 33780, de auto moet staan.
Vervolgens heb ik voor de zekerheid gekeken onder welke KEY de auto helemaal rechtsboven in moet staan en dat is 180. Wat overeen komt met de waarde in de json file: "numcolumn": 181.
De modulo van 33780 % 181 = 114.
En 33780 / 181 = 186,63

Volgens mij zou je de auto moeten kunnen vinden op rij 186 (van boven) en dan 114 auto's naar rechts.

- edit 2 -

Met een css overlay een blokje getekend op de juiste coördinaten en voila:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4494539/2015-07-22_000625_thumb.png

[ Voor 40% gewijzigd door Krilo_89 op 22-07-2015 00:11 ]

Pagina: 1