Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 16:36
Hallo,

Ik ben al een tijdje in bezit van een Asus R9290-DC2OC-4GD5 en draai daar 2 1080p monitors op via DVI.
Nu wil ik eigenlijk mijn schermen upgraden naar 2 1440p monitors, 2x Dell U2515H.

Nu heeft mijn R9 290 maar 1 DisplayPort aansluiting en schijnen DisplayPort naar DVI-D kabels een max resolutie van 1200p te ondersteunen.

Ik vroeg mij af op welke manier het mogelijk was om met de R9 290 toch nog 2 1440P monitors aan te sluiten, of ben ik geforceerd om toch lagere resolutie monitors te blijven gebruiken of een andere videokaart te kopen? Ik ben zelf een beetje ten einde raad, hopelijk kan iemand mij helpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Eentje via dp aansluiten en eentje via HDMI of zie ik iets over het hoofd?

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:07
Standaard ondersteund de U2515H geen 1440p via hdmi. 7(8)7
En nee, een hdmi > DP adapter werkt ook niet.
Verwijderd in "Tweak om met HDMI toch 2560x1440 op Dell U2515H te krijgen"

[ Voor 14% gewijzigd door wappiewappie op 18-07-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit lijkt me een zeer ongelukkige combinatie van videokaart en 2 dell monitoren helaas. Hdmi zal niet werken en een actieve displayport naar DVI adapter gaat helaas tot iets van 2000x1500px (ongeveer).

Ik vrees inderdaad dat er of 2 andere monitoren gekozen moeten worden of je moet je videokaart ruilen of verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:34
Wat je in dit geval nodig hebt is een dual link DVI kabel. Asus specificeert dat deze kaart zou beschikken over twee dual link DVI poorten, waarbij iedere poort tot 2560 × 1600@60Hz kan doen (volgens Wikipedia). Al met al zou het dus gewoon moeten kunnen.

Let alleen wel op dat je dus twee dual link DVI kabel hebt, deze hebben aan beide zeiden alle pinnetjes erin zitten (behalve bij het "kruis", dat is voor DVI-A wat weer een analoge aansluiting is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 23:02

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

De Dell U2515H heeft ook een DisplayPort-uitgang, dus die zou je moeten kunnen koppelen, daisychainen (zoek maar eens op DisplayPort Multi Stream Transport, MST). De R9 290 ondersteunt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Kijk, dat had ik zo 1-2-3 niet gevonden. Dat is wel de mooiste oplossing, zeker aangezien je met twee schermen maximaal 2x 2560x1600 kan doen. Kost je mogelijk een extra kabeltje (weet niet of deze meegeleverd worden) maar een stuk mooier en zekerder dan mijn oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 16:36
Geweldig! Wist ik niet eens, ik ga voor deze oplossing, dank! Gelukkig zijn de kabels ook al meegeleverd dus kan ik goed uit de voeten.

Voor mensen met hetzelfde probleem, ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L4LQHez.png

Scheelt nog meer snoeren ook, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 10:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Xudonax schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:20:
Wat je in dit geval nodig hebt is een dual link DVI kabel. Asus specificeert dat deze kaart zou beschikken over twee dual link DVI poorten, waarbij iedere poort tot 2560 × 1600@60Hz kan doen (volgens Wikipedia). Al met al zou het dus gewoon moeten kunnen.

Let alleen wel op dat je dus twee dual link DVI kabel hebt, deze hebben aan beide zeiden alle pinnetjes erin zitten (behalve bij het "kruis", dat is voor DVI-A wat weer een analoge aansluiting is).
Zonder DVI(-D) ports op het scherm, gaat dat natuurlijk ook niet werken.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
SAiN ONeZ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:09:
[...]

Zonder DVI(-D) ports op het scherm, gaat dat natuurlijk ook niet werken.
TS kwam zelf met de DP => DVI kabels, dus dan ga ik er vanuit dat er DVI stekkers op de schermen zitten ;) Maar inderdaad, die zitten er niet op dus heb je er helemaal niets aan.
Pagina: 1