Toon posts:

Minecraft pc'tje +-300eu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.net
Het is bijna m'n neefje z'n 10de verjaardag en ik zou graag hem een budget gaming pc cadeau doen. Hij speelt nu op de laptop van z'n ma maar daar haaltie amper 30fps 8)7

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft spelen, soms wat GTA 4

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-300eu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, heb hier nog hdd liggen van 500gb en CPU koeler vr socket 1150. Dus die moet ik al niet kopen :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet toch minecraft boven de 60fps kunnen spelen. GTA 4 mag 30/40fps zijn.

Ga je overclocken?
Die Pentium kan je lekker overclocken dus dat is ook wat ik ga doen 8)

Wat ik nu al heb samengesteld: (alles moet op mycom kunnen aangeschaft worden. Op mycom was het precies 307eu.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 68,90€ 68,90
1MSI H81M-P33€ 38,50€ 38,50
1MSI Radeon R7 250 2GD3 OC€ 84,49€ 84,49
1Cooler Master Elite 342€ 24,87€ 24,87
1Corsair Value Select CMV4GX3M1A1600C11€ 25,49€ 25,49
1Corsair VS350€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,25

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 01:21 ]

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:58
En wat is je vraag? :)

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 16:42
Volgens mij kun je met dat moederbord niet overklokken en heb je een Z-moederbord nodig. Daarnaast zou ik voor de videokaart echt voor een 2e hands gaan, dat gaat zoveel meer prestatiewinst opleveren dan die R7 250.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Pfoe, 300 euro is een scherp budget. Is 2e hands inderdaad een optie? Hoe lager het budget, hoe meer knal voor prijs je 2e hands kan halen.

Overigens klokt die Pentium ook op H81 prima over, dat is juist het aardige aan dat ding. Een fatsoenlijke aftermarket koeler is dan wel aangewezen, maar die is blijkbaar al in het bezit.

Je voeding is echter geen wonder der techniek. In het budget segment is een pricewatch: Antec VPF Series 350W dan een stuk interessanter. Let wel op, áls je tweede hands gaat met de GPU, deze voeding heeft slechts 1 PEG kabel, wat de keus wat dat betreft ietwat beperkt.

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 22:05
Inderdaad, overclocken kan met een aantal H81 bordjes.

Zie: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389948 voor de gehele lijst.

Minecraft gaat het vrij goed doen met de aangegeven videokaart.
Met een HD5770, haal je de 60 FPS al.

Voeding zou ik zoals de reactie hierboven al zegt, wel wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:21:
Pfoe, 300 euro is een scherp budget. Is 2e hands inderdaad een optie? Hoe lager het budget, hoe meer knal voor prijs je 2e hands kan halen.

Overigens klokt die Pentium ook op H81 prima over, dat is juist het aardige aan dat ding. Een fatsoenlijke aftermarket koeler is dan wel aangewezen, maar die is blijkbaar al in het bezit.

Je voeding is echter geen wonder der techniek. In het budget segment is een pricewatch: Antec VPF Series 350W dan een stuk interessanter. Let wel op, áls je tweede hands gaat met de GPU, deze voeding heeft slechts 1 PEG kabel, wat de keus wat dat betreft ietwat beperkt.
I know... Ben zelf mr 14 dus veel geld heb ik zelf niet haha 8)7
Heb al op 2dehands gekeken&kapaza.. Niks goed gevonden :/
Wat is er mis met die voeding dan? En als ik die voeding neem ga ik weer over 't budget :9

Verwijderd

Topicstarter
Mathoesoe schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:24:
Inderdaad, overclocken kan met een aantal H81 bordjes.

Zie: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389948 voor de gehele lijst.

Minecraft gaat het vrij goed doen met de aangegeven videokaart.
Met een HD5770, haal je de 60 FPS al.

Voeding zou ik zoals de reactie hierboven al zegt, wel wijzigen.
Thnx voor de link! d:)b
En oke dan heeft ie wel genoeg met die r7 250 :)

Verwijderd

Topicstarter
Maveryth schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:16:
Volgens mij kun je met dat moederbord niet overklokken en heb je een Z-moederbord nodig. Daarnaast zou ik voor de videokaart echt voor een 2e hands gaan, dat gaat zoveel meer prestatiewinst opleveren dan die R7 250.
Als hij alleen maar minecraft speelt en soms wat GTA IV heeft ie normaal niet meer nodig dan een r7 250.. Het is dan ook nog eens de 2gb versie waardoor hij het dan nog ook een keer in 1090x1080 kan spelen oOo

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote: het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren ;). Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:43:
[...]

I know... Ben zelf mr 14 dus veel geld heb ik zelf niet haha 8)7
Heb al op 2dehands gekeken&kapaza.. Niks goed gevonden :/
En onzeV&A??
Wat is er mis met die voeding dan?
Kortgezegd, de interne componenten zijn je van het. Als je pech hebt, klapt die en frituurt je hele systeem.
En als ik die voeding neem ga ik weer over 't budget :9
Dus, nooit, nooit, nooit op je voeding besparen.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Score een mooie tweedehands kaartje via V&A (een van deze). Zijn een stuk krachtiger als een r7 250, dan kan je neefje eventueel in de toekomst ook wat zwaardere spelletjes spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:52:
[mbr]/sidenote: het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren ;). Je ziet niet voor niets onderstaande banner.[/]
[afbeelding]

[...]

En onzeV&A??

[...]

Kortgezegd, de interne componenten zijn je van het. Als je pech hebt, klapt die en frituurt je hele systeem.

[...]

Dus, nooit, nooit, nooit op je voeding besparen.
Ah oke, ben op mobiel. 'k Denk niet dat ik dit dat kan zien.

Zal eens kijken op jullie V&A maar die zijn meestal in Nederland.. Kom uit Oost-Vlaanderen

Ach oke

Oke&thnx voor de tip btw! ;)

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:09:
[...]

Ah oke, ben op mobiel. 'k Denk niet dat ik dit dat kan zien.

Zal eens kijken op jullie V&A maar die zijn meestal in Nederland.. Kom uit Oost-Vlaanderen

Ach oke

Oke&thnx voor de tip btw! ;)
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ophalen en uittesten de beste optie is.
Maar de tweakers v&a is geen marktplaats, en de meeste mensen zijn erg betrouwbaar.
Dat is het mooie van het feedback systeem hier op tweakers.
Gewoon een mooie videokaart opzoeken bij een betrouwbare tweaker en dan laten opsturen.
Maak goeie afspraken en dan kan je er 99,9% zeker van zijn dat de kaart nog perfect werkt.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Corsair VS is EOL en opgevolgd door de 80PLUS versie, maar beide versies zijn nu niet echt goed en te duur. Antec VPF series is zoveel beter en kost ongeveer evenveel, be quiet! Pure Power 7 is ook al een stuk beter en kost ongeveer evenveel. Die Antec en be quiet! series zijn zelfs beter als de duurdere Corsair CX series, Corsair heeft eigenlijk helemaal niks interessants in low-end tot mainstream range, alles is veel te duur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt iedereen, zal morgen de onderdelen bestellen. Ik laat wel nog eens iets weten hoe t afgelopen is :)

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 00:25
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 01:09:
Oke bedankt iedereen, zal morgen de onderdelen bestellen. Ik laat wel nog eens iets weten hoe t afgelopen is :)
Of een Xbox 360 tweedehands. 60 euro? Kan ook minecraft op. Geef hem evt een jaar Xbox live voor 30 euro en hij krijgt elke maand 2 gratis spellen ook nog.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Wat je ook doet neem NIET die R7 250, deze heeft GDDR3 geheugen.
Deze
pricewatch: MSI Radeon R7 250 1GD5 OC
Zal veel beter presteren, ook al heeft het 1GB minder!

Verder ben ik het wel eens met de rest van de lui, 2e hands of probeer wat door te sparen.
Ik snap dat het alleen maar minecraft is, maar je krijgt zo veel meer waar voor je geld voor iets meer.

Edit: Yorcom biedt zo te zien een refurb 260 aan voor €80,-
https://www.yorcom.nl/art...-1gd5-1gb-ddr5-pci-e.html

[ Voor 44% gewijzigd door Thomg op 19-07-2015 02:42 ]

Pagina: 1