windows op een 2e ssd installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 22:52
Beste tweakers,

Ik ben nieuw hier, en zit met het volgende.
Ik heb een macbook pro 2012 met een 128 gb ssd schijf. Hier wil ik windows op installeren, maar aangezien deze schijf te klein is voor zowel mac als windows heb ik de dvd drive vervangen door een 2e 128 gb ssd die ik nog over had. Nu wil ik hier windows op installeren, maar het lukt niet. Ik heb met bootcamp assistent de bootable usb schijf gemaakt, en als ik de schijf selecteer die gepetitioneerd moet worden voor windows, gaat mijn mac restarten en doet hij niks meer. Als ik de option toets ingedrukt houd en ik boot in de windows installer, geeft deze een foutmelding bij het kiezen van de schijf.

Na wat research gedaan te hebben zie ik dat er meer mensen zijn waarbij dit niet lukte, maar sommigen kregen het wel weer voor elkaar. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
als je in de installer zit moet je wel de aangegeven bootcamp partitie opnieuw formateren naar NTFS. Anders werkt het niet. Welke versie van windows probeer je te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga je de SSD voor Windows nog partitioneren zodat je met Mac OS X er nog wat mee gaat doen? Zo niet:

- In OSX: wis je SSD die je voor Windows wil gebruiken en maak er 1 grote FAT32 partitie met een MBR van

- Sluit je Mac af

- Ontkoppel je OS X SSD tijdelijk

- Start MBP op met Windows installer

- In de windows installer: wis de SSD voor Windows, zet er de default Windows partitionering op

- Na de Windows installatie: sluit af, OS X SSD weer aankoppelen

- Start in OS X op via de boot manager (alt bij opstarten) en stel je OS X startup disk in

- problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik zou eerst even het bovenstaande proberen zoals johankeates heeft beschreven. Mocht dat niet werken dat is er een ander probleem. Het schijnt zo te zijn dat bij een aantal MacBook modellen, waaronder de 2012 variant, Bootcamp weigert op de schijf op de plek van de super-drive. Je zult dan de schrijven om moeten wisselen, zodat de schijf waar je Windows op wilt hebben op de plek van de originele schijf zit. Waar dat precies door komt weet ik niet, maar een simpele google search verteld dat het bij veel gebruikers met een MBP uit 2012 werkt wanneer ze de schijven omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
bedankt voor de reacties. Ik ga het morgen ff proberen, laat nog wel even weten of het lukt.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
Hoi mensen,

Vandaag heb ik de osx SSD tijdelijk losgekoppeld en windows geinstalleerd. Dit ging verder zonder problemen. Nadat ik mijn desktop had op windows wilde ik weer mijn osx ssd toevoegen. Maar nu start osx gewoon weer op, maar windows blijft hangen tijdens het opstarten. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik het oplossen? Ik heb al repair your computer geprobeerd maar deze geeft aan dat het niet compatibel is met deze versie van windows.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb mijn windows morgen nodig haha. Hij blijft dus hangen tijdens het opstarten. Iemand zei dat ik de bootlodder moet repairen, maar zou dat werken? En zo ja, hoe moet dat?
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik mijn mac schijf weer terug heb geplaatst en daardoor windows in de war raakt van welke schijf hij moet opstarten?

Overigens werkt het in een vm wel gewoon goed, mocht ik daar wat aan hebben.

Oost west 127.0.0.1 best

Pagina: 1