Ik bewaar mijn muziekcollectie op mijn NAS, simpelweg omdat ik te weinig plaats heb op die allemaal te bewaren op mijn Mac. Nu is tijdens het afspelen opeens de connectie verloren geraakt met mijn NAS. Ik zit dus opgezadeld met honderden nummers die allemaal een uitroepingsteken voor hun item hebben, en iTunes weigert ze af te spelen. Wanneer ik ze expliciet dubbelklik of met enter start, worden ze wel gevonden op hun originele locatie, alleen voel ik er weinig voor al honderden nummers die zogezegd niet te vinden zijn allemaal te gaan aanklikken. Iemand een idee hoe ik iTunes gewoon al die meldingen laat resetten? Op internet vind ik enkel methoden om alle niet gevonden nummers te vinden en ze dan te verwijderen, maar dat is niet echt de bedoeling (dan ben ik al mijn rankings en afspeellijsten waar dat nummer in zat kwijt).
Itunes gaat er van uit dat de nummers lokaal staan tenzij je een iTunes server draait op je nas. Is dat het geval dan zou je via instellingen bij gedeeld volgens mij iets aan kunnen geven.
Als het goed is kan je iTunes met ALT/OPTION starten en dan kan je je library kiezen welke je wil gebruiken. Hij bewaart gewoon al je play stats dus als je je 'oude' bibliotheek inlaad dan gaat hij je library checken en als het goed is vindt hij dan alle liedjes weer en dan zonder ! erachter.
De bibliotheek via option openen heeft inderdaad geholpen. Hij heeft eerst de bibliotheek proberen te verifiëren, en nu zijn alle nummers gevonden. Bedankt!